Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
Conèixer els fonaments de les empreses |
|
B1 B13
|
|
Analitzar la funció de les empreses en la societat actual |
A14
|
B3 B11 B13
|
|
Cooperar en un equip de treball |
A5 A9 A11
|
B2 B5 B7 B9 B10 B12 B13
|
C5
|
Implicar-se en la dinàmica de la classe |
|
B2 B3 B4 B5 B7 B11 B12
|
C5
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció
|
1.1.L'emprenedor - L'empresari- El propietari
1.2. L'empresa i misió de l'empresa
1.3. El pla d'empresa: contingut
|
2. Presentació del Projecte d'Empresa |
2.1. Descripció de l'activitat
2.2. Punt de partida: la idea
2.3. Valoració del Projecte
2.4. Definició del negoci
2.5. Estudi de mercat
2.6. Elaboració de previsions
2.7. Anàlisi de la viabilitat econòmica |
3. El pla d'operacions |
3.1. Infraestructura i producció
3.2. Gestió de la qualitat |
4. El pla de màrketing |
4.1. Anàlisi del comportament del consumidor
4.2. Segments de marcat
4.3. Producte - preu - comunicació - distribució
4.4. Especificitats del sector serveis |
5. El pla de personal: RRHH |
5.1. Previsió de RRHH i selecció
5.2. Factors d'integració a l'empresa
5.3. Legislació i contractes de treball
5.4. Sistemes salarials
5.5. Seguretat i higiene en el treball |
6. El pla organitzatiu |
6.1. Planificació
6.2. Organització
6.3. Direcció
6.4. Control |
7. El pla economico-financer |
7.1. Planficació dels recursos financers |
8. La forma jurídica de l'empresa |
8.1. Formes jurídiques de l'empresa
8.2. Tràmits administratius per a la constitució i posada en marxa. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
26 |
39 |
65 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
9 |
4.5 |
13.5 |
Treballs |
|
4 |
20 |
24 |
Presentacions / exposicions |
|
0.5 |
0.25 |
0.75 |
|
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
Proves objectives de tipus test |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
El professor explicarà el programa de l'assignatura, el sistema de treball que es requereix de l'alumne i el sistema d'avaluació |
Sessió Magistral |
El professor explicarà els continguts amb presentacions assitides per ordinador: Powerpoint. Els alumnes podran disposar dels apunts per seguir millor les explicacions
Durant la classe els alumnes poden intervenir fent preguntes i/o aportacions.
Al començament de cada classe es dedicarà uns minuts a que els alumnes puguin presentar dubtes del que es va explicar la setmana anterior. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
A algunes de les sessions pràctiques assistiran professionals que han dut a terme projectes de creació d'empresa per tal de donar a conèixer als alumnes experiències concretes que generin expectatives i debat |
Treballs |
Amb la guia i assessorament del professor els alumnes faran un treball per a l'assignatura, aprofundint en un dels aspectes dels programa, com a base pel desenvolupament d'un altre treball d'una altra assignatura del 2n quadrimestre |
Presentacions / exposicions |
En acabar els treballs, el grup farà una presentació al professor |
|
Sessió Magistral |
Treballs |
Presentacions / exposicions |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Es recomana l'atenció individualitzada tant per portar al dia els continguts explicats en les sessions magistrals com fer dur a terme el treball de l'assignatura, sobretot perquè habitualment es tracten de temes que els alumnes no han abordat en altres assignatures |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Es trindrà en consideració el percentatge d'assistència a les classes assistencials i les intervencions de l'alumne/a |
5% |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
El mateix que per a les classes magistrals. |
5% |
Treballs |
Es valorarà tant l'aspecte formal com els continguts.
S'entregarà una guia de treball en que s'especificarà més detelladament els aspectes a valorar.
Es tindrà en consideració, especialment, el procés d'elaboració i l'evolució. |
30% |
Presentacions / exposicions |
El que es valorarà especialment és la solvència de l'alume/a en defensar el seu treball |
10% |
Proves objectives de preguntes curtes |
L'examen de l'assignatura inclourà preguntes tipus test sobre els continguts explicats a classe |
30% |
Proves objectives de tipus test |
Tot i que és tema de debat amb els alumnes, hi ha la possibilitat que l'examen de l'assignatura inclogui preguntes tipus test sobre els continguts explicats a classe |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Caldrà aprovar el treball i l'examen per superar l'assignatura |
Bàsica |
OLLÉ, M., Cómo crear una empresa. De la idea a la empresa, 1996, PROA COLUMNA- BARCELONA
GIL ESTALLO, Mª. A., Cómo crear y hacer funcionar una empresa. Casos prácticos, 1996, ESIC- MADRID
ABASCAL ROJAS, F., Cómo se hace un plan estratègico: modelo de desarrollo de una empresa, 2000, ESIC- MADRID
GONZÁLEZ DOMÍNGUEZ, F., Creación de empresas. Guía para el desarrollo de iniciativas empresariales, 2002, PIRÁMIDE- MADRID
OLLÉ, M., El plan de empresa: cómo planificar la creación de una empresa, 1997, MARCOMBO- BARCELONA
LÓPEZ-AMO, A., Guía para crear tu empresa, 2000, ESPASA- MADRID
|
|
Complementària |
|
|
|