La formación universitaria del técnico/a en RRLL y Empleo. El técnico/a en RRLL y
Empleo como profesional. Introducción a las bases de datos socio-económicas.
Aproximación a los textos jurídicos. La investigación aplicada a las ciencias jurídicosociales.
Las técnicas de trabajo y estudio. La comunicación en el contexto jurídicosocial
Competències
Tipus A
Codi
Competències Específiques
A4
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica
Tipus B
Codi
Competències Transversals
B1
Aprendre a aprendre.
B4
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació.
B5
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació.
B6
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C
Codi
Competències Nuclears
C2
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
C3
Gestionar la informació i el coneixement.
C4
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
C5
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
C6
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral
Exposició dels continguts de l'assignatura.
Seminaris
Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Treballs
Treballs que realitza l'alumne.
Pràctiques a través de TIC
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
Atenció personalitzada
Descripció
Al començament de cada sessió es dedicarà un temps a resoldre dubtes dels alumnes i tanmateix es podrà sol.licitar tutoria personalitzada amb el professor mitjançant el correu electrònic.
Diverses proves d'avaluació de continguts teòrics.
40
Proves pràctiques
C2
C3
C4
C6
Resolució d'exercicis i problemes a l'aula i mitjançant les TIC.
40
Altres
Altres comentaris i segona convocatòria
Cada mòdul s'avaluarà de forma independent, per superar l'assignatura caldrà haver-se presentat a cada mòdul. La nota final serà resultat de fer la mitjana de cada mòdul, amb un pes de 15% per mòdul i el treball que té un pes del 10% de la nota final. La persona que tingui més d'un mòdul suspès no podrà superar l'assignatura en primera convocatòria.
L'avaluació de l'assignatura en segona convocatòria es concretarà en la superació d'un examen de comprensió de la totalitat dels mòduls, on hi haurà una part escrita i una presentació oral.
ABASCAL,
M. D. y otros (1993): Hablar y escuchar, Barcelona, Octaedro.
ALARCOS LLORACH, E.
(1994): Gramática de la lengua española, Madrid, Espasa-Calpe.
ALVAREZ, M. (1993): Tipos
de escrito I: narración y descripción. Madrid. Arco Libros, (1994): Tipos de
escrito II: exposición y argumentación. Madrid. Arco Libros
BADIA i MARGARIT, A.M
(1995): Gramàtica de la llengua catalana: descriptiva, normativa, diatòpica,
diastràtica, Barcelona, Proa
CAÑAS,
J. (1997): Hablemos juntos, Barcelona, Octaedro.
CASSANY,
D. (2005): Describir el escribir. Cómo se aprende a escribir, Barcelona.
Paidós.
CASSANY,
D. (2004). Reparar la escriptura. Didàctica de la correcció de l’escrit, Barcelona,Graó.
CASSANY,
D. (2002): La cuina de
l’escriptura. Barcelona: Empúries.
CASSANY, D., LUNA, M. y
SANZ, G. (1991):
44 Exercicis per a un
curs d’expressió escrita
. Barcelona, Graó
LÁZARO
CARRETER, Fernando: El dardo en
la palabra. Barcelona: Galaxia Gutenberg.
MORALES,
C.J. (2007):
Guía para hablar en público. Método completo y práctico para
las más diversas situaciones
. Madrid. Alianza Cine y Comunicación
QUENEAU,
R. (1996):
Jones S.
(1996) Developing a Learning Culture. Empowering People to deliver quality,
innovation and long-term success. London, McGrow-Hill Book Co.
Jonson, D. W. R. T. Johnson, y K. A. Johnson (1991) Active Learning:
Cooperation in the College Classroom, Edina, Minnesota: Interactive
Book Company.
Monereo, C. (coord). (2001) Ser estratégico y
autónomo aprendiendo: unidades didácticas de enseñanza estratégica. Barcelona : Graó. Slavin, R. (1986) Learning to Cooperate, Cooperating in Learning. New York
Lamo
de Espinosa, E. (1990) La sociedad reflexiva. Sujeto y objeto del conocimiento
sociológico. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.Sierra
Bravo, R. (1983) Ciencias Sociales. Epistemología, Lógica y Metodología. Teoría
y ejercicios. Paraninfo: Madrid.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent