DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura PRÀCTIQUES EN EMPRESES Codi 15061220
Ensenyament
Relacions Laborals (2002)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 0 4.5 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Dret Públic
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
CASCÓN PEREIRA, ROSALIA
PURCALLA BONILLA, MIGUEL ANGEL
Adreça electrònica miquelangel.purcalla@urv.cat
rosalia.cascon@urv.cat
Professors/es
PURCALLA BONILLA, MIGUEL ANGEL
CASCÓN PEREIRA, ROSALIA
Web http://www.sre.urv.es
Descripció general i informació rellevant Pràctiques formatives a empreses i institucions

Competències
Codi  
A1 Marc normatiu regulador de les relacions laborals: redacció de contractes i pròrrogues; nòmines; cartes d'acomiadament; expedients disciplinaris; notificacions de trasllats, canvis de funcions i modificacions de condicions de treball; càlcul de quitances; preparació d'expedients de regulació d'ocupació.
A2 Marc normatiu regulador de la Seguretat Social i de la protecció social complementària: cotització, pensions contributives, pensions no contributives, plans i fons de pensions, altes i baixes, incapacitat temporal i permanent, etc.
A3 Organització i direcció de recursos humans: selecció de personal, classificació professional, funcions, estratègies, etc.
A7 Salut laboral i prevenció de riscos laborals: identificació i avaluació de riscos, formació preventiva, organització i direcció de serveis de prevenció, auditories de prevenció
A9 Assessorament a treballadors, sindicats i empreses
A15 Gestió de tràmits administratius: permisos d'obertura, llicències d'activitat, obertura de centres de treball, avís previ d'inici d'obres, etc.
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva i prendre decisions
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B9 Motivació per la qualitat en el treball
B11 Capacitat analítica i de síntesi
B12 Capacitat d'organització i planificació
B13 Capacitat de gestió de documentació i informació
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
- Adquirir coneixements pràctics vinculats al estudis desenvolupats. A1
A2
A3
A7
A9
A15
B1
B2
B3
B4
B5
B11
B13
C2
C5
- Prendre contacte amb el món laboral de les empreses i institucions. A1
A2
A3
B1
B2
- Comprendre els requeriments del món laboral al qual està destinada la seva formació a les aules A1
A2
A3
- Aplicar els coneixements teòrics al món laboral B2
B9
B12
B13
C3
C5

Procediments de selecció
Procediments
El procés de selecció consisteix en una priorització, per part de l'alumnat matriculat en l'assignatura, d'entre totes les ofertes de places de pràctiques que arriben a la facultat. A partir d'aquesta priorització, l'oficina d suport al deganat assigna les places de pràctiques a l'laumnat en funció de la nota mitjana de l'expedient de l'alumnat.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 1 1 2
 
Selecció de posició de pràctiques 0 1 1
Estada / execució de pràctiques 90 0 90
Treballs 0 8 8
Relació amb el tutor de pràctiques intern 3 3 6
 
Relació amb el tutor de pràctiques extern 3 3 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Reunió informativa amb tot l'alumnat matriculat al'assignatura. Se'lsinforma de tota l'oferta de pràctiques com a places, periodes i requisits. Se'ls informa també dels terminis i de la documentació a entregar.
Selecció de posició de pràctiques A partir de la priorització que fa l'alumnat, l'oficina de suport al deganat i el responsable d'ensenyament assignen les places per ordre segons la nota mitjana de l'expedient de cada alumne.
Estada / execució de pràctiques L'estada de les pràctiques consisteix en 90h presencials al lloc assignat.
Treballs L'alumne haurà de realitzar una memòria d'extensió mínima 5 pàgines i màxima 10. En aquesta memòria l'alumne haurà de triar un tema que hagi treballat al llarg de la carrera i relacionar-lo amb la seva experiència en l'empresa o institució. Es preten que l'alumnat faci una reflexió crítica sobre l'ajustament entre la teoria i la pràctica.
Relació amb el tutor de pràctiques intern Cada alumne té un tutor o tutora assignat amb el qual haurà d'estar en contacte permanent, a més de realitzar com a mínim una tutoria obligatòria al finalitzar l'estada.
Relació amb el tutor de pràctiques extern L'alumnat, des del primer dia, estarà en contacte amb el tutor o tutora de l'empresa corresponent. Li presentarà la documentació i conjuntament ompliran el quadern de pràctiques com a eina de seguiment de l'estada.

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Activitats Introductòries
Relació amb el tutor de pràctiques extern
Relació amb el tutor de pràctiques intern
Descripció
A les activitats introductòries s'orientarà a l'alumnat sobre la tria del lloc de pràctiques o resolució de dubtes sobre els tipus d'activitats o departaments on desenvolupar l'estada. També s'establirà el pla de treball de cada alumne i es presentaran els criteris de valoració. A través del tutor de pràctiques intern a la universitat es farà el seguiment de l'estada a l'empresa o institució pública. També es faran els contactes i supervisions amb el tutor intern per orientar l'estada i el treball a realitzar. Finalment, el tutor recollirà els elements que conformen l'avaluació (memòria, quadern de pràctiques, informe del tutor extern). El tutor extern, com a enllaç amb la facultat, farà el seguiment i la valoració de l'estada de l'alumne.

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs L'alumnat haurà de realitzar una memòria, d'acord amb els termes que es descriuen al pla específic d'actuació, pas 5. 25
Relació amb el tutor de pràctiques intern El tutor de pràctiques intern realitzarà una entrevista al final de l'estada per valorar l'èxit d'aquesta. En tot moment, mentre dura l'estada estarà en contacte amb l'alumne. Revisarà el quadern de pràctiques i corregirà la memòria final. 15
Relació amb el tutor de pràctiques extern El tutor de pràctiques extern supervisarà la complimentació del quadern de pràctiques per part de l'alumnat. A més haurà de fer l'informe d'avaluació final seguint els criteris que indica la facultat. 60
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions