Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| CE4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| CE5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| CE6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| CE7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Genèric
| | CE4 |
Comprèn la relació jurídica i històrica de les relacions laborals i sindicals
| | CE5 |
Genèric
| | CE6 |
Genèric
| | CE7 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1 |
1. Elements bàsics: naixement i evolució del concepte de treball.
1.1 Aproximació al període preindustrial del Dret del Treball. |
Tema 2 |
2. La revolució industrial i les relacions laborals. |
Tema 3 |
3. Orígens de la legislació laboral. |
Tema 4 |
4. La protecció jurídica internacional del treballador. |
Tema 5 |
5. La dictadura franquista (1939-1975). |
Tema 6 |
6. La transició espanyola (1975-1978). |
Tema 7 |
7. Les Relacions Laborals a partir de 1978. |
Tema 8 |
8. Relacions laborals i Estat del benestar. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
40 |
60 |
100 |
Treballs |
|
18 |
30 |
48 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
2 |
3 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
2 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Informació bàsica impartida pel professor/a el primer dia de curs sobre el contingut i funcionament de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Classes teòriques impartides pel professor/a |
Treballs |
Es realitzaran tres activitats principals, el treball lliure i l'anàlisi de legislació es faran en horari de pràctiques i suposaran l'entrega d'un document escrit i una exposició oral. El dossier de premsa i el glossari seran comentats en classe de forma oral. Totes les activitats es faran en petits grups. |
Atenció personalitzada |
Es realitzaran tutories individuals o en grup per aquells/es alumnes que ho sol.licitin per la resolució de dubtes sobre la matèria impartida a l'aula.
Les tutories seran sol.licitades via correu electrònic. |
Descripció |
Les tutories es faran prèvia petició via email. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Les i els alumnes poden triar tres models d'avaluació (A, B i C).
Tant el model A com B tenen una avaluació contínua que representa el 50% de la nota global (el 50% restant són els parcials teòrics o la prova diària), i que suposa la realització d'un treball lliure en horari de pràctiques (20%), activitats durant la classe magistral sobre el dossier de premsa i el glossari (15%); i l'anàlisi de textos jurídics històrics en horari de pràctiques (15%)
Triant el model C s'haurà de realitzar un treball lliure en horari de pràctiques que representa un 20% de la nota global (el 80% restant són els parcials teòrics).
El model A requereix una assistència mínima del 80% de totes les sessions.
El model B i C requereix l'assistència únicament a les exposicions que cada grup haurà de desenvolupar tant en les sessions magistrals com pràctiques. |
50% (A i B)
20% (C) |
Proves objectives de tipus test |
|
PARCIAL 1
Consisteix en una part tipus test i una a desenvolupar.
Representa el 25% de la nota global triant el model B d'avaluació.
Representa el 40% de la nota global triant el model C d'avaluació.
La nota mínima que s'ha de treure en aquest parcial per a que pugui ponderar globalment és 4,25.
Important: no cal presentar-se a aquest parcial si es tria el model A d'avaluació, i que suposa la realització d'una prova diària, 21 en total durant el curs, de les que és obligatori presentar-se a un mínim de 18. No es requereix nota mínina a cada prova. |
25% (A i B)
40% (C) |
Proves objectives de tipus test |
|
PARCIAL 2
Consisteix en una part tipus test i una a desenvolupar.
Representa el 25% de la nota global triant el model B d'avaluació.
Representa el 40% de la nota global triant el model C d'avaluació.
La nota mínima que s'ha de treure en aquest parcial per a que pugui ponderar globalment és 4,25.
Important: no cal presentar-se a aquest parcial si es tria el model A d'avaluació, i que suposa la realització d'una prova diària, 21 en total durant el curs, de les que és obligatori presentar-se a un mínim de 18. No es requereix nota mínima a cada prova. |
25% (A i B)
40% (C) |
Altres |
|
Recuperació: els i les alumnes podran recuperar els parcials que vulguin o necessitin recuperar. Les proves diàries de la modalitat A no son recuperables, en cas de suspendre el global d'aquestes s'haurà d'anar directament als dos parcials. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria servirà per a recuperar el parcial 1 i/o 2. La prova consistirà en respondre un apartat tipus test i un altre que inclourà preguntes a desenvolupar. Per a cada parcial a recuperar es dispondrà de dues hores. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Bàsica |
M.Alonso Olea, Introducción al derecho del trabajo, , Madrid, 1994
M. Aizpuru-A. Rivera, Manual de historia social del trabajo, , Madrid, 1994
A. Montoya Melgar, Ideología y lenguaje en las leyes laborales España, 1873-1978, , Madrid, 1992
E. Borrajo Dacruz, Introducción al derecho del trabajo, 10 Ed., Madrid, 1990
J. Rule, Clase obrera e industrialización. Historia social de la revolución industrial británica (1750-1850), , Barcelona, 1990
M.A. Purcalla Bonilla-A. Jordà Fernández, Las Relaciones Laborales en España hasta la Constitución de 1978, 1ª, Madrid, 2007
M. A. Chamocho y I. Ramos Vázquez, Introducción jurídica a la historia de las relaciones de trabajo, 1ª, Dykinson, 2013
|
|
Complementària |
AAVV, La legislación social en la hsitoria de España, , Cortes Generales, Madrid, 1987
G. Ambrosius, Historia social y económica de Europa en el s. XX, , Madrid 1992
R.Aracil et. alt., El mundo actual. De la segunda Guerra Mundial a nuestros días, , Barceloa, 1995
M. Baldo Lacomba, La revolución industrial, , Madrid, 1993
S. Castillo Forcadell, El trabajo a través de la historia, , Madrid, 1997
S. Castillo Forcadell, Historia social en España: actualidad y perspectivas, , Madrid, 1991
R. Cotarelo, Del Estado del Bienestar al Estado del Malestar, 2ª Ed., Madrid, 1990
J. Droz, Historia general del socialismo, , Barcelona 1989
B. González Moreno, El Esatdo social. Naturaleza jurídica y estructura de los derechos sociales, , Madrid, 2002
A. martín Valverde, et. alt., La legislación social en la historia de España. De la revolución liberal a 1936., , Madrid, 1987
A. Montoya Melgar, Ideología y lenguaje en las leyes laborales, España 1873-1978, , Madrid, 1992
N. Hampson, Historia social de la Revolució francesa, , Madrid, 1989
M. Palomequé López, Derecho del trabajo e ideología, , Madrid, 1989
A. Schubert, Historia social de España, 1800-1990, , Hondarríbia, 1990
Mª Teresa Sosa Mancha, La emergencia del contrato de trabajo (la odificación civil y los proyectos de Ley e contrato de Trabajo, 1821-1924), Madrid 2002, , Madrid, 2002
A. Soto Carmona, El trabajo industrial en la España contemporánea, , Madrid, 1989
M. Tuñon de Lara, Metodología de la historia social en España, , Madrid, 1984
|
|
|
Altres comentaris |
És convenient comptar amb uns coneixements previs i suficients del desenvolupament històric europeu.
És convenient prestar molta atenció durant les sessions magistrals i pràctiques, especialment si es tria el model A d'avaluació.
Es recomana especialment que els i les alumnes facin ús de les tutories per a resoldre qualsevol problema o buscar recomanacions, especialment si s'ha suspès algun treball o parcial. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|