Codi |
|
A3 |
Organització i direcció de recursos humans: selecció de personal, classificació professional, funcions, estratègies, etc. |
A5 |
Psicologia del Treball, selecció de personal i tècniques de negociació i resolució de conflictes |
A6 |
Capacitat per a dirigir equips de treball i per a aplicar decisions en matèria de recursos humans |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva i prendre decisions |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B9 |
Motivació per la qualitat en el treball |
B11 |
Capacitat analítica i de síntesi |
B12 |
Capacitat d'organització i planificació |
B13 |
Capacitat de gestió de documentació i informació |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Conèixer les noves tendències en la gestió de recursos humans |
A3 A5 A6
|
B1
|
C5
|
Contrastar aportacions sobre un mateix tema fetes per diferents autors |
A3 A5
|
B1 B3 B6 B9 B11 B12 B13
|
C5
|
Defensar opinions personals sobre els temes de debat |
|
B1 B2 B3 B4 B6 B9 B11 B12 B13
|
C5
|
Tema |
Subtema |
1. La gestió de recursos humans a l'Estat Espanyol i a Europa: principals tendències |
1. La gestió de recursos humans a l'Estat Espanyol i a Europa: principals tendències |
2. Gestió internacional de recursos humans |
2. Gestió internacional de recursos humans |
3. Flexibilitat laboral |
3. Flexibilitat laboral |
4. La gestió del capital intel·lectual |
4. La gestió del capital intel·lectual |
5. La gestió del coneixement |
5. La gestió del coneixement |
6. Intel·ligència emocional |
6. Intel·ligència emocional |
7. El marketing intern: un nom nou per a la gestió de recursos humans? |
7. El marketing intern: un nom nou per a la gestió de recursos humans? |
8. La gestió per competències |
8. La gestió per competències |
9. Gestió de la diversitat |
9. Gestió de la diversitat |
10. L'ajut de les noves tecnologies: e-learning y e-HR |
10. L'ajut de les noves tecnologies: e-learning y e-HR |
11. El rol de la línia directiva en la gestió de persones: la devolució |
11. El rol de la línia directiva en la gestió de persones: la devolució |
12. El mobbing |
12. El mobbing |
13. Motivació i satisfacció laboral |
13. Motivació i satisfacció laboral |
14. La gestió del canvi |
14. La gestió del canvi |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
15 |
45 |
Treballs |
|
0 |
15 |
15 |
Debats |
|
15 |
25 |
40 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i anàlisi dels coneixements previs de l'alumne |
Sessió Magistral |
El professor centrarà i consolidarà els conceptes fonamentals de cadascun dels temes a partir d'exposicions magistrals amb ajuda de l'ordinador: powerpoint |
Treballs |
Els alumnes faran una primera aproximació als temes a partir de la lectura d'un parell d'articles dels que hauran d'extreure les idees principals i els dubtes que els susciten |
Debats |
Els alumnes exposaran a classe les conclusions, preguntes, etc. derivades de la lectura i es debatirà sobre elles |
|
Descripció |
Es recomana a l'alumne l'atenció personalitzada si li és necessària per a la selecció d'articles o dubtes en la lectura dels mateixos |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Realització i entrega dels treballs de lectura en el plaç indicat |
40% |
Debats |
Assistència i participació en els debats de classe |
10% |
Proves de desenvolupament |
L'examen consistirà en una prova escrita que inclourà preguntes de desenvolupament |
30% |
Proves objectives de tipus test |
L'examen consistirà en una prova escrita que inclourà preguntes tipus test |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Cal aprovar la prova escrita i tenir un mínim de un 5 en la realització dels treballs. A la segona convocatòria la nota es basarà en la prova escrita. |
Bàsica |
Dolan, S.L., La gestión de recursos humanos: Preparando profesionales para el siglo XIX, McGraw-Hill, Madrid, 2003,
Ordoñez Ordoñez, M. (coord.), La nueva gestión de los recursos humanos, Gestión 2000, Barcelona, 1998,
Puchol, L., Dirección y gestión de recursos humanos, Diaz de Santos, Madrid, 2000.,
Ulrich, D.; Losey, M.R.; Lake, G. (ed.), El futuro de la dirección de recursos humanos, Gestión 2000, Barcelona,
|
|
Complementària |
Albizu, E., Flexibilidad laboral y gestión de los recursos humanos, Ariel, Barcelona, 1997,
Ausfelder, T., Mobbing el acoso moral en el trabajo: prevención, síntomas y soluciones, Pirámide, Madrid, 1993,
Barranco Sáiz, F.J., Planificación estratégica de recursos humanos. Del marketing interno a la planificación, Pirámide, Madrid, 1993,
Barranco Sáiz, F.J., Marketing interno y gestión de recursos humanos, Pirámide, Madrid, 2000,
Benavides, L.A., Gestión del conocimiento y calidad total, Díaz de Santos, Madrid, 2003,
Canals, A., Gestión del conocimiento, Gestión 2000, Barcelona, 2003,
Fernandez, G., Las competencias clave para una gestión integrada de los recursos humanos, Deusto D.L., Bilbao, 1997,
Navarro Nieto, La flexibilidad en la nueva relación del trabajo, Consejo General del Poder Judicial, Madrid, 1998,
Valls, A., Inteligencia emocional en la empresa, Gestión 2000, Barcelona, 1997,
Casado, J.M., El directivo del siglo XIX, Gestión 2000, Barcelona, 2000,
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
POLÍTIQUES DE RECURSOS HUMANS/15061009 | ORGANITZACIÓ D'EMPRESES I/15061015 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|