Objectius |
Competències |
1. Conèixer tota la legislació i jurisprudència comunitària, estatal, autonòmica i local sobre el consum i turisme, per poder aplicar a cada estudi de cas la que sigui o siguin d'aplicació, d'una forma coordenada. |
|
|
|
2. Utilitzar tots els mitjans legals que tinguin a la seva disposició en la resolució dels problemes pràctics que se'ls plantegi. |
|
|
|
3. Situar se en la posició de futur advocat o responsable de la Direcció de Consum i Turisme de qualsevol Administració; a la vegada se'ls ajuda també, a ficar-se en la posició de consumidor/turista, amb la finalitat de conèixer les dues cares d'una mateixa situació. |
|
|
|
Tema |
Subtema |
PRIMERA PART: EL DRET, INTRODUCCIÓ. |
Lliçó 1: El dret del consum i el dret privat del turisme. |
DRET DEL CONSUM: |
Lliçó 2: El concepte de consumidor.
Lliçó 3: La protecció del consumidor abans de la contractació.
Lliçó 4: La informació precontractual, la forma i la prova del contracte.
Lliçó 5: Les condicions generals de la contractació.
Lliçó 6: Els contractes celebrats fora dels establiments mercantils.
Lliçó 7: La contractació electrònica.
Lliçó 8: Els contractes de reparació i assistència tècnica.
Lliçó 9: El règim de garantia en la venta dels bens de consum.
Lliçó 10: La protecció del comprador en la compra-venda i l’arrendament d’habitatges.
Lliçó 11: El crèdit al consum.
Lliçó 12: El contracte de compra-venda a terminis de béns mobles.
|
DRET DEL TURISME: |
Lliçó 14: Aspectes generals dels contractes turístics.
Lliçó 15: Els contractes d’allotjament.
Lliçó 16: L’adquisició de drets d’aprofitament per torn de béns immobles d’ús turístic.
Lliçó 17: Els contractes de transport.
Lliçó 18: El contracte de viatge combinat.
Lliçó 19: Altres contractes turístics.
Lliçó 20: La resolució de conflictes.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
0 |
0 |
|
Sessió Magistral |
|
8 |
0 |
8 |
Seminaris |
|
8 |
24 |
32 |
Debats |
|
2 |
4 |
6 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
18 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
4 |
0 |
4 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
5 |
15 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
9 |
0 |
9 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
4 |
6 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
4 |
5 |
Proves orals |
|
2 |
5 |
7 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Sessió Magistral |
Explicación oral de la parte principal del temario a través del responsable de la asignatura. |
Seminaris |
Para tratar en concreto partes del temario, desde una visión más práctica. |
Debats |
Para resolver dudas sobre legislación y plantear vias de solución. |
Presentacions / exposicions |
Presentación de los trabajos colaborativos sobre temario del programa al resto de sus compañeros. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Aplicación de los conocimientos teoricos aprendidos en las clases magistrales. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Xats, listas de discursión,... |
|
Sessió Magistral |
Seminaris |
Debats |
Presentacions / exposicions |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Proves orals |
|
Descripció |
Para tutorizar el trabajo personal del alumno.
Para controlar el seguimiento de la asignatura y motivar al alumnado.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Proves pràctiques |
Resolución de casos prácticos, en los que demostrar el conocimiento y comprensión de los conocimientos estudiados. |
30% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Para controlar la asistencia y entendendimiento de las actividades de campo. |
20% |
Proves orals |
Presentación de un trabajo de final de curso, comprensivo de todo el temario, a través de un supuesto real. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
-
AMAT LLOMBART, Pablo, La contratación en el sector turístico. A partir de las nociones de derecho civil, personal y patrimonial. Tirant lo Blanch, Valencia, 2002.
-
ARCARONS SIMON, R, CASANOVAS, O., SERRACANT, F., Derecho civil aplicado a las enseñanzas turísticas. Síntesis, Madrid, 2000.
-
BLANQUER CRIADO, David, Derecho del Turismo, Tirant lo Blanch, Valencia, 1999. Gema BOTANA GARCÍA / Miguel RUIZ MUÑOS (Coordinadors), Curso sobre protección jurídica de los consumidores.
|
Complementària |
|
-
CEBALLOS MARTÍN, María Matilde, PÉREZ GUERRA, Raúl, El contrato turístico de alojamiento hotelero, Comares, Granada, 2001
-
DE LA HAZA DÍAZ, P., El contrato de viaje combinado. La responsabilidad de las agencias de viajes. Marcial Pons, Madrid, 1997.
-
GARCÍA, Ricardo, RECALDE, Andrés (Dir.), Lecciones de Derecho del Turismo, Tirant lo Blanch, Valencia, 2000
-
MARTIN CASALS, M (a), “La responsabilidad civil derivada del contrato de viaje combinado” RGD, núm. 658-659, julio-agosto de 1999, pp. 9405-9443.
-
PÉREZ MORIONES, A., El contrato de gestión hotelera. Tirant lo Blanc, Valencia, 1998.
-
PY, P, Droit du tourisme. Dalloz, Paris, 1996.
-
RIVERO ALEMAN, Santiago, Seguro Turístico y de asistencia en viaje. Ordenación y contratación. Bosch, Barcelona, 1998.
-
RODRÍGUEZ ARTIGAS, Fernando, “El “charter aéreo”: una aproximación al estudio de su régimen jurídico”, Revista de Derecho Mercantil, núm. 134, 1974, pág. 429-484
-
SÁENZ DE SANTA MARÍA VIERNA, Alberto, “Cajas de seguridad en hoteles”, Revista de Derecho Mercantil, núm. 240, 2001.
Altres recursos:
http://www.sre.urv.es/formacio/fcj/consum/ |
|