Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| A6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| A7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Genèric
| | A4 |
Comprèn la relació jurídica i històrica de les relacions laborals i sindicals
| | A5 |
Genèric
| | A6 |
Genèric
| | A7 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B2 |
Genèric
| | B3 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B5 |
Genèric
| | B6 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
|
Tema |
Subtema |
Tema 1 |
Conceptes bàsics de la Història de les Relacions Laborals. Evolució històrica i jurídica de les Relacions Laborals. |
Tema 2 |
La revolució industrial i les relacions laborals. |
Tema 3 |
Orígens de la legislació laboral: la intervenció estatal. |
Tema 4 |
Relacions laborals i sindicalisme. |
Tema 5 |
Constitucions i drets socials. |
Tema 6 |
Tractats Internacionals i drets socials. La OIT. |
Tema 7 |
Aproximació a la legislació laboral espanyola contemporània. |
Tema 8 |
Relacions laborals i Estat del benestar. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
40 |
60 |
100 |
Treballs |
|
18 |
25 |
43 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
2 |
3 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
2 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Informació bàsica impartida pel professor/a el primer dia de curs sobre el contingut i funcionament de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Classes teòriques impartides pel professor/a |
Treballs |
Es realitzarà un treball en grup sobre uns dels temes objecte d'estudi en l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Es realitzaran tutories individuals o en grup per aquells/es alumnes que ho sol.licitin per la resolució de dubtes sobre la matèria impartida a l'aula.
Les tutories seran sol.licitades via correu electrònic. |
Descripció |
S'informarà de l'horari en el primer dia de curs. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Realització d'un treball en grup, proposat i dirigit pel professor, sobre un dels temes objecte d'estudi de l'assignatura. Es valorarà tant el contingut com la metodologia, la utilització correcta de de les fonts legals i bibliogràfiques, la capacitat de síntesi, d'anàlisi, l'ortografia, la sintaxi. La qualificació serà la mateixa per a tots els membres del grup en els apartats a) i b):
-a)evolució i seguiment del treball en les sessions de classes pràctiques (20%) -b)qualificació del treball (60%)
-c)exposició pública del treball (20%): qualificació individualitzada. Els/les alumnes hauran de realitzar una presentació oral exposant els principals punts del treball. Es valorarà tant el contingut com el domini de l'expressió oral així com l'adequació del temps que haurà d'ajustar-se l'exposició.
La valoració del treball serà sobre 10. |
20% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova tipus test que inclou 20 preguntes tancades de resposta múltiple. Les respostes positives sumen 1 punt. Les respostes negatives resten 1/4 de punt. Les respostes en blanc no compten. El mínim per aprovar són 12 punts.Es valora sobre 10. |
40%
|
Proves objectives de tipus test |
|
Prova tipus test que inclou 20 preguntes tancades de resposta múltiple. Les respostes positives sumen 1 punt. Les respostes negatives resten 1/4 de punt. Les respostes en blanc no compten. El mínim per aprovar són 12 punts.Es valora sobre 10. |
40 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La qualificació de la segona convocatòria serà la corresponent a les proves d'avaluació realitzades a la segona convocatòria, amb els mateixos criteris d'avaluació i metodologies que en la primera convocatòria. Per tant, no es reserven qualificacions entre convocatòries, ni d'un curs pel següent. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Bàsica |
M.Alonso Olea, Introducción al derecho del trabajo, , Madrid, 1994
M. Aizpuru-A. Rivera, Manual de historia social del trabajo, , Madrid, 1994
A. Montoya Melgar, Ideología y lenguaje en las leyes laborales España, 1873-1978, , Madrid, 1992
E. Borrajo Dacruz, Introducción al derecho del trabajo, 10 Ed., Madrid, 1990
J. Rule, Clase obrera e industrialización. Historia social de la revolución industrial británica (1750-1850), , Barcelona, 1990
M.A. Purcalla Bonilla-A. Jordà Fernández, Las Relaciones Laborales en España hasta la Constitución de 1978, 1ª, Madrid, 2007
|
|
Complementària |
AAVV, La legislación social en la hsitoria de España, , Cortes Generales, Madrid, 1987
G. Ambrosius, Historia social y económica de Europa en el s. XX, , Madrid 1992
R.Aracil et. alt., El mundo actual. De la segunda Guerra Mundial a nuestros días, , Barceloa, 1995
M. Baldo Lacomba, La revolución industrial, , Madrid, 1993
S. Castillo Forcadell, El trabajo a través de la historia, , Madrid, 1997
S. Castillo Forcadell, Historia social en España: actualidad y perspectivas, , Madrid, 1991
R. Cotarelo, Del Estado del Bienestar al Estado del Malestar, 2ª Ed., Madrid, 1990
J. Droz, Historia general del socialismo, , Barcelona 1989
B. González Moreno, El Esatdo social. Naturaleza jurídica y estructura de los derechos sociales, , Madrid, 2002
A. martín Valverde, et. alt., La legislación social en la historia de España. De la revolución liberal a 1936., , Madrid, 1987
A. Montoya Melgar, Ideología y lenguaje en las leyes laborales, España 1873-1978, , Madrid, 1992
N. Hampson, Historia social de la Revolució francesa, , Madrid, 1989
M. Palomequé López, Derecho del trabajo e ideología, , Madrid, 1989
A. Schubert, Historia social de España, 1800-1990, , Hondarríbia, 1990
Mª Teresa Sosa Mancha, La emergencia del contrato de trabajo (la odificación civil y los proyectos de Ley e contrato de Trabajo, 1821-1924), Madrid 2002, , Madrid, 2002
A. Soto Carmona, El trabajo industrial en la España contemporánea, , Madrid, 1989
M. Tuñon de Lara, Metodología de la historia social en España, , Madrid, 1984
|
|
|
Altres comentaris |
És convenient comptar amb uns coneixements previs i suficients del desenvolupament històric europeu. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|