Codi |
|
A3 |
Organització i direcció de recursos humans: selecció de personal, classificació professional, funcions, estratègies, etc. |
A5 |
Psicologia del Treball, selecció de personal i tècniques de negociació i resolució de conflictes |
A8 |
Teoria i sistemes de relacions laborals: aplicació de mètodes i estratègies de recursos humans (cercles de qualitat, grups de discussió, incentius, objectius, torns de treball) |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva i prendre decisions |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
B10 |
Capacitat de lideratge de grups de treball |
B11 |
Capacitat analítica i de síntesi |
B12 |
Capacitat d'organització i planificació |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
|
A3
|
B5
|
|
Dominar les aplicacions bàsiques que s'han fet des de la psicologia de les organitzacions per a l'estudi del comportament organitzacional. |
A3
|
B5
|
C3
|
Conèixer la relació entre l'estructura de l'organització i l'efecte que té sobre els individus |
A3
|
B5
|
|
Conèixer la interelació entre els membres de la organització i la cultura organitzacional |
A3
|
B11
|
|
Reconèixer la influència de les persones en el clima organitzacional i la del clima sobre les persones |
A3 A8
|
B7
|
C2
|
Identificar diverses situacions de rol i la seva relació amb el lideratge |
A3
|
B2 B4 B11
|
C3
|
Conèixer els principals elements de la comunicació a les organitzacions |
A3 A5
|
B7 B10
|
C3 C5
|
Conèixer la influència mútua entre l'organització i els grups i equips de treball i la implicació del sistema de treball sobre l'estructura i els resultats organitzacionals |
A3
|
B5 B10 B11 B12
|
C3
|
Tema |
Subtema |
I- Conducta Organitzacional |
I1. L'estructurea de l'Organització
I2- La conducta Organitzacional |
II- Cultura i Clima Organitzacional |
I1- La cultura, elements que la composen
II2. El clima i la interació entre els individus |
III- Els rols i el lideratge |
III1- Els diferents rols organitzacionals
III2- Els estils de lideratge
III3.- Els estils de direcció |
IV- La comunicació a les organitzacions |
IV1- El model de comunicació
IV2.- La comunicació organitzacional
|
V- Els grups i els equips |
V1- Els grups i l'¡organització
V2- Els equips i l'organització |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
8 |
12 |
|
Debats |
|
2 |
4 |
6 |
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
|
12 |
12 |
24 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
classe magistral i reflexió |
Debats |
debat en grup |
Sessió Magistral |
clase magistral i reflexió |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
pràctiques que requereixen una recollida de dades real i un treball d'anàlisi. Ens basarem tembé en el mètode del cas. |
|
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
|
Descripció |
Consisteix a visitar empreses i fer una recollida de dades per a la posterior anàlisi. S'orienta a l'alumne sobre la utilització de les tècniques i la interpretació |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves objectives de tipus test |
Prova tipus test amb múltiple resposta i descomptant els errors. Amb dues preguntes obertes que serviran per completar la nota en casos límits (frontera amb l'aprovat, notable, excel.lent o matricula d'honor). |
Fins a 7 punts sobre un total de 10. |
Proves pràctiques |
Proves pràctiques basades en la recollida de dades i el seu anàlisi, i també amb el mètode del cas. |
Fins 3 punts sobre un total de 10. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
El programa teòric s'avaluarà mitjançant una prova escrita que tindrà un valor de 7 punts sobre la nota global de l'assignatura (10). Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació mínima de 3,5 punts. La part pràctica tindrà un valor de 3 punts sobre la nota global de l'assignatura (10).Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació minima de 1,5 punts. Per superar l'assignatura s'exigeix una nota mínima a la part de teoria de 3,5 punts i a la part de pràctiques de 1,5 punts Les diferents practiques s'hauran d'entregar en els terminis fixats pel professor, si això no es produeix la qualificació serà de No Apte. Aquestes es podran entregar per superar la part pràctica en la convocatòria de Setembre. |
Bàsica |
GUILLÉN, C. GUIL, R., Psicología del Trabajo para Relaciones Laborales., (2000), Madrid. McGraw-hill.
PEIRÓ, J.M., Psicología de las Organizaciones (Vol 1 y 2 )., (1986), Madrid: UNED.
ROBBINS, S.P, . Comportamiento organizacional., (2006), México: Prentice Hall
|
|
Complementària |
|
|
|