Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç. |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC |
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE4 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç.
| | CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (comunicació oral)
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (comunicació oral)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Mòdul I: La URV |
|
Mòdul II: Les TIC aplicades a les ciències juridico-socials" |
|
Mòdul III: Competències comunicatives orals |
|
Mòdul IV: Competències comunicatives escrites (I) |
|
Mòdul V: Competències comunicatives escrites (II) |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2.5 |
4.5 |
Sessió Magistral |
|
10 |
10 |
20 |
Seminaris |
|
10 |
18 |
28 |
Treballs |
|
10 |
20 |
30 |
Pràctiques a través de TIC |
|
6 |
12 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
8 |
8 |
16 |
|
Proves orals |
|
0.5 |
1.5 |
2 |
Proves pràctiques |
|
3 |
15 |
18 |
Proves objectives de tipus test |
|
0.5 |
2 |
2.5 |
Proves de validació |
|
1 |
10 |
11 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Les primeres sessions de l'assignatura serveixen per donar una visió global de la Universitat i en concret de la Facultat de Ciències Jurídiques.
Així mateix és farà la prova de nivell de la llengua estrangera.
|
Sessió Magistral |
Les sessions magistrals es compaginen amb les exposicions a classe per part del/la professor/a de cadascuna de les diferents temàtiques de l'assignatura. |
Seminaris |
Ampliació dels continguts donats a les sessions magistrals, afavorint la participació activa del/la alumne. |
Treballs |
Treballs que realitza l'estudiant fora de l'aula. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
Atenció personalitzada |
Durant el periode de classes hi ha un horari assignat a atenció personalitzada. Fora d'aquest horari l'estudiant podrà demanar una tutoria enviant un mail. |
Descripció |
Les i els alumnes podran demanar tutories personalitzades als/les diferents
professors/es que imparteixen els mòduls de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
L'alumne haurà de realitzar un treball individual sobre la base d'un article científic (en forma de resum/abstract i la identificació de les paraules clau) |
30% |
Proves orals |
|
L'alumne/a ha de presentar una exposició oral a partir de la qual s'avaluaran les tècniques de comunicació oral ensenyades durant les classes |
30% |
Proves objectives de tipus test |
|
L'alumne haurà de respondre un qüestionari sobre llenguatge jurídic i de les ciències socials, així com relatiu a les fonts del dret. |
30% |
Proves de validació |
|
L'alumne ha de realitzar les activitats que es proposen durant el curs, que són condició necessària per poder presentar-se a l'avaluació continuada. També ha d'assistir a un mínim del 80% de les sessions. |
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació de l'assignatura és continuada. Els alumnes han de presentar-se a totes les proves per fer mitja. Per optar a l'avaluació continuada, caldrà haver realitzat les proves que s'hi fixin com obligatòries però no avaluatives i haver assistit a un 80% mínim de les classes. Això comportarà un 10% de l'avaluació final. Les proves avaluatives seran l'elaboració d'un text escrit en forma de resum i abstract, així com la identificació de les paraules clau a partir de la lectura d'un text sobre un tema d'actualitat i amb rellevància jurídica (30% de la qualificació final) i l'enregistrament d'una exposició oral que determinaran els professors de l'assignatura (30% de la qualificació final). Aquestes dues proves es realitzaran en grups o de forma individual, d'acord amb els criteris assenyalats a classe. També es realitzarà una prova en forma de qüestionari (30%). A la segona convocatòria l'alumne haurà de presentar-se a totes les proves que no hagi superat durant el curs, a més d'haver de realitzar les proves obligatòries i la visita al CRAI que s'organitzi pels professors. En cas que no hagi superat cap de les dues proves o no hagi optat a l'avaluació continuada, caldrà repetir ambdues. |
Bàsica |
|
http://www.urv.cat
http://moodle.urv.net Web del Servei de Biblioteca i Documentació: http://www.urv.net/biblioteca/
TILT: Les fonts d’informació. http://bibliotecnica.upc.es/tilt/module1/tilt.htm
Tutorial InfoSphere: http://www.bibliotheques.uqam.ca/InfoSphere/
Tutorial EskillsPlus: http://www.une.edu.au/library/eskillsplus/index.php
Tutorial Iexpertutor: http://www.urv.cat/man/tutorial/
ABASCAL, M. D. y otros (1993): Hablar y escuchar,
Barcelona, Octaedro.
ALARCOS LLORACH, E. (1994): Gramática de la lengua española,
Madrid, Espasa-Calpe.
ALVAREZ, M. (1993): Tipos de escrito I: narración y descripción.
Madrid. Arco Libros, (1994): Tipos de escrito II: exposición y argumentación.
Madrid. Arco Libros
BADIA i MARGARIT, A.M (1995): Gramàtica de la llengua catalana:
descriptiva, normativa, diatòpica, diastràtica, Barcelona, Proa
CAÑAS, J. (1997): Hablemos juntos, Barcelona, Octaedro.
CASSANY, D. (2005): Describir el escribir. Cómo se aprende a
escribir, Barcelona. Paidós. CASSANY, D. (2004). Reparar la escriptura. Didàctica de la
correcció de l’escrit, Barcelona,Graó.
CASSANY, D. (2002): La
cuina de l’escriptura. Barcelona: Empúries.
CASSANY, D., LUNA, M. y
SANZ, G. (1991):
44 Exercicis per a un
curs d’expressió escrita
. Barcelona, Graó
LÁZARO CARRETER, Fernando: El
dardo en la palabra. Barcelona: Galaxia Gutenberg.
MORALES, C.J. (2007):
Guía para hablar en
público. Método completo y práctico para las más diversas situaciones
. Madrid. Alianza Cine
y Comunicación
QUENEAU, R. (1996):
Ejercicios de estilo
. Madrid. Cátedra
SANCHEZ MIGUEL, E. (1998):
Comprensión y redacción
de textos,
Madrid, Edebé
Barkley,
Elizabeth F, Cross, K Patricia, Major, Claire Howell (2007) Técnicas de
aprendizaje colaborativo: Manual para el profesorado universitario, Ediciones
Morata, 2007
Brown J. Palincsar A.
(1989) Guided, Comparative Learning and Individual Knowledge Acquisiton.
In Resni
L. (Ed.), Knowing,
Learning, and Instruction. Essays in Honor of Robert Glaser. Hillsdale
NJ , Erlbaum.
Jones S. (1996) Developing
a Learning Culture. Empowering People to deliver quality, innovation and
long-term success. London, McGrow-Hill Book Co.
Jonson, D. W. R. T. Johnson, y K. A. Johnson (1991) Active
Learning: Cooperation in the College Classroom, Edina ,
Minnesota : Interactive Book Company.
Monereo, C. (coord).
(2001) Ser estratégico y autónomo aprendiendo: unidades didácticas de
enseñanza estratégica. Barcelona
: Graó.
Slavin, R. (1986) Learning to Cooperate, Cooperating in Learning. New York
Lamo de Espinosa, E.
(1990) La sociedad reflexiva. Sujeto y objeto del conocimiento sociológico.
Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.Sierra Bravo, R. (1983) Ciencias
Sociales. Epistemología, Lógica y Metodología. Teoría y ejercicios. Paraninfo:
Madrid.
Curs de Llenguatge Jurídic, Departament de Justícia, Generalitat
de Catalunya, 2a ed., novembre 2008. Versió electrònica: www.gencat.cat/justicia/departaemnt/publicacions
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|