DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) HABILITATS DEL TÈCNIC/A EN RELACIONS LABORALS I OCUPACIÓ Codi 15204001
Ensenyament
Grau de Relacions Laborals i Ocupació (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Privat,Processal i Financer
Dret Públic
Economia
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
CERRATO GURI, ELISABET
BÖCKER , RAFAEL
Adreça electrònica elisabet.cerrato@urv.cat
catalina.jordi@urv.cat
rafael.bocker@urv.cat
marina.rodriguez@urv.cat
Professors/es
CERRATO GURI, ELISABET
JORDI AMOROS, CATALINA
BÖCKER , RAFAEL
RODRÍGUEZ BEAS, MARINA
Web
Descripció general i informació rellevant A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Per això, aquest any es farà en modalitat virtual i de forma intensiva durant dues o tres setmana. Qualsevol canvi s’informarà a l’espai Moodle de cada assignatura. Mitjançant d’aquesta assignatura es pretén introdüir a l'alumant al mon universitari, els serveis que s'ofereixin i les eines informàtiques d'estudi i de recerca universitaria. A més es treballaran per una banda, els aspectes bàsics de la formació universitaria d’un graduat/ada en RRLLiO: els textos bàsics per a la disciplina, les característiques bàsiques del llenguatge professional. Per altra banda, es tractaran aspectes bàsics per al tècnic de RRLLiO com a professional (tècniques d’estudi, investigació, treball i comunicació), incloses les seves sortides professionals.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE4 Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç.
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC
 CT5 Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE4 Genèric
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç.
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (comunicació oral)
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (comunicació oral)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
"Mòdul I: La formació del Tècnic en RR.LL i Ocupació:la formació universitària i les sortides professionals”.
"Mòdul II: Les TIC aplicades a les ciències juridico-socials"
"Mòdul III: Tècniques d'investigació aplicades a Tècnic en RR.LL i
Ocupació
"Mòdul IV: Tècniques de comunicació aplicades Tècnic en RR.LL i
Ocupació"
"Mòdul V: Tècniques de treball i estudi. Com elaborar un treball".
"Mòdul VI: Aproximació al textos i al llenguatge propi de la disciplina".

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
CT2
3 0 3
Sessió Magistral
CT2
CT5
29 20 49
Seminaris
CT2
10 15 25
Treballs
CT1
CT2
10 20 30
Pràctiques a través de TIC
CT5
10 20 30
Atenció personalitzada
4 4 8
 
Proves orals
CT5
1 4 5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Seminaris Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Treballs Treballs que realitza l'alumne.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
Atenció personalitzada Durant el periode de classes hi ha un horari assignat a atenció personalitzada. Fora d'aquest horari l'estudiant podrà demanar una tutoria enviant un mail.

Atenció personalitzada
Descripció
Al començament de cada sessió es dedicarà un temps a resoldre dubtes dels alumnes i tanmateix es podrà sol.licitar tutoria personalitzada amb el professor mitjançant el correu electrònic.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
CT1
CT2
Treball escrit. 30
Pràctiques a través de TIC
CT5
Resoldra els activitats que es proposen a diferents sessions. 10
Proves orals
CT5
Treball presentat Oralment 30
Altres  

Examen test

30
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per tal de poder superar l'assignatura és condició necessària:

  • 10% Activitats
  • 30% Prova escrita
  • 30% Presentació oral
  • 30% Examen test
Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle). En la segunda convocatoria se evaluará lo no hecho o no aprobado, sean las actividades, la prueba escrita, la presentación oral y/o el examen test.

Fonts d'informació

Bàsica

http://www.urv.cat

http://moodle.urv.net

Web del Servei de Biblioteca i Documentació: http://www.urv.net/biblioteca/

TILT: Les fonts d’informació. http://bibliotecnica.upc.es/tilt/module1/tilt.htm

Tutorial InfoSphere: http://www.bibliotheques.uqam.ca/InfoSphere/

Tutorial EskillsPlus: http://www.une.edu.au/library/eskillsplus/index.php

Tutorial Iexpertutor: http://www.urv.cat/man/tutorial/

ABASCAL, M. D. y otros (1993): Hablar y escuchar, Barcelona, Octaedro.

ALARCOS LLORACH, E. (1994): Gramática de la lengua española, Madrid, Espasa-Calpe.

ALVAREZ, M. (1993): Tipos de escrito I: narración y descripción. Madrid. Arco Libros, (1994): Tipos de escrito II: exposición y argumentación. Madrid. Arco Libros

BADIA i MARGARIT, A.M (1995): Gramàtica de la llengua catalana: descriptiva, normativa, diatòpica, diastràtica, Barcelona, Proa

CAÑAS, J. (1997): Hablemos juntos, Barcelona, Octaedro.

CASSANY, D. (2005): Describir el escribir. Cómo se aprende a escribir, Barcelona. Paidós.

CASSANY, D. (2004). Reparar la escriptura. Didàctica de la correcció de l’escrit, Barcelona,Graó.

CASSANY, D. (2002): La cuina de l’escriptura. Barcelona: Empúries.


CASSANY, D., LUNA, M. y SANZ, G. (1991):

44 Exercicis per a un curs d’expressió escrita

. Barcelona, Graó
LÁZARO CARRETER, Fernando: El dardo en la palabra. Barcelona: Galaxia Gutenberg.
MORALES, C.J. (2007):

Guía para hablar en público. Método completo y práctico para las más diversas situaciones

. Madrid. Alianza Cine y Comunicación
QUENEAU, R. (1996):

Ejercicios de estilo

. Madrid. Cátedra
SANCHEZ MIGUEL, E. (1998):

Comprensión y redacción de textos,

Madrid, Edebé

Barkley, Elizabeth F, Cross, K Patricia, Major, Claire Howell (2007) Técnicas de aprendizaje colaborativo: Manual para el profesorado universitario, Ediciones Morata, 2007

Jones S. (1996) Developing a Learning Culture. Empowering People to deliver quality, innovation and long-term success. London, McGrow-Hill Book Co.
Jonson, D. W. R. T. Johnson, y K. A. Johnson (1991) Active Learning: Cooperation in the College Classroom, Edina, Minnesota: Interactive Book Company.
Monereo, C. (coord). (2001) Ser estratégico y autónomo aprendiendo: unidades didácticas de enseñanza estratégica. Barcelona : Graó.
Slavin, R. (1986) Learning to Cooperate, Cooperating in Learning. New York
Lamo de Espinosa, E. (1990) La sociedad reflexiva. Sujeto y objeto del conocimiento sociológico. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.Sierra Bravo, R. (1983) Ciencias Sociales. Epistemología, Lógica y Metodología. Teoría y ejercicios. Paraninfo: Madrid.

Curs de Llenguatge Jurídic, Departament de Justícia, Generalitat de Catalunya, 2a ed., novembre 2008. Versió electrònica: www.gencat.cat/justicia/departaemnt/publicacions


 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent