Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| CE9 |
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
| CE12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE4 |
Genèric
| | CE9 |
Entén el funcionament d’una economia de mercat i les implicacions que tenen les diferents formes de mercat
| | CE12 |
Analitza els problemes econòmics i tributaris del treball i de l’empresa
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Pensar com un economista |
1.1. Què sabem i què no sabem
1.2. Les dades d'una economia
1.3. Els models econòmics |
Tema 2. La Microeconomia: com funcionen els mercats? |
2.1. La demanda i l'oferta
2.2. L'autoregulació del mercat
2.3. Les fallades del mercat |
Tema 3. La Macroeconomia: com superar una crisi econòmica? |
3.1. De la crisi de 1929 a la de 2009
3.2. La crisi del covid-19
3.3. El món de demà |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
5 |
6 |
Sessió Magistral |
|
40 |
36 |
76 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
20 |
20 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
8 |
12 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
14 |
15 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l´assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l´assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Sessions de treball per resoldre els problemes específics de cada alumne |
Descripció |
Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. | |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
L'estudiant ha de donar resposta a les preguntes plantejades utilitzant els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. |
50% |
Proves objectives de tipus test |
|
Es realitzaran dues proves objectives: una de la primera part (Microeconomia) i una altra de la segona part (Macroeconomia). |
25%
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En 1a convocatòria, l'avaluació constarà de les següents proves: - Proves objectives de tipus test: es realitzaran 2 proves, cadascuna d'elles amb un pes del 25% a la nota.
- Proves pràctiques: consistirà en una sèrie de preguntes teòriques i pràctiques sobre els continguts de l'assignatura, representant un 50% de la nota.
La 2ª convocatòria consistirà en realitzar un examen amb preguntes de tipus teòric, problemes, resolució de casos,... Aquest examen representarà el 100% de la nota final. En tot cas, aquesta guia docent és només orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle). |
Bàsica |
Gregory Mankiw, Principios de economía, 2017, Cengage Learning Editores
Krugman, Wells, Graddy, Fundamentos de economía, 2015, Ed. Reverté
Dani Rodrik, La paradoja de la globalización, 2012, Antoni Bosch Ed.
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|