A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Per això, aquest any es farà en modalitat virtual i de forma intensiva durant dues o tres setmana. Qualsevol canvi s’informarà a l’espai Moodle de cada assignatura.
Mitjançant d’aquesta assignatura es pretén introdüir a l'alumant al mon universitari, els serveis que s'ofereixin i les eines informàtiques d'estudi i de recerca universitaria. A més es treballaran per una banda, els aspectes bàsics de la formació universitaria d’un graduat/ada en RRLLiO: els textos bàsics per a la disciplina, les característiques bàsiques del llenguatge professional. Per altra banda, es tractaran aspectes bàsics per al tècnic de RRLLiO com a professional (tècniques d’estudi, investigació, treball i comunicació), incloses les seves sortides professionals.
Competències
Tipus A
Codi
Competències Específiques
CE4
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica
Tipus B
Codi
Competències Transversals
CT1
Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç.
CT2
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC
CT5
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (comunicació oral)
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (comunicació oral)
Tipus C
Codi
Resultats d'aprenentatge
Continguts
Tema
Subtema
"Mòdul I: La formació del Tècnic en RR.LL i Ocupació:la formació universitària i les sortides professionals”.
"Mòdul II: Les TIC aplicades a les ciències juridico-socials"
"Mòdul III: Tècniques d'investigació aplicades a Tècnic en RR.LL i
Ocupació
"Mòdul IV: Tècniques de comunicació aplicades Tècnic en RR.LL i
Ocupació"
"Mòdul V: Tècniques de treball i estudi. Com elaborar un treball".
"Mòdul VI: Aproximació al textos i al llenguatge propi de la disciplina".
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral
Exposició dels continguts de l'assignatura.
Seminaris
Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Treballs
Treballs que realitza l'alumne.
Pràctiques a través de TIC
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
Atenció personalitzada
Durant el periode de classes hi ha un horari assignat a atenció personalitzada. Fora d'aquest horari l'estudiant podrà demanar una tutoria enviant un mail.
Atenció personalitzada
Descripció
Al començament de cada sessió es dedicarà un temps a resoldre dubtes dels alumnes i tanmateix es podrà sol.licitar tutoria personalitzada amb el professor mitjançant el correu electrònic.
Resoldra els activitats que es proposen a diferents sessions.
10
Proves orals
CT5
Treball presentat Oralment
30
Altres
Examen test
30
Altres comentaris i segona convocatòria
Per tal de poder superar l'assignatura és condició necessària:
10% Activitats
30% Prova escrita
30% Presentació oral
30% Examen test
Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle). En la segunda convocatoria se evaluará lo no hecho o no aprobado, sean las actividades, la prueba escrita, la presentación oral y/o el examen test.
ABASCAL,
M. D. y otros (1993): Hablar y escuchar, Barcelona, Octaedro.
ALARCOS LLORACH, E.
(1994): Gramática de la lengua española, Madrid, Espasa-Calpe.
ALVAREZ, M. (1993): Tipos
de escrito I: narración y descripción. Madrid. Arco Libros, (1994): Tipos de
escrito II: exposición y argumentación. Madrid. Arco Libros
BADIA i MARGARIT, A.M
(1995): Gramàtica de la llengua catalana: descriptiva, normativa, diatòpica,
diastràtica, Barcelona, Proa
CAÑAS,
J. (1997): Hablemos juntos, Barcelona, Octaedro.
CASSANY,
D. (2005): Describir el escribir. Cómo se aprende a escribir, Barcelona.
Paidós.
CASSANY,
D. (2004). Reparar la escriptura. Didàctica de la correcció de l’escrit, Barcelona,Graó.
CASSANY,
D. (2002): La cuina de
l’escriptura. Barcelona: Empúries.
CASSANY, D., LUNA, M. y
SANZ, G. (1991):
44 Exercicis per a un
curs d’expressió escrita
. Barcelona, Graó
LÁZARO
CARRETER, Fernando: El dardo en
la palabra. Barcelona: Galaxia Gutenberg.
MORALES,
C.J. (2007):
Guía para hablar en público. Método completo y práctico para
las más diversas situaciones
. Madrid. Alianza Cine y Comunicación
QUENEAU,
R. (1996):
Jones S.
(1996) Developing a Learning Culture. Empowering People to deliver quality,
innovation and long-term success. London, McGrow-Hill Book Co.
Jonson, D. W. R. T. Johnson, y K. A. Johnson (1991) Active Learning:
Cooperation in the College Classroom, Edina, Minnesota: Interactive
Book Company.
Monereo, C. (coord). (2001) Ser estratégico y
autónomo aprendiendo: unidades didácticas de enseñanza estratégica. Barcelona : Graó. Slavin, R. (1986) Learning to Cooperate, Cooperating in Learning. New York
Lamo
de Espinosa, E. (1990) La sociedad reflexiva. Sujeto y objeto del conocimiento
sociológico. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.Sierra
Bravo, R. (1983) Ciencias Sociales. Epistemología, Lógica y Metodología. Teoría
y ejercicios. Paraninfo: Madrid.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent