Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A9 |
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Genèric
| | A9 |
Entén el funcionament d’una economia de mercat i les implicacions que tenen les diferents formes de mercat
| | A12 |
Analitza els problemes econòmics i tributaris del treball i de l’empresa
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
Tema |
Subtema |
PRIMERA PART: MICROECONOMIA
CAPÍTOL PRIMER: INTRODUCCIO |
1.1.- De què tracta l´Economia?
1.2.- Metodologia
1.3.- Conceptes introductoris |
CAPÍTOL SEGON: ELEMENTS DEL MERCAT |
2.1.- La teoria de la Demanda
2.2.- La teoria de la Oferta
2.3.- L´equilibri del Mercat
2.4.- L' elasticitat de l'Oferta i la Demanda
|
CAPÍTOL TERCER: LA PRODUCCIÓ I ELS COSTOS |
3.1 La Teoria de la Producció
3.2 La Teoria dels Costos |
CAPÍTOL QUART: ELS MERCATS |
4.1.- La competència perfecta.
4.2.- El monopoli
4.3.- L' oligopoli |
SEGONA PART: MACROECONOMIA
CAPÍTOL CINQUÉ: INTRODUCCIÓ |
5.1.- De la Micro a la Macroeconomia
5.2.- Objectius de la macroeconomia
5.3.- Instruments de la política macroeconòmica
5.4.- El model de l' oferta i la demanda agregades
5.5.- El càlcul del Producte Interior Brut. Del PIB a la Renda Disponible
|
CAPÍTOL SISÉ: EL DINER |
6.1.- El diner i el sistema financer
6.2.- El mercat del diner
6.3.- El Banc Central, el Banc Central Europeu i la política monetària |
CAPÍTOL SETÉ: ECONOMIA INTERNACIONAL |
7.1.- El comerç internacional
7.2.- La Unió Europea
7.3.- La Balança de Pagaments |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
4 |
6 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
20 |
40 |
Sessió Magistral |
|
28 |
30 |
58 |
Debats |
|
3 |
6 |
9 |
Pràctiques a través de TIC |
|
3 |
9 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
8 |
12 |
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
8 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l´assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes sobre questions explicades a classe. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l´assignatura. |
Debats |
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contraries sobre un tema determinat. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
Atenció personalitzada |
Atenció presencial en el despatx en els dies i horari prefixats. |
Descripció |
Atenció presencial al despatx en els dies i horari prefixat. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Debats |
|
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. |
10 |
Pràctiques a través de TIC |
|
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
15 |
Proves objectives de tipus test |
|
Proves que inclouen preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta. L'estudiant selecciona una reposta entre un número limitat de possibilitats. Faran referència a la part teòrica de l' assignatura. |
60 |
Proves pràctiques |
|
Proves que inclouen activitats, problemes o casos a resoldre. L'estudiant ha de donar resposta a l'activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. |
15
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En cas de no superació de l' avaluació continuada, la segona convocatòria es correspondrà amb un examen teòric de preguntes curtes, que valdrà un 60 per cent de la nota, i un examen pràctic que valdrà un 40 per cent de la nota. Si alguna de les parts l' alumne ja la te superada durant l' avaluació continuada, se li guardarà la nota. |
Bàsica |
Mochón Morcillo, Francisco, Economía: Teoría y Política, 6ª 2009, Ed. McGraw Hill, 2009
Mochón Morcillo, Francisco, Principios de Economía, 2006, Ed. McGraw Hill, 2006
|
El mes de setembre, el professor pot afegir altre material. |
Complementària |
Carreras Roig, Lluís, Papers de Treball, 2007,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|