La formación universitaria del técnico/a en RRLL y Empleo. El técnico/a en RRLL y
Empleo como profesional. Introducción a las bases de datos socio-económicas.
Aproximación a los textos jurídicos. La investigación aplicada a las ciencias jurídicosociales.
Las técnicas de trabajo y estudio. La comunicación en el contexto jurídicosocial
Competències
Tipus A
Codi
Competències Específiques
A4
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica
Tipus B
Codi
Competències Transversals
B1
Aprendre a aprendre.
B4
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació.
B5
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació.
B6
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C
Codi
Competències Nuclears
C2
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
C4
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
C6
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral
Exposició dels continguts de l'assignatura.
Seminaris
Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Treballs
Treballs que realitza l'alumne.
Pràctiques a través de TIC
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
Atenció personalitzada
Durant el periode de classes hi ha un horari assignat a atenció personalitzada. Fora d'aquest horari l'estudiant podrà demanar una tutoria enviant un mail.
Atenció personalitzada
Descripció
Al començament de cada sessió es dedicarà un temps a resoldre dubtes dels alumnes i tanmateix es podrà sol.licitar tutoria personalitzada amb el professor mitjançant el correu electrònic.
Resoldra els exercicis que es proposen a diferents sessions.
10
Proves orals
C4
Treball presentat Oralment
40
Altres
Altres comentaris i segona convocatòria
Per tal de poder superar l'assignatura és condició necessària:
Haver assistit al curs del CRAI
Haver assistit al 80% de les sessions
Haver lliurat un mínim del 80%dels exercicis proposats a classe.
Atenció!!
Estudiants que se matriculen un cop impartida l'assignatura (després del 12 de setembre)per tal de superar l'assignatura obligatòriament:
Han d'assistir a la sessió informativa
Han de fer el curs que tenen programat al CRAI
Han d'assistir a la sessió de treball programada.
Han d'assistir a una tutoria del treball
Han de fer un treball individual
Han de fer una exposició oral del treball
Les dates de totes aquestes sessions estan disponibles en el moodle de l'assignatura. Segona convocatòria
En la segona convocatòria, els alumnes seran avaluats mitjançant la presentació d'un treball i la seva exposició oral. Igualment serà obligatori haver fet el curs de biblioteca i les sessions formatives planificades.
Les dates de l'avaluació en segona convocatòria s'informaran en el moodle de l'assignatura
Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa.
ABASCAL,
M. D. y otros (1993): Hablar y escuchar, Barcelona, Octaedro.
ALARCOS LLORACH, E.
(1994): Gramática de la lengua española, Madrid, Espasa-Calpe.
ALVAREZ, M. (1993): Tipos
de escrito I: narración y descripción. Madrid. Arco Libros, (1994): Tipos de
escrito II: exposición y argumentación. Madrid. Arco Libros
BADIA i MARGARIT, A.M
(1995): Gramàtica de la llengua catalana: descriptiva, normativa, diatòpica,
diastràtica, Barcelona, Proa
CAÑAS,
J. (1997): Hablemos juntos, Barcelona, Octaedro.
CASSANY,
D. (2005): Describir el escribir. Cómo se aprende a escribir, Barcelona.
Paidós.
CASSANY,
D. (2004). Reparar la escriptura. Didàctica de la correcció de l’escrit, Barcelona,Graó.
CASSANY,
D. (2002): La cuina de
l’escriptura. Barcelona: Empúries.
CASSANY, D., LUNA, M. y
SANZ, G. (1991):
44 Exercicis per a un
curs d’expressió escrita
. Barcelona, Graó
LÁZARO
CARRETER, Fernando: El dardo en
la palabra. Barcelona: Galaxia Gutenberg.
MORALES,
C.J. (2007):
Guía para hablar en público. Método completo y práctico para
las más diversas situaciones
. Madrid. Alianza Cine y Comunicación
QUENEAU,
R. (1996):
Jones S.
(1996) Developing a Learning Culture. Empowering People to deliver quality,
innovation and long-term success. London, McGrow-Hill Book Co.
Jonson, D. W. R. T. Johnson, y K. A. Johnson (1991) Active Learning:
Cooperation in the College Classroom, Edina, Minnesota: Interactive
Book Company.
Monereo, C. (coord). (2001) Ser estratégico y
autónomo aprendiendo: unidades didácticas de enseñanza estratégica. Barcelona : Graó. Slavin, R. (1986) Learning to Cooperate, Cooperating in Learning. New York
Lamo
de Espinosa, E. (1990) La sociedad reflexiva. Sujeto y objeto del conocimiento
sociológico. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.Sierra
Bravo, R. (1983) Ciencias Sociales. Epistemología, Lógica y Metodología. Teoría
y ejercicios. Paraninfo: Madrid.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent