DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) ECONOMIA Codi 15204002
Ensenyament
Grau en Relacions Laborals i Ocupació (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer 1Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Economia
Coordinador/a
PONCE ALIFONSO, FRANCISCO JAVIER
Adreça electrònica xavier.ponce@urv.cat
joan.mogas@urv.cat
Professors/es
PONCE ALIFONSO, FRANCISCO JAVIER
MOGAS AMORÓS, JOAN
Web
Descripció general i informació rellevant <p><b> A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2021-22. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura.&nbsp;</b></p><p class="MsoNormal">En aquesta assignatura analitzarem com funciona una economia de mercat i les fallades que s'originen. També estudiarem quin és el paper que juga l'Estat per intentar corregir-les i tractarem d'entendre quins són els grans reptes econòmics que afrontarem en aquest segle XXI.</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE4 Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica
 CE9 Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball
 CE12 Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...)
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE4 Genèric
 CE9 Entén el funcionament d’una economia de mercat i les implicacions que tenen les diferents formes de mercat
 CE12 Analitza els problemes econòmics i tributaris del treball i de l’empresa
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. Pensar com un economista 1.1. Què sabem i què no sabem
1.2. Les dades d'una economia
1.3. Els models econòmics
Tema 2. La Microeconomia: com funcionen els mercats? 2.1. La demanda i l'oferta
2.2. L'autoregulació del mercat
2.3. Les fallades del mercat
Tema 3. La Macroeconomia: com superar una crisi econòmica? 3.1. De la crisi de 1929 a la de 2009
3.2. La crisi del covid-19
3.3. El món de demà

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
CE9
CE12
1 5 6
Sessió Magistral
CE4
CE9
CE12
40 36 76
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
CE9
20 20 40
Atenció personalitzada
CE9
CE12
1 0 1
 
Proves pràctiques
CE4
CE9
CE12
4 8 12
Proves objectives de tipus test
CE4
CE9
CE12
1 14 15
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l´assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l´assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Atenció personalitzada Sessions de treball per resoldre els problemes específics de cada alumne

Atenció personalitzada
Descripció

Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves pràctiques
CE4
CE9
CE12
L'estudiant ha de donar resposta a les preguntes plantejades utilitzant els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. 50%
Proves objectives de tipus test
CE4
CE9
CE12
Es realitzaran dues proves objectives: una de la primera part (Microeconomia) i una altra de la segona part (Macroeconomia). 25%

25%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En 1a convocatòria, l'avaluació constarà de les següents proves:

  • Proves objectives de tipus test: es realitzaran 2 proves, cadascuna d'elles amb un pes del 25% a la nota.
  • Proves pràctiques: consistirà en una sèrie de preguntes teòriques i pràctiques sobre els continguts de l'assignatura, representant un 50% de la nota.

La 2ª convocatòria consistirà en realitzar un examen amb preguntes de tipus teòric, problemes, resolució de casos,... Aquest examen representarà el 100% de la nota final.

En tot cas, aquesta guia docent és només orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle).


Fonts d'informació

Bàsica Gregory Mankiw, Principios de economía, 2017, Cengage Learning Editores
Krugman, Wells, Graddy, Fundamentos de economía, 2015, Ed. Reverté
Dani Rodrik, La paradoja de la globalización, 2012, Antoni Bosch Ed.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent