Codi |
|
A3 |
Organització i direcció de recursos humans: selecció de personal, classificació professional, funcions, estratègies, etc. |
A4 |
Sociologia del Treball, Estadística i Tècniques d'Investigació Social: capacitat per a desxifrar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
A5 |
Psicologia del Treball, selecció de personal i tècniques de negociació i resolució de conflictes |
A7 |
Salut laboral i prevenció de riscos laborals: identificació i avaluació de riscos, formació preventiva, organització i direcció de serveis de prevenció, auditories de prevenció |
A8 |
Teoria i sistemes de relacions laborals: aplicació de mètodes i estratègies de recursos humans (cercles de qualitat, grups de discussió, incentius, objectius, torns de treball) |
A10 |
Polítiques sociolaborals: disseny i estudi de llocs de treball, presa de decisions en matèria organitzativa del personal (horaris, calendari laboral, jorandes, mètodes de treball) |
A11 |
Auditoria sociolaboral |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B8 |
Sensibilizació pels temes vinculats al medi ambient |
B9 |
Motivació per la qualitat en el treball |
B11 |
Capacitat analítica i de síntesi |
B12 |
Capacitat d'organització i planificació |
B13 |
Capacitat de gestió de documentació i informació |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Adquirir habilitats i coneixements bàsics per a l'estudi del comportament humà al context laboral. |
A3 A5
|
B6 B8 B11 B12 B13
|
C3 C5
|
Adquirir el concepte i l'habilitat bàsica de la valoració de llocs de treball |
A4 A5 A10 A11
|
B3 B5 B13
|
C5
|
Conèixer els mecanismes bàsics de la motivació |
A3 A5 A8
|
B6 B9
|
C5
|
Conèixer els principals riscos i la importància que tenen a l'àmbit laboral |
A7
|
B1 B8 B13
|
C5
|
Tema |
Subtema |
Tema I.- Introducció a la psicologia del treball. |
Evolució històrica
La Psicologia científica
Models psicosocials |
Tema II. - Anàlisi, descripció i valoració de llocs de treball. |
Anàlisi de llocs de treball
Descripció de llocs de treball
Valoració de llocs de treball |
Tema III.- Aspectes psicològics i socials de la conducta laboral.
|
Concepte de personalitat
Els efectes de la temporalitat
Selecció de personal
Competències |
Tema IV.- Motivació i satisfacció laboral. |
Acttuds i conducta
Habilitats laborals
Motivació laboral |
Tema V.- Psicologia de la salut laboral i ocupacional.
|
Condicions de treball
Diferències individuals
Percepció del risc
Estrès laboral
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
18 |
18 |
36 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
2 |
4 |
Proves pràctiques |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Debat a l'aula sobre el significat del treball |
Sessió Magistral |
Presentació dels conceptes a través de transparències amb el canó |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es tracta de la correcció i debat sobre les pràctiques obligatòries |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Descripció |
Es tracta de valorar les pràctiques realitzades i ampliar amb alguna altra activitat d'aula |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
presència i participació a l'aula |
1 punt del total de 10 de l'avaluació |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Casos |
entren en el còmput total de la part pràctica de 3 punts d'un total de 10 |
Proves objectives de tipus test |
Exmen tipus test corresponent a la part teòrica representada per les classes magistrals |
6 punts del total de 10 |
Proves pràctiques |
proves que requereixen la participació a l'aula amb la resolució de casos o la recollida d'informació extrerna |
entra en el còmput toal de l'avaluació de la part pràctica, 3 punts sobre el total de 10 |
Altres |
Examen de pràctiques si s'escau |
3 punts del total de l'avaluació |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La part pràctica suposarà tres punts del toptal i la presència a l'aula suposarà 1 punt del total de l'avaluació |
Bàsica |
PEIRÓ, J.M. i PRIETO, F., Tratado de Psicología del Trabajo (Vol 1): La actividad laboral en su contexto., Madrid: Síntesis Psicología., (1996)
PEIRÓ, J.M. i PRIETO, F., Tratado de Psicología del Trabajo (Vol 2): Aspectos psicosociales del trabajo. Madrid: Síntesis Psicologia., Madrid: Síntesis Psicologia, (1996)
TOUS, J. ESCUER, J. FERRÉ, F, i ORELLANA, A., Psicologia del Treball per a Relacions Laborals., Tarragona: Servei Lingüístic., (2000)
RODRIGUEZ, A., Introducción a la psicología del trabajo y de las organizaciones., Madrid: Pirámide, (1998)
, , ,
TRECHERA,J.L., Introducción a la psicología del trabajo., Bilbao: Desclée de Brouwer., (2000).
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PSICOLOGIA DELS RECURSOS HUMANS/15061010 | PSICOLOGIA DE LES ORGANITZACIONS/15061020 |
|
|