La formación universitaria del técnico/a en RRLL y Empleo. El técnico/a en RRLL y
Empleo como profesional. Introducción a las bases de datos socio-económicas.
Aproximación a los textos jurídicos. La investigación aplicada a las ciencias jurídicosociales.
Las técnicas de trabajo y estudio. La comunicación en el contexto jurídicosocial
Competències
Tipus A
Codi
Competències Específiques
A4
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica
Tipus B
Codi
Competències Transversals
B1
Aprendre a aprendre.
B4
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació.
B5
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació.
B6
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C
Codi
Competències Nuclears
C2
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
C4
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
C6
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral
Exposició dels continguts de l'assignatura.
Seminaris
Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Treballs
Treballs que realitza l'alumne.
Pràctiques a través de TIC
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
Atenció personalitzada
Atenció personalitzada
Descripció
Al començament de cada sessió es dedicarà un temps a resoldre dubtes dels alumnes i tanmateix es podrà sol.licitar tutoria personalitzada amb el professor mitjançant el correu electrònic.
Resolució d'exercicis i problemes a l'aula i mitjançant les TIC.
Aquests exercisis no tene pes a la nota però són condició necessaria per aprovar l'assignatura.
0
Proves orals
C4
Treball presentat Oralment
40
Altres
Altres comentaris i segona convocatòria
Els alumnes que es matriculenun cop impartida l'assignatura seran avaluats en la segona convocatòria.
En la segona convocatòria, els alumnes seran avaluats mitjançant la presentació d'un treball i la seva exposició oral. Igualment serà obligatori haver fet el curs de biblioteca.
Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa.
ABASCAL,
M. D. y otros (1993): Hablar y escuchar, Barcelona, Octaedro.
ALARCOS LLORACH, E.
(1994): Gramática de la lengua española, Madrid, Espasa-Calpe.
ALVAREZ, M. (1993): Tipos
de escrito I: narración y descripción. Madrid. Arco Libros, (1994): Tipos de
escrito II: exposición y argumentación. Madrid. Arco Libros
BADIA i MARGARIT, A.M
(1995): Gramàtica de la llengua catalana: descriptiva, normativa, diatòpica,
diastràtica, Barcelona, Proa
CAÑAS,
J. (1997): Hablemos juntos, Barcelona, Octaedro.
CASSANY,
D. (2005): Describir el escribir. Cómo se aprende a escribir, Barcelona.
Paidós.
CASSANY,
D. (2004). Reparar la escriptura. Didàctica de la correcció de l’escrit, Barcelona,Graó.
CASSANY,
D. (2002): La cuina de
l’escriptura. Barcelona: Empúries.
CASSANY, D., LUNA, M. y
SANZ, G. (1991):
44 Exercicis per a un
curs d’expressió escrita
. Barcelona, Graó
LÁZARO
CARRETER, Fernando: El dardo en
la palabra. Barcelona: Galaxia Gutenberg.
MORALES,
C.J. (2007):
Guía para hablar en público. Método completo y práctico para
las más diversas situaciones
. Madrid. Alianza Cine y Comunicación
QUENEAU,
R. (1996):
Jones S.
(1996) Developing a Learning Culture. Empowering People to deliver quality,
innovation and long-term success. London, McGrow-Hill Book Co.
Jonson, D. W. R. T. Johnson, y K. A. Johnson (1991) Active Learning:
Cooperation in the College Classroom, Edina, Minnesota: Interactive
Book Company.
Monereo, C. (coord). (2001) Ser estratégico y
autónomo aprendiendo: unidades didácticas de enseñanza estratégica. Barcelona : Graó. Slavin, R. (1986) Learning to Cooperate, Cooperating in Learning. New York
Lamo
de Espinosa, E. (1990) La sociedad reflexiva. Sujeto y objeto del conocimiento
sociológico. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.Sierra
Bravo, R. (1983) Ciencias Sociales. Epistemología, Lógica y Metodología. Teoría
y ejercicios. Paraninfo: Madrid.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent