DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) HABILITATS DEL TÈCNIC/A EN RELACIONS LABORALS I OCUPACIÓ Codi 15204001
Ensenyament
Grau de Relacions Laborals i Ocupació (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Privat,Processal i Financer
Dret Públic
Economia
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
CERRATO GURI, ELISABET
BÖCKER ., RAFAEL
JORDI AMOROS, CATALINA
Adreça electrònica elisabet.cerrato@urv.cat
catalina.jordi@urv.cat
rafael.bocker@urv.cat
marina.rodriguez@urv.cat
Professors/es
CERRATO GURI, ELISABET
JORDI AMOROS, CATALINA
BÖCKER ., RAFAEL
RODRÍGUEZ BEAS, MARINA
Web
Descripció general i informació rellevant La formación universitaria del técnico/a en RRLL y Empleo. El técnico/a en RRLL y Empleo como profesional. Introducción a las bases de datos socio-económicas. Aproximación a los textos jurídicos. La investigación aplicada a las ciencias jurídicosociales. Las técnicas de trabajo y estudio. La comunicación en el contexto jurídicosocial

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A4 Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A4 Genèric
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Genèric
 B4 Genèric
 B5 Genèric
 B6 Genèric
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
 C6 Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals

Continguts
Tema Subtema
"Mòdul I: La formació del Tècnic en RR.LL i Ocupació:la formació universitària i les sortides professionals”.
"Mòdul II: Les TIC aplicades a les ciències juridico-socials"
"Mòdul III: Tècniques d'investigació aplicades a Tècnic en RR.LL i
Ocupació
"Mòdul IV: Tècniques de comunicació aplicades Tècnic en RR.LL i
Ocupació"
"Mòdul V: Tècniques de treball i estudi. Com elaborar un treball".
"Mòdul VI: Aproximació al textos i al llenguatge propi de la disciplina".

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
C6
3 0 3
Sessió Magistral
B5
C2
C4
C6
29 20 49
Seminaris
B4
C4
10 15 25
Treballs
C2
C4
C6
10 20 30
Pràctiques a través de TIC
C2
10 20 30
Atenció personalitzada
C6
4 4 8
 
Proves orals
C4
1 4 5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Seminaris Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Treballs Treballs que realitza l'alumne.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
Atenció personalitzada Durant el periode de classes hi ha un horari assignat a atenció personalitzada. Fora d'aquest horari l'estudiant podrà demanar una tutoria enviant un mail.

Atenció personalitzada
Descripció
Al començament de cada sessió es dedicarà un temps a resoldre dubtes dels alumnes i tanmateix es podrà sol.licitar tutoria personalitzada amb el professor mitjançant el correu electrònic.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
C2
C4
C6
Treball escrit. Treball en grup. 50
Pràctiques a través de TIC
C2
Resoldra els exercicis que es proposen a diferents sessions. 10
Proves orals
C4
Treball presentat Oralment 40
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per tal de poder superar l'assignatura és condició necessària:

  • Haver assistit al curs del CRAI
  • Haver assistit al 80% de les sessions
  • Haver lliurat un mínim del 80%dels exercicis proposats a classe.

Atenció!!

Estudiants que se matriculen un cop impartida l'assignatura (després del 12 de setembre)per tal de superar l'assignatura obligatòriament:

  • Han d'assistir a la sessió informativa
  • Han de fer el curs que tenen programat al CRAI
  • Han d'assistir a la sessió de treball programada.
  • Han d'assistir a una tutoria del treball
  • Han de fer un treball individual
  • Han de fer una exposició oral del treball

Les dates de totes aquestes sessions estan disponibles en el moodle de l'assignatura.
Segona convocatòria

En la segona convocatòria, els alumnes seran avaluats mitjançant la presentació d'un treball i la seva exposició oral. Igualment serà obligatori haver fet el curs de biblioteca i les sessions formatives planificades.

Les dates de l'avaluació en segona convocatòria s'informaran en el moodle de l'assignatura

Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa.


Fonts d'informació

Bàsica

http://www.urv.cat

http://moodle.urv.net

Web del Servei de Biblioteca i Documentació: http://www.urv.net/biblioteca/

TILT: Les fonts d’informació. http://bibliotecnica.upc.es/tilt/module1/tilt.htm

Tutorial InfoSphere: http://www.bibliotheques.uqam.ca/InfoSphere/

Tutorial EskillsPlus: http://www.une.edu.au/library/eskillsplus/index.php

Tutorial Iexpertutor: http://www.urv.cat/man/tutorial/

ABASCAL, M. D. y otros (1993): Hablar y escuchar, Barcelona, Octaedro.

ALARCOS LLORACH, E. (1994): Gramática de la lengua española, Madrid, Espasa-Calpe.

ALVAREZ, M. (1993): Tipos de escrito I: narración y descripción. Madrid. Arco Libros, (1994): Tipos de escrito II: exposición y argumentación. Madrid. Arco Libros

BADIA i MARGARIT, A.M (1995): Gramàtica de la llengua catalana: descriptiva, normativa, diatòpica, diastràtica, Barcelona, Proa

CAÑAS, J. (1997): Hablemos juntos, Barcelona, Octaedro.

CASSANY, D. (2005): Describir el escribir. Cómo se aprende a escribir, Barcelona. Paidós.

CASSANY, D. (2004). Reparar la escriptura. Didàctica de la correcció de l’escrit, Barcelona,Graó.

CASSANY, D. (2002): La cuina de l’escriptura. Barcelona: Empúries.


CASSANY, D., LUNA, M. y SANZ, G. (1991):

44 Exercicis per a un curs d’expressió escrita

. Barcelona, Graó
LÁZARO CARRETER, Fernando: El dardo en la palabra. Barcelona: Galaxia Gutenberg.
MORALES, C.J. (2007):

Guía para hablar en público. Método completo y práctico para las más diversas situaciones

. Madrid. Alianza Cine y Comunicación
QUENEAU, R. (1996):

Ejercicios de estilo

. Madrid. Cátedra
SANCHEZ MIGUEL, E. (1998):

Comprensión y redacción de textos,

Madrid, Edebé

Barkley, Elizabeth F, Cross, K Patricia, Major, Claire Howell (2007) Técnicas de aprendizaje colaborativo: Manual para el profesorado universitario, Ediciones Morata, 2007

Jones S. (1996) Developing a Learning Culture. Empowering People to deliver quality, innovation and long-term success. London, McGrow-Hill Book Co.
Jonson, D. W. R. T. Johnson, y K. A. Johnson (1991) Active Learning: Cooperation in the College Classroom, Edina, Minnesota: Interactive Book Company.
Monereo, C. (coord). (2001) Ser estratégico y autónomo aprendiendo: unidades didácticas de enseñanza estratégica. Barcelona : Graó.
Slavin, R. (1986) Learning to Cooperate, Cooperating in Learning. New York
Lamo de Espinosa, E. (1990) La sociedad reflexiva. Sujeto y objeto del conocimiento sociológico. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.Sierra Bravo, R. (1983) Ciencias Sociales. Epistemología, Lógica y Metodología. Teoría y ejercicios. Paraninfo: Madrid.

Curs de Llenguatge Jurídic, Departament de Justícia, Generalitat de Catalunya, 2a ed., novembre 2008. Versió electrònica: www.gencat.cat/justicia/departaemnt/publicacions


 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent