DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) NOVES TENDÈNCIES EN LA GESTIÓ DELS RECURSOS HUMANS Codi 15061211
Ensenyament
Relacions Laborals (2002)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
ALTABA DOLZ, EUGENIA
Adreça electrònica
Professors/es
Web
Descripció general i informació rellevant El objetivo de esta asignatura consiste en introducir al alumno en los temas actuales y las tendencias sobre la gestión de recursos humanos.

Competències
Codi  
A3 Organització i direcció de recursos humans: selecció de personal, classificació professional, funcions, estratègies, etc.
A5 Psicologia del Treball, selecció de personal i tècniques de negociació i resolució de conflictes
A6 Capacitat per a dirigir equips de treball i per a aplicar decisions en matèria de recursos humans
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva i prendre decisions
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B9 Motivació per la qualitat en el treball
B11 Capacitat analítica i de síntesi
B12 Capacitat d'organització i planificació
B13 Capacitat de gestió de documentació i informació
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer les noves tendències en la gestió de recursos humans A3
A5
A6
B1
C5
Contrastar aportacions sobre un mateix tema fetes per diferents autors A3
A5
B1
B3
B6
B9
B11
B12
B13
C5
Defensar opinions personals sobre els temes de debat B1
B2
B3
B4
B6
B9
B11
B12
B13
C5

Continguts
Tema Subtema
1. La gestió de recursos humans a l'Estat Espanyol i a Europa: principals tendències 1. La gestió de recursos humans a l'Estat Espanyol i a Europa: principals tendències
2. Gestió internacional de recursos humans 2. Gestió internacional de recursos humans
3. Flexibilitat laboral 3. Flexibilitat laboral
4. La gestió del capital intel·lectual 4. La gestió del capital intel·lectual
5. La gestió del coneixement 5. La gestió del coneixement
6. Intel·ligència emocional 6. Intel·ligència emocional
7. El marketing intern: un nom nou per a la gestió de recursos humans? 7. El marketing intern: un nom nou per a la gestió de recursos humans?
8. La gestió per competències 8. La gestió per competències
9. Gestió de la diversitat 9. Gestió de la diversitat
10. L'ajut de les noves tecnologies: e-learning y e-HR 10. L'ajut de les noves tecnologies: e-learning y e-HR
11. El rol de la línia directiva en la gestió de persones: la devolució 11. El rol de la línia directiva en la gestió de persones: la devolució
12. El mobbing 12. El mobbing
13. Motivació i satisfacció laboral 13. Motivació i satisfacció laboral
14. La gestió del canvi 14. La gestió del canvi

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
30 15 45
Treballs
0 15 15
Debats
15 25 40
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de tipus test
1 0 1
Proves de desenvolupament
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura i anàlisi dels coneixements previs de l'alumne
Sessió Magistral El professor centrarà i consolidarà els conceptes fonamentals de cadascun dels temes a partir d'exposicions magistrals amb ajuda de l'ordinador: powerpoint
Treballs Els alumnes faran una primera aproximació als temes a partir de la lectura d'un parell d'articles dels que hauran d'extreure les idees principals i els dubtes que els susciten
Debats Els alumnes exposaran a classe les conclusions, preguntes, etc. derivades de la lectura i es debatirà sobre elles

Atenció personalitzada
 
Treballs
Descripció
Es recomana a l'alumne l'atenció personalitzada si li és necessària per a la selecció d'articles o dubtes en la lectura dels mateixos

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Realització i entrega dels treballs de lectura en el plaç indicat 40%
Debats Assistència i participació en els debats de classe 10%
Proves de desenvolupament L'examen consistirà en una prova escrita que inclourà preguntes de desenvolupament 30%
Proves objectives de tipus test L'examen consistirà en una prova escrita que inclourà preguntes tipus test 20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Cal aprovar la prova escrita i tenir un mínim de un 5 en la realització dels treballs.

A la segona convocatòria la nota es basarà en la prova escrita.


Fonts d'informació

Bàsica Dolan, S.L., La gestión de recursos humanos: Preparando profesionales para el siglo XIX, McGraw-Hill, Madrid, 2003,
Ordoñez Ordoñez, M. (coord.), La nueva gestión de los recursos humanos, Gestión 2000, Barcelona, 1998,
Puchol, L., Dirección y gestión de recursos humanos, Diaz de Santos, Madrid, 2000.,
Ulrich, D.; Losey, M.R.; Lake, G. (ed.), El futuro de la dirección de recursos humanos, Gestión 2000, Barcelona,

Complementària Albizu, E., Flexibilidad laboral y gestión de los recursos humanos, Ariel, Barcelona, 1997,
Ausfelder, T., Mobbing el acoso moral en el trabajo: prevención, síntomas y soluciones, Pirámide, Madrid, 1993,
Barranco Sáiz, F.J., Planificación estratégica de recursos humanos. Del marketing interno a la planificación, Pirámide, Madrid, 1993,
Barranco Sáiz, F.J., Marketing interno y gestión de recursos humanos, Pirámide, Madrid, 2000,
Benavides, L.A., Gestión del conocimiento y calidad total, Díaz de Santos, Madrid, 2003,
Canals, A., Gestión del conocimiento, Gestión 2000, Barcelona, 2003,
Fernandez, G., Las competencias clave para una gestión integrada de los recursos humanos, Deusto D.L., Bilbao, 1997,
Navarro Nieto, La flexibilidad en la nueva relación del trabajo, Consejo General del Poder Judicial, Madrid, 1998,
Valls, A., Inteligencia emocional en la empresa, Gestión 2000, Barcelona, 1997,
Casado, J.M., El directivo del siglo XIX, Gestión 2000, Barcelona, 2000,

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
POLÍTIQUES DE RECURSOS HUMANS/15061009
ORGANITZACIÓ D'EMPRESES I/15061015
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent