Codi |
|
A1 |
Adquisició de consciència del Dret com sistema regulador de les relacions socials |
A2 |
Adquisició de consciència del caràcter unitari de l’ordenament jurídic i la necessària visió interdisciplinar del problemes jurídics |
A3 |
Capacitat per a utilitzar els principis i valors constitucionals com eines de treball en la interpretació de l’ordenament jurídic |
A4 |
Capacitat per al tractament de fonts jurídiques (legals, jurisprudencials i doctrinals) |
A8 |
Capacitat de redactar escrits jurídics. |
A9 |
Capacitat de llegir i interpretar textos jurídics. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
Objectius |
Competències |
1. Analitzar l'arbitratge com a mitja de resolució de conflictes alternatiu a la via judicial. |
A2 A4 A8 A9
|
|
|
2. Diferenciar l'arbitratge d'altres mecanismes de resolució conflictes. |
A1 A2 A3
|
|
|
3. Anàlisis comparatiu de l'arbitratge respecte del procés judicial. |
A2 A3 A4
|
B3 B7
|
|
4. L'alumne ha de ser capaç de veure les avantatges o inconvenients de l'arbitratge com a mitja de resolució de conflictes. |
A1 A2
|
|
|
5. Analitzar la Llei d'arbitratge. |
A4 A9
|
|
|
6. Analitzar el procediment arbitral. |
A1 A2 A3
|
|
|
7. Estudiar i qualificar l'arbitratge internacional. |
A4 A9
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. LA REGULACIÓ LEGAL DE L’ARBITRATGE |
1. Fonts
2. Concepte
3. Classes
3.1.Arbitratge de dret i arbitratge d’equitat
3.2. Arbitratge ad hoc i arbitratge institucional
3.3. Arbitratge ritual i irritual
4. Naturalesa jurídica del arbitratge
4.1. Teories contractualistes
4.2.Teories jurisdiccionalistes
4.3 Teories intermitjes
|
2. EL CONVENI ARBITRAL |
1. Concepte
2.Contingut.
3. Forma
4. Efectes
|
3. ELS ÀRBITRES |
1. Número.
2. Capacitat.
3. Anomenament
3.1. De forma directa per les parts
3.2. Mitjançant un tercer
3.3. De forma judicial
4. Legitimació
5. Drets I deures
|
4. EL PROCEDIMENT ARBITRAL |
1. Principis generals
1.1 Llibertat de forma
1.2 Lloc i idioma
1.3 Terminis
2. Desenvolupament del procediment
2.1. Inici
2.2. Oposició
2.3. Prova
2.4. Desestiment
3. El laude
4. Anul•lació del laude
5. Mesures cautelars
6. Execució forçosa
|
5. L’ARBITRATGE INTERNACIONAL |
1. Convenis internacionals
2. Execució de laudes estrangers
3. Normes de dret internacional privat
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
7 |
17 |
Seminaris |
|
2 |
8 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
5 |
20 |
Debats |
|
5 |
5 |
10 |
Treballs |
|
5 |
5 |
10 |
Presentacions / exposicions |
|
20 |
15 |
35 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Classe inicial per explicar el funcionament de l'assignatura i conceptes bàsics i essencials. |
Sessió Magistral |
explicació per persones expertes en materia d'arbitratge que pertanyen a tribunals arbitrals |
Seminaris |
es dona la possibilitat de fer jornades als alumnes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El temari es divideix en diferents blocs, respecte dels que els alumnes fan exposició a classe i es reolen el problemes que es plantejen |
Debats |
desprès de la exposició de cada tema es planteja un col.loqui a classe |
Treballs |
de forma voluntaria els alumnes poden realitzar treballs per aprofunditzar coneixements |
Presentacions / exposicions |
Els diferents temes de la llei son exposats a classe pels alumnes |
|
Sessió Magistral |
Seminaris |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Debats |
Treballs |
Presentacions / exposicions |
|
Descripció |
Tutories i atenció a través del camp virtual en relació als treballs i debats. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Realització de treball. |
5 % |
Presentacions / exposicions |
Exposició a classe. |
40% |
Proves objectives de tipus test |
Hi haurà un examen escrit amb preguntes test. |
50% |
Altres |
Assistència a classe |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per l'avaluació en sgona convocatoria es mantindrà la nota i percentatge de les activitats anteriors, a excepció d'aquells alumnes que justifiquen la seva absència a classe i per tant la impossibilitat de realitzar les anteriors activitas. En aquest casosi en aquells que els percentatges de nota de les activitats anteriors sigui negativa només es tindrà en compte la nota del examen |
Bàsica |
LORCA NAVARRETE, Comentarios a la nueva Ley de Arbitraje 60/2003, Edit. Instituto Vasco de Derecho Procesal, , San Sebastián, 2004
ARIAS LOZANO (coord)., Comentarios a la Ley de Arbitraje de 2003, , Aranzadi, Cizur Menor, 2005
GARBERI LLOBREGAT (coord), Comentarios a la Ley 60/2003, 2 vols, , edit. Bosch, Barcelona, 2005.
BARONA VILAR (coord.), Comentarios a la Ley de Arbitraje, , edit. Civitas, Madrid, 2005
Arbitraje y litigios transfronterizos en un foro global, RAMOS MENDEZ, , edit. Atelier, Barcelona, 2005
|
Llei d’arbitratge 60/2003, de 23 de desembre.
|
Complementària |
|
AAVV: Anuario de Justicia Alternativa,
AAVV: Comentarios a la nueva Ley de arbitraje, Edit. Lex nova, Valladolid, 2004
AAVV: Comentarios a la nueva Ley de arbitraje, Grupo Difusión, Barcelona, 2004.
LORCA NAVARRETE, A.M.: Comentarios a la Ley de arbitraje 60/2003, de 23 de diciembre, Instituo Vasco de Derecho procesal y Arbitraje.
Altres recursos:
Revistas con jurisprudencia arbitral: Anuario de justicia alternativa, Derecho arbitral, Revista de la Corte española de arbitraje, Revista Vasca de Derecho Procesal y Arbitraje.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|