Codi |
|
A1 |
Marc normatiu regulador de les relacions laborals: redacció de contractes i pròrrogues; nòmines; cartes d'acomiadament; expedients disciplinaris; notificacions de trasllats, canvis de funcions i modificacions de condicions de treball; càlcul de quitances; preparació d'expedients de regulació d'ocupació. |
A3 |
Organització i direcció de recursos humans: selecció de personal, classificació professional, funcions, estratègies, etc. |
A4 |
Sociologia del Treball, Estadística i Tècniques d'Investigació Social: capacitat per a desxifrar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
A5 |
Psicologia del Treball, selecció de personal i tècniques de negociació i resolució de conflictes |
A6 |
Capacitat per a dirigir equips de treball i per a aplicar decisions en matèria de recursos humans |
A8 |
Teoria i sistemes de relacions laborals: aplicació de mètodes i estratègies de recursos humans (cercles de qualitat, grups de discussió, incentius, objectius, torns de treball) |
A10 |
Polítiques sociolaborals: disseny i estudi de llocs de treball, presa de decisions en matèria organitzativa del personal (horaris, calendari laboral, jorandes, mètodes de treball) |
A11 |
Auditoria sociolaboral |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva i prendre decisions |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
B8 |
Sensibilizació pels temes vinculats al medi ambient |
B9 |
Motivació per la qualitat en el treball |
B10 |
Capacitat de lideratge de grups de treball |
B11 |
Capacitat analítica i de síntesi |
B12 |
Capacitat d'organització i planificació |
B13 |
Capacitat de gestió de documentació i informació |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
1.Analitzar el subsistema d'administració empresarial.
|
A3 A4 A5 A6 A8 A10 A11
|
B2 B3 B6 B8 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
2.Aprofundir en les principals funcions administratives de l'empresa: Planificació, Organització, Direcció i Control.
|
A1 A3 A6 A10
|
B2 B6 B12 B13
|
C1 C2 C5
|
3.Relacionar els diferents elements que configuren les funcions administratives.
|
A1 A3 A4 A8 A10
|
B2 B3 B5 B6 B8 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
4. Analitzar els diferents dissenys organitzatius de les empreses |
A3
|
B3 B4 B7 B13
|
C2 C4
|
5. Valorar models de gestió i estudiar les teories del lideratge i motivagió en la presa de decisions. |
A3
|
B3 B9 B10 B13
|
C3
|
6.Investigar sobre els sistemes d'organització del treball i els nous dissenys organitzatius de les empreses actuals.
|
A3 A6 A8
|
B2 B3 B5 B12 B13
|
C1 C2 C3 C5
|
7. Valorar determinades formes i actituts dins dels sistemes de control instaurats a l'empresa |
A3 A6
|
B3 B6 B7 B13
|
C1 C2 C5
|
Tema |
Subtema |
EL SUBSISTEMA ADMINISTRATIU
TEMA 1. L'ADMINISTRACIÓ DE L'EMPRESA
|
1.1. Naturalesa, propòsit i continguts de l'administració
1.2. Les funcions administratives: planificació, organització, direcció i control
1.3. Evolució del pensament administratiu
1.4. Tipus de decisions i nivells de gerència
1.5. El "rol" del directiu
1.6. L'Administració en la societat moderna. Perspectives futures
|
Tema 2: LA PLANIFICACIÓ
|
2.1. Concepte, elements i etapes de la planificació
2.2 Els objectius empresarials
2.3 Funcions, característiques i tipus d'objectius
2.4 El procés de planificació estratègica
2.5 Anàlisi d'estratègies
|
TEMA 3. L'ORGANITZACIÓ DE L'EMPRESA |
3.1. El concepte i els elements de l'organització
3.2 La cultura organitzacional
3.3 Organització formal i informal
3.4 La coordinació i l'autoritat
3.5 El disseny de l'estructura organitzativa
3.6 Tipus d’estructures organitzatives
3.7 Noves tendències en estructures i organitzacions
|
TEMA 4. LA DIRECCIÓ A L'EMPRESA |
4.1. La direcció del comportament humà a les organitzacions
4.2 El lideratge
4.3 La motivació
4.4 La comunicació
4.5 El procés de presa de decisions
4.6 Eficiència directiva i Direcció per objectius.
|
TEMA 5. EL SISTEMA DE CONTROL |
5.1. El control com a funció administrativa. Concepte i naturalesa
5.2 El procés de control
5.3 Tècniques de control
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
40 |
18 |
58 |
Treballs |
|
10 |
22 |
32 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
17 |
8 |
25 |
|
Atenció personalitzada |
|
30 |
0 |
30 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentar l'assignatura pel que fa a continguts i fonts d'informació. Desenvolupament del programa en el espai temporal definit així com metodologies, proves i criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Les classes teòriques ofereixen a l'alumne els principals conceptes, idees i tècniques proposades al programa de l'assignatura mitjançant el discurs oral i si escau presentacions per tal de visualitzar amb més facilitat esquemes, gràfics, organigrames, etc |
Treballs |
Treball de grup que consistirà en l’estudi del disseny organitzatiu d’una empresa real. Amb aquest treball es podrà obtindre una puntuació màxima de 3 (el 30% de la nota global). Aquests alumnes solament hauràn de fer l’examen teòric (70 % de la nota global) per tal de superar l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Casos pràctics i simulacions aplicant la dinàmica de grup per debatrel's i extreure conclusions |
|
Activitats Introductòries |
Sessió Magistral |
Treballs |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Descripció |
Es destinaràn dues hores setmanals de tutoria personalitzada al despatx per aclarir dubtes i fer comentaris relacionats amb continguts teòrics, resolució de casos i treballs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Es tracta d'elaborar un treball de grup que consistirà en l’estudi del disseny organitzatiu d’una empresa real. |
30% de la nota global |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
La participació a classe mitjancant resolució de casos pràctics i simulacions |
Màxim 1 punt per complementar la global |
Proves objectives de preguntes curtes |
Preguntes curtes a contestar en un espai delimitat i que faràn menció a continguts teòrics del programa. |
70 % de la nota global |
Proves pràctiques |
Els alumnes que no alliberin la pràctica per curs hauràn de realitzar una prova pràctica basada amb els casos i exercicis realitzats a classe. |
Es valora sobre 3 punts |
Proves objectives de tipus test |
Prova tipus test de coneixements teòrics que normalment consta de 30 preguntes amb quatre opcions de resposta. |
Representa el 70 % de la global |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Les proves de contingut teòric poden ser de preguntes curtes o tipus test, no pas les dues formes a l'hora. La nota del treball de curs es guardarà fins la propera convocatòria |
Bàsica |
AGUIRRE SÁDABA, A., CASTILLO CLAVERO, A. M. I TOUS ZAMORA, D., Administració de organizaciones. Fundamentos y aplicaciones, Madrid 1999, Pirámide
CHIAVENATO, I., Administración en los nuevos tiempos, Bogotá 2002, Mc.Graw-Hill
DÍEZ DE CASTRO, JOSÉ; REDONDO LÓPEZ, CARMEN, BARREIRO FERNÁNDEZ, BEGOÑA Y LÓPEZ BARCOS, M. ÁNGELES, Administración de Empresas: Dirigir en la sociedad del conocimiento, Madrid, 2002, Pirámide
HERNÁNDEZ y RODRÍGUEZ, S., Administración. Pensamiento, proceso, estrategia y vanguardia., Mexico, 2002, Mc.Graw-Hill
KOONTZ, H. y WEIHRICH, H, Administración: una perspectiva global., Madrid, 1999, McGraw-Hill
ZERILLI, A., Fundamentos de organización y dirección general., Bilbao, 1988, Deusto
HERNÁNDEZ ORTIZ, M. J., Casos prácticos de organización y administración de empresas, Madrid, 2000, Pirámide
GARCÍA DEL JUNCO, J. Y CASANUEVA ROCHA, C, Gestión de empresas. Enfoques y técnicas en la práctica., Madrid, 1999, Pirámide
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
POLÍTIQUES DE RECURSOS HUMANS/15061009 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ORGANITZACIÓ D'EMPRESES I/15061015 |
|
|