<b> A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2021-22. Qualsevol canvi s’informarà a l’espai Moodle de cada assignatura.</b><div><br /></div><div>Per això, aquest any es farà en modalitat virtual i de forma intensiva durant dues o tres setmana. Mitjançant d’aquesta assignatura es pretén introdüir a l'alumant al mon universitari, els serveis que s'ofereixin i les eines informàtiques d'estudi i de recerca universitaria. A més es treballaran per una banda, els aspectes bàsics de la formació universitaria d’un graduat/ada en RRLLiO: els textos bàsics per a la disciplina, les característiques bàsiques del llenguatge professional. Per altra banda, es tractaran aspectes bàsics per al tècnic de RRLLiO com a professional (tècniques d’estudi, investigació, treball i comunicació), incloses les seves sortides professionals. </div>
Competències
Tipus A
Codi
Competències Específiques
CE4
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica
Tipus B
Codi
Competències Transversals
CT1
Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç.
CT2
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC
CT5
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (comunicació oral)
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (comunicació oral)
Tipus C
Codi
Resultats d'aprenentatge
Continguts
Tema
Subtema
Mòdul I: La URV
Mòdul II: Les TIC aplicades a les ciències juridico-socials"
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat
Les primeres sessions de l'assignatura serveixen per donar una visió global de la Universitat i en concret de la Facultat de Ciències Jurídiques.
Així mateix és farà la prova de nivell de la llengua estrangera.
Sessió Magistral
Les sessions magistrals es compaginen amb les exposicions a classe per part del/la professor/a de cadascuna de les diferents temàtiques de l'assignatura.
Seminaris
Ampliació dels continguts donats a les sessions magistrals, afavorint la participació activa del/la alumne.
Treballs
Treballs que realitza l'estudiant fora de l'aula.
Pràctiques a través de TIC
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
Atenció personalitzada
Durant el periode de classes hi ha un horari assignat a atenció personalitzada. Fora d'aquest horari l'estudiant podrà demanar una tutoria enviant un mail.
Atenció personalitzada
Descripció
Les i els alumnes podran demanar tutories personalitzades als/les diferents
professors/es que imparteixen els mòduls de l'assignatura.
L'alumne haurà de realitzar un treball individual sobre la base d'un article científic (en forma de resum/abstract i la identificació de les paraules clau)
30%
Proves orals
CT2
CT5
L'alumne/a ha de presentar una exposició oral a partir de la qual s'avaluaran les tècniques de comunicació oral ensenyades durant les classes
30%
Proves objectives de tipus test
CT1
CT2
CT5
L'alumne haurà de respondre un qüestionari sobre llenguatge jurídic i de les ciències socials, així com relatiu a les fonts del dret.
30%
Proves de validació
CT2
L'alumne ha de realitzar les activitats que es proposen durant el curs, que són condició necessària per poder presentar-se a l'avaluació continuada. També ha d'assistir a un mínim del 80% de les sessions.
10%
Altres
Altres comentaris i segona convocatòria
L'avaluació de l'assignatura és continuada.
Els alumnes han de presentar-se a totes les proves per fer mitja.
Per optar a l'avaluació continuada, caldrà haver realitzat les proves que s'hi fixin com obligatòries però no avaluatives i haver assistit a un 80% mínim de les classes. Això comportarà un 10% de l'avaluació final.
Les proves avaluatives seran l'elaboració d'un text escrit en forma de resum i abstract, així com la identificació de les paraules clau a partir de la lectura d'un text sobre un tema d'actualitat i amb rellevància jurídica (30% de la qualificació final) i l'enregistrament d'una exposició oral que determinaran els professors de l'assignatura (30% de la qualificació final). Aquestes dues proves es realitzaran en grups o de forma individual, d'acord amb els criteris assenyalats a classe. També es realitzarà una prova en forma de qüestionari (30%).
A la segona convocatòria l'alumne haurà de presentar-se a totes les proves que no hagi superat durant el curs, a més d'haver de realitzar les proves obligatòries i la visita al CRAI que s'organitzi pels professors. En cas que no hagi superat cap de les dues proves o no hagi optat a l'avaluació continuada, caldrà repetir ambdues.
ABASCAL,
M. D. y otros (1993): Hablar y escuchar, Barcelona, Octaedro.
ALARCOS LLORACH, E.
(1994): Gramática de la lengua española, Madrid, Espasa-Calpe.
ALVAREZ, M. (1993): Tipos
de escrito I: narración y descripción. Madrid. Arco Libros, (1994): Tipos de
escrito II: exposición y argumentación. Madrid. Arco Libros
BADIA i MARGARIT, A.M
(1995): Gramàtica de la llengua catalana: descriptiva, normativa, diatòpica,
diastràtica, Barcelona, Proa
CAÑAS,
J. (1997): Hablemos juntos, Barcelona, Octaedro.
CASSANY,
D. (2005): Describir el escribir. Cómo se aprende a escribir, Barcelona.
Paidós.
CASSANY,
D. (2004). Reparar la escriptura. Didàctica de la correcció de l’escrit, Barcelona,Graó.
CASSANY,
D. (2002): La cuina de
l’escriptura. Barcelona: Empúries.
CASSANY, D., LUNA, M. y
SANZ, G. (1991):
44 Exercicis per a un
curs d’expressió escrita
. Barcelona, Graó
LÁZARO
CARRETER, Fernando: El dardo en
la palabra. Barcelona: Galaxia Gutenberg.
MORALES,
C.J. (2007):
Guía para hablar en público. Método completo y práctico para
las más diversas situaciones
. Madrid. Alianza Cine y Comunicación
QUENEAU,
R. (1996):
Jones S.
(1996) Developing a Learning Culture. Empowering People to deliver quality,
innovation and long-term success. London, McGrow-Hill Book Co.
Jonson, D. W. R. T. Johnson, y K. A. Johnson (1991) Active Learning:
Cooperation in the College Classroom, Edina, Minnesota: Interactive
Book Company.
Monereo, C. (coord). (2001) Ser estratégico y
autónomo aprendiendo: unidades didácticas de enseñanza estratégica. Barcelona : Graó. Slavin, R. (1986) Learning to Cooperate, Cooperating in Learning. New York
Lamo
de Espinosa, E. (1990) La sociedad reflexiva. Sujeto y objeto del conocimiento
sociológico. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.Sierra
Bravo, R. (1983) Ciencias Sociales. Epistemología, Lógica y Metodología. Teoría
y ejercicios. Paraninfo: Madrid.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent