DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) ECONOMIA Codi 15204002
Ensenyament
Grau de Relacions Laborals i Ocupació (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Coordinador/a
CARRERAS ROIG, LLUÍS
VERDE LLOP, SONIA
Adreça electrònica lluis.carreras@urv.cat
0
elisenda.jove@urv.cat
Professors/es
CARRERAS ROIG, LLUÍS
VERDE LLOP, SONIA
JOVE LLOPIS, ELISENDA
Web
Descripció general i informació rellevant Estudi de les variables econòmiques principals i de la interrelació entre elles, per tal d´entendre els procesos econòmics

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A4 Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica
 A9 Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball
 A12 Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...)
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A4 Genèric
 A9 Entén el funcionament d’una economia de mercat i les implicacions que tenen les diferents formes de mercat
 A12 Analitza els problemes econòmics i tributaris del treball i de l’empresa
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Genèric
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...

Continguts
Tema Subtema
PRIMERA PART: MICROECONOMIA

CAPÍTOL PRIMER: INTRODUCCIO
1.1.- De què tracta l´Economia?
1.2.- Metodologia
1.3.- Conceptes introductoris
CAPÍTOL SEGON: ELEMENTS DEL MERCAT 2.1.- La teoria de la Demanda
2.2.- La teoria de la Oferta
2.3.- L´equilibri del Mercat
2.4.- L' elasticitat de l'Oferta i la Demanda
CAPÍTOL TERCER: LA PRODUCCIÓ I ELS COSTOS 3.1 La Teoria de la Producció
3.2 La Teoria dels Costos
CAPÍTOL QUART: ELS MERCATS 4.1.- La competència perfecta.
4.2.- El monopoli
4.3.- L' oligopoli
SEGONA PART: MACROECONOMIA

CAPÍTOL CINQUÉ: INTRODUCCIÓ
5.1.- De la Micro a la Macroeconomia
5.2.- Objectius de la macroeconomia
5.3.- Instruments de la política macroeconòmica
5.4.- El model de l' oferta i la demanda agregades
5.5.- El càlcul del Producte Interior Brut. Del PIB a la Renda Disponible
CAPÍTOL SISÉ: EL DINER 6.1.- El diner i el sistema financer
6.2.- El mercat del diner
6.3.- El Banc Central, el Banc Central Europeu i la política monetària
CAPÍTOL SETÉ: ECONOMIA INTERNACIONAL 7.1.- El comerç internacional
7.2.- La Unió Europea
7.3.- La Balança de Pagaments

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A9
2 4 6
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A9
20 20 40
Sessió Magistral
A9
A12
28 30 58
Debats
A9
3 6 9
Pràctiques a través de TIC
C2
3 9 12
Atenció personalitzada
A9
A12
1 0 1
 
Proves pràctiques
A9
A12
4 8 12
Proves objectives de tipus test
A9
4 8 12
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l´assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució de problemes sobre questions explicades a classe.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l´assignatura.
Debats Activitat on dos o més grups defensen unes postures contraries sobre un tema determinat.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC.
Atenció personalitzada Atenció presencial en el despatx en els dies i horari prefixats.

Atenció personalitzada
Descripció
Atenció presencial al despatx en els dies i horari prefixat.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Debats
A9
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. 10
Pràctiques a través de TIC
C2
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. 15
Proves objectives de tipus test
A9
Proves que inclouen preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta. L'estudiant selecciona una reposta entre un número limitat de possibilitats. Faran referència a la part teòrica de l' assignatura. 60
Proves pràctiques
A9
A12
Proves que inclouen activitats, problemes o casos a resoldre. L'estudiant ha de donar resposta a l'activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. 15
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En cas de no superació de l' avaluació continuada, la segona convocatòria es correspondrà amb un examen teòric de preguntes curtes, que valdrà un 60 per cent de la nota, i un examen pràctic que valdrà un 40 per cent de la nota. Si alguna de les parts l' alumne ja la te superada durant l' avaluació continuada, se li guardarà la nota.

Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa.


Fonts d'informació

Bàsica Mochón Morcillo, Francisco, Economía: Teoría y Política, 6ª 2009, Ed. McGraw Hill, 2009
Mochón Morcillo, Francisco, Principios de Economía, 2006, Ed. McGraw Hill, 2006

El mes de setembre, el professor pot afegir altre material.

Complementària Carreras Roig, Lluís, Papers de Treball, 2007,

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent