DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) ECONOMIA Codi 15204002
Ensenyament
Grau de Relacions Laborals i Ocupació (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Coordinador/a
PONCE ALIFONSO, FRANCISCO JAVIER
Adreça electrònica xavier.ponce@urv.cat
Professors/es
PONCE ALIFONSO, FRANCISCO JAVIER
Web
Descripció general i informació rellevant A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. Estudi de les variables econòmiques principals i de la interrelació entre elles, per tal d'entendre els processos econòmics.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE4 Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica
 CE9 Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball
 CE12 Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...)
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE4 Genèric
 CE9 Entén el funcionament d’una economia de mercat i les implicacions que tenen les diferents formes de mercat
 CE12 Analitza els problemes econòmics i tributaris del treball i de l’empresa
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. Pensar com un economista 1.1. Què sabem i què no sabem
1.2. Les dades d'una economia
1.3. Els models econòmics
Tema 2. La Microeconomia: com funcionen els mercats? 2.1. La demanda i l'oferta
2.2. L'autoregulació del mercat
2.3. Les fallades del mercat
Tema 3. La Macroeconomia: com superar una crisi econòmica? 3.1. La crisi de 1929
3.2. La crisi de 1973
3.3. La crisi de 2009

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
CE9
CE12
1 5 6
Sessió Magistral
CE4
CE9
CE12
40 36 76
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
CE9
20 20 40
Atenció personalitzada
CE9
CE12
1 0 1
 
Proves pràctiques
CE9
4 8 12
Proves objectives de tipus test
CE9
CE12
1 14 15
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l´assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l´assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Atenció personalitzada Sessions de treball per resoldre els problemes específics de cada alumne

Atenció personalitzada
Descripció

Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves pràctiques
CE9
Es tindrà en compte l'exactitud en les respostes. Es realitzaran dues proves pràctiques; una de la primera part (Microeconomia); i una altra de la segona part (Macroeconomia).



20%

20%
Proves objectives de tipus test
CE9
CE12
Es tindrà en compte l'exactitud en les respostes. 40%
Altres  

Plantejar-se una pregunta sobre un determinat problema quotidià i utilitzar la lògica econòmica per intentar explicar-ho.

20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En 1a convocatòria, l'avaluació constarà de les següents proves:

  • Pràctiques virtuals: es realitzaran 2 proves a través de l'Moodle, cadascuna d'elles amb un pes de l'20% a la nota. Les preguntes consistiran en interpretar determinades notícies o problemes econòmics en base als conceptes explicats a classe.
  • Examen a l'aula: consistirà en una sèrie de preguntes teòriques i pràctiques sobre els continguts de l'assignatura, representant un 40% de la nota de "Economia".
  • Assaig: consistirà en plantejar-se una pregunta sobre un determinat problema quotidià i utilitzar la lògica econòmica per intentar explicar-ho. L'extensió no serà superior a les 2 pàgines i valdrà un 20% de la nota de "Economia". Es valorarà: l'originalitat de el problema econòmic plantejat, la utilització de l'major nombre possible de conceptes econòmics i la capacitat de relacionar-los, així com la no obvietat de la resposta.

La 2ª convocatòria consistirà en realitzar un examen amb preguntes de tipus teòric, problemes, resolució de casos,...

En tot cas, aquesta guia docent és només orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle).


Fonts d'informació

Bàsica Gregory Mankiw, Principios de economía, 2017, Cengage Learning Editores
Krugman, Wells, Graddy, Fundamentos de economía, 2015, Ed. Reverté
Juan Tugores Ques, Economía internacional: globalización e integración regional, 2006, Ed. McGraw Hill

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent