DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) HABILITATS DEL TÈCNIC/A EN RELACIONS LABORALS I OCUPACIÓ Codi 15204001
Ensenyament
Grau de Relacions Laborals i Ocupació (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Privat,Processal i Financer
Dret Públic
Economia
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
JORDI AMOROS, CATALINA
Adreça electrònica rosa.rodriguez@urv.cat
laura.roman@urv.cat
elisabet.cerrato@urv.cat
catalina.jordi@urv.cat
antonia.anguita@urv.cat
0
Professors/es
RODRÍGUEZ SÁNCHEZ, ROSA MARIA
ROMAN MARTIN, LAURA
CERRATO GURI, ELISABET
JORDI AMOROS, CATALINA
ANGUITA MORERA, ANTONIA
FERNÁNDEZ GARCIA, ANTONIO
Web
Descripció general i informació rellevant La formación universitaria del técnico/a en RRLL y Empleo. El técnico/a en RRLL y Empleo como profesional. Introducción a las bases de datos socio-económicas. Aproximación a los textos jurídicos. La investigación aplicada a las ciencias jurídicosociales. Las técnicas de trabajo y estudio. La comunicación en el contexto jurídicosocial

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A4 Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A4 Genèric
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Fa preguntes raonades per aprendre
 B4 Genèric
 B5 Genèric
 B6 Genèric
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
 C5 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
 C6 Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals

Continguts
Tema Subtema
"Mòdul I: La formació del Tècnic en RR.LL i Ocupació:la formació universitària i les sortides professionals”.
"Mòdul II: Les TIC aplicades a les ciències juridico-socials"
"Mòdul III: Tècniques d'investigació aplicades a Tècnic en RR.LL i
Ocupació
"Mòdul IV: Tècniques de comunicació aplicades Tècnic en RR.LL i
Ocupació"
"Mòdul V: Tècniques de treball i estudi. Com elaborar un treball".
"Mòdul VI: Aproximació al textos i al llenguatge propi de la disciplina".

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
C6
2 0 2
Sessió Magistral
A4
B1
C2
C3
C4
C5
C6
20 20 40
Seminaris
B4
B6
C3
C4
10 15 25
Treballs
B5
C2
C3
C4
8 8 16
Pràctiques a través de TIC
B4
C2
C3
8 16 24
Atenció personalitzada
C6
4 2 6
 
Proves pràctiques
C2
C3
C4
C6
3 12 15
Proves orals
B6
C4
1 4 5
Proves objectives de tipus test
B4
6 12 18
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Seminaris Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Treballs Treballs que realitza l'alumne.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció
Al començament de cada sessió es dedicarà un temps a resoldre dubtes dels alumnes i tanmateix es podrà sol.licitar tutoria personalitzada amb el professor mitjançant el correu electrònic.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves objectives de tipus test
B4

Els mòduls III, V i VI s'avaluen mitjançant un test amb un pes a la nota de un 15% cadascun.
45
Proves pràctiques
C2
C3
C4
C6
Resolució d'exercicis i problemes a l'aula i mitjançant les TIC. Mòdul II 20
Proves orals
B6
C4
Treball presentat Oralment Mòduls I i IV 35
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els alumnes que es matriculen posteriorment seran avaluats mitjançant la presentació d'un treball i la seva exposició oral.

En la segona convocatòria, els alumnes seran avaluats mitjançant la presentació d'un treball i la seva exposició oral.


Fonts d'informació

Bàsica

http://www.urv.cat

http://moodle.urv.net

Web del Servei de Biblioteca i Documentació: http://www.urv.net/biblioteca/

TILT: Les fonts d’informació. http://bibliotecnica.upc.es/tilt/module1/tilt.htm

Tutorial InfoSphere: http://www.bibliotheques.uqam.ca/InfoSphere/

Tutorial EskillsPlus: http://www.une.edu.au/library/eskillsplus/index.php

Tutorial Iexpertutor: http://www.urv.cat/man/tutorial/

ABASCAL, M. D. y otros (1993): Hablar y escuchar, Barcelona, Octaedro.

ALARCOS LLORACH, E. (1994): Gramática de la lengua española, Madrid, Espasa-Calpe.

ALVAREZ, M. (1993): Tipos de escrito I: narración y descripción. Madrid. Arco Libros, (1994): Tipos de escrito II: exposición y argumentación. Madrid. Arco Libros

BADIA i MARGARIT, A.M (1995): Gramàtica de la llengua catalana: descriptiva, normativa, diatòpica, diastràtica, Barcelona, Proa

CAÑAS, J. (1997): Hablemos juntos, Barcelona, Octaedro.

CASSANY, D. (2005): Describir el escribir. Cómo se aprende a escribir, Barcelona. Paidós.

CASSANY, D. (2004). Reparar la escriptura. Didàctica de la correcció de l’escrit, Barcelona,Graó.

CASSANY, D. (2002): La cuina de l’escriptura. Barcelona: Empúries.


CASSANY, D., LUNA, M. y SANZ, G. (1991):

44 Exercicis per a un curs d’expressió escrita

. Barcelona, Graó
LÁZARO CARRETER, Fernando: El dardo en la palabra. Barcelona: Galaxia Gutenberg.
MORALES, C.J. (2007):

Guía para hablar en público. Método completo y práctico para las más diversas situaciones

. Madrid. Alianza Cine y Comunicación
QUENEAU, R. (1996):

Ejercicios de estilo

. Madrid. Cátedra
SANCHEZ MIGUEL, E. (1998):

Comprensión y redacción de textos,

Madrid, Edebé

Barkley, Elizabeth F, Cross, K Patricia, Major, Claire Howell (2007) Técnicas de aprendizaje colaborativo: Manual para el profesorado universitario, Ediciones Morata, 2007

Jones S. (1996) Developing a Learning Culture. Empowering People to deliver quality, innovation and long-term success. London, McGrow-Hill Book Co.
Jonson, D. W. R. T. Johnson, y K. A. Johnson (1991) Active Learning: Cooperation in the College Classroom, Edina, Minnesota: Interactive Book Company.
Monereo, C. (coord). (2001) Ser estratégico y autónomo aprendiendo: unidades didácticas de enseñanza estratégica. Barcelona : Graó.
Slavin, R. (1986) Learning to Cooperate, Cooperating in Learning. New York
Lamo de Espinosa, E. (1990) La sociedad reflexiva. Sujeto y objeto del conocimiento sociológico. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.Sierra Bravo, R. (1983) Ciencias Sociales. Epistemología, Lógica y Metodología. Teoría y ejercicios. Paraninfo: Madrid.

Curs de Llenguatge Jurídic, Departament de Justícia, Generalitat de Catalunya, 2a ed., novembre 2008. Versió electrònica: www.gencat.cat/justicia/departaemnt/publicacions


 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent