DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) HABILITATS DEL TÈCNIC/A EN RELACIONS LABORALS I OCUPACIÓ Codi 15204001
Ensenyament
Grau de Relacions Laborals i Ocupació (2009)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer Primer
Llengua d'impartició
Departament Dret Privat,Processal i Financer
Dret Públic
Economia
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
JORDI AMOROS, CATALINA
AHEDO SANTISTEBAN, ANGEL MANUEL
Adreça electrònica rosa.rodriguez@urv.cat
lluis.carreras@urv.cat
jordi.jaria@urv.cat
elisabet.cerrato@urv.cat
catalina.jordi@urv.cat
manuel.ahedo@urv.cat
antonia.anguita@urv.cat
Professors/es
RODRÍGUEZ SÁNCHEZ, ROSA MARIA
CARRERAS ROIG, LLUÍS
JARIA MANZANO, JORDI
CERRATO GURI, ELISABET
JORDI AMOROS, CATALINA
AHEDO SANTISTEBAN, ANGEL MANUEL
ANGUITA MORERA, ANTONIA
Web
Descripció general i informació rellevant La formación universitaria del técnico/a en RRLL y Empleo. El técnico/a en RRLL y Empleo como profesional. Introducción a las bases de datos socio-económicas. Aproximación a los textos jurídicos. La investigación aplicada a las ciencias jurídicosociales. Las técnicas de trabajo y estudio. La comunicación en el contexto jurídicosocial

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A4 Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A4 Genèric
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Fa preguntes raonades per aprendre
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produir un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
 C5 Mostrar respecte pels drets fonamentals i d’igualtat entre homes i dones
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
 C6 Identificar necessitats de formació
Identificar els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals

Continguts
Tema Subtema
"Mòdul I: La formació del jurista/Tècnic en RR.LL i Ocupació/Treballador Social:
la formació universitària i les sortides professionals”.
"Mòdul II: Les TIC aplicades a les ciències juridico-socials"
"Mòdul III: Tècniques d'investigació aplicades a Tècnic en RR.LL i
Ocupació
"Mòdul IV: Tècniques de comunicació aplicades Tècnic en RR.LL i
Ocupació"
"Mòdul V: Tècniques de treball i estudi".
"Mòdul VI: Aproximació al textos i al llenguatge propi de la disciplina".

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
C6
1 0.5 1.5
Sessió Magistral
A4
B1
C2
C3
C4
C5
C6
20 20 40
Seminaris
C3
C4
10 20 30
Treballs
C2
C3
C4
11 11 22
Pràctiques a través de TIC
C2
C3
8 16 24
Atenció personalitzada
C6
5 2.5 7.5
 
Proves pràctiques
C2
C3
C4
C6
3 12 15
Proves mixtes
A4
B1
C4
C5
C6
2 8 10
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Seminaris Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Treballs Treballs que realitza l'alumne.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.

Atenció personalitzada
Descripció
Al començament de cada sessió es dedicarà un temps a resoldre dubtes dels alumnes i tanmateix es podrà sol.licitar tutoria personalitzada amb el professor mitjançant el correu electrònic.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Seminaris
C3
C4
Participació dels alumnes als seminaris 20
Proves mixtes
A4
B1
C4
C5
C6
Diverses proves d'avaluació de continguts teòrics. 40
Proves pràctiques
C2
C3
C4
C6
Resolució d'exercicis i problemes a l'aula i mitjançant les TIC. 40
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació de l'assignatura en segona convocatoria es concretará en la superació d'un exame de comprensió de la totalitat dels mòduls.


Fonts d'informació

Bàsica

http://www.urv.cat

http://moodle.urv.net

Web del Servei de Biblioteca i Documentació: http://www.urv.net/biblioteca/

TILT: Les fonts d’informació. http://bibliotecnica.upc.es/tilt/module1/tilt.htm

Tutorial InfoSphere: http://www.bibliotheques.uqam.ca/InfoSphere/

Tutorial EskillsPlus: http://www.une.edu.au/library/eskillsplus/index.php

Tutorial Iexpertutor: http://www.urv.cat/man/tutorial/

ABASCAL, M. D. y otros (1993): Hablar y escuchar, Barcelona, Octaedro.

ALARCOS LLORACH, E. (1994): Gramática de la lengua española, Madrid, Espasa-Calpe.

ALVAREZ, M. (1993): Tipos de escrito I: narración y descripción. Madrid. Arco Libros, (1994): Tipos de escrito II: exposición y argumentación. Madrid. Arco Libros

BADIA i MARGARIT, A.M (1995): Gramàtica de la llengua catalana: descriptiva, normativa, diatòpica, diastràtica, Barcelona, Proa

CAÑAS, J. (1997): Hablemos juntos, Barcelona, Octaedro.

CASSANY, D. (2005): Describir el escribir. Cómo se aprende a escribir, Barcelona. Paidós.

CASSANY, D. (2004). Reparar la escriptura. Didàctica de la correcció de l’escrit, Barcelona,Graó.

CASSANY, D. (2002): La cuina de l’escriptura. Barcelona: Empúries.


CASSANY, D., LUNA, M. y SANZ, G. (1991):

44 Exercicis per a un curs d’expressió escrita

. Barcelona, Graó
LÁZARO CARRETER, Fernando: El dardo en la palabra. Barcelona: Galaxia Gutenberg.
MORALES, C.J. (2007):

Guía para hablar en público. Método completo y práctico para las más diversas situaciones

. Madrid. Alianza Cine y Comunicación
QUENEAU, R. (1996):

Ejercicios de estilo

. Madrid. Cátedra
SANCHEZ MIGUEL, E. (1998):

Comprensión y redacción de textos,

Madrid, Edebé

Barkley, Elizabeth F, Cross, K Patricia, Major, Claire Howell (2007) Técnicas de aprendizaje colaborativo: Manual para el profesorado universitario, Ediciones Morata, 2007

Jones S. (1996) Developing a Learning Culture. Empowering People to deliver quality, innovation and long-term success. London, McGrow-Hill Book Co.
Jonson, D. W. R. T. Johnson, y K. A. Johnson (1991) Active Learning: Cooperation in the College Classroom, Edina, Minnesota: Interactive Book Company.
Monereo, C. (coord). (2001) Ser estratégico y autónomo aprendiendo: unidades didácticas de enseñanza estratégica. Barcelona : Graó.
Slavin, R. (1986) Learning to Cooperate, Cooperating in Learning. New York
Lamo de Espinosa, E. (1990) La sociedad reflexiva. Sujeto y objeto del conocimiento sociológico. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.Sierra Bravo, R. (1983) Ciencias Sociales. Epistemología, Lógica y Metodología. Teoría y ejercicios. Paraninfo: Madrid.

Curs de Llenguatge Jurídic, Departament de Justícia, Generalitat de Catalunya, 2a ed., novembre 2008. Versió electrònica: www.gencat.cat/justicia/departaemnt/publicacions


 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent