Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions |
| A3 |
Analitzar i sistematitzar correctament el funcionament del mercat de treball i de les polítiques sociolaborals |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A8 |
Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Genèric
| | A3 |
Comprèn el concepte i la naturalesa de les organitzacions i analitza com interactuen amb el seu entorn
| | A4 |
Genèric
| | A8 |
Entén com les organitzacions interactuen amb el seu entorn i els instruments de gestió per a la presa de decisions
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
PRIMER BLOC: L’EMPRESA I L’ENTORN.
TEMA 1. L’EMPRESA COM A REALITAT ECONÒMICA |
1.1 Aspectes bàsics d’economia
1.2 L’empresa i el sistema econòmic
1.3 Funcions de l’empresa
1.4 La figura de l’empresari
|
TEMA 2. EL CONCEPTE D’EMPRESA |
2.1 Definicions i concepte d’empresa
2.2 L’empresa com a organització
2.3 L’empresa com a sistema: els subsistemes empresarials
2.4 Classificacions d’empreses
2.5 Importància i gestió de les PIMES
|
TEMA 3. L’ENTORN EMPRESARIAL |
3.1 Concepte i naturalesa de l’entorn
3.2 Factors de l’entorn i els seus efectes sobre l’empresa
3.3 La resposta de l’empresa a l’entorn: la direcció estratègica
3.4 Responsabilitat social i ètica de les empreses
|
SEGON BLOC: ELS SUBSISTEMES FINANCER, PRODUCTIU I COMERCIAL.
TEMA 4. EL SUBSISTEMA FINANCER
|
4.1 Naturalesa i objectius de la funció financera
4.2 L’estructura econòmic - financera
4.3 Rendibilitat i anàlisis de ràtios
4.4 Les fonts de finançament de l’empresa
4.5 Anàlisis i selecció d’inversions.
|
TEMA 5. EL SUBSISTEMA DE PRODUCCIÓ |
5.1 El sistema de producció a l’empresa
5.2 La direcció de la producció: objectius i decisions
5.3 Tipus de processos productius
5.4 Anàlisi dels costos de producció: punt mort i GAO
5.5 Gestió i control de la qualitat
|
TEMA 6. EL SUBSISTEMA COMERCIAL |
6.1 El sistema de comercialització dels bens i serveis
6.2 Investigació del mercat. Criteris de segmentació
6.3 Anàlisis del producte
6.4 Política de preus
6.5 Canals de distribució
6.6. La comunicació comercial
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
40 |
20 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
18 |
8 |
26 |
Pràctiques a través de TIC |
|
10 |
10 |
20 |
Estudis previs |
|
4 |
30 |
34 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura, esquemes conceptuals així com eines d’anàlisis per a la presa de decisions en el marc de la gestió empresarial. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Aplicació dels instruments de gestió propis de cada subsistema i espacialment els subsistemes de producció i finances |
Pràctiques a través de TIC |
Realització de cuatre treballs tutoritzats d'aplicació dels continguts més importants de cada bloc L’EMPRESA I L’ENTORN i els SUBSISTEMES FINANCER, PRODUCTIU I COMERCIAL |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis o casos pràctics per part de l'alumne. |
Descripció |
Durant la realització de les pràctiques proposades l'alumnat tindrà les oportunes tutoritzacions per part del professor, tant a l'aula com fora de l'aula. Les hores de tutoria al despatx del professor es comunicaran als alumnes a l'inici del curs. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Quatre pràctiques individuals o en grup que es treballaràn fora de l'aula i s'avaluaràn a llarg del quadrimestre. |
4 punts màxim (40 % de la nota global) |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova tipus test de coneixements teòrics que normalment consta de 30 preguntes amb quatre opcions de resposta. |
6 punts màxim (60 % de la nota global) |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona convocatòria: L'examen de la segona convocatòria constarà de dos parts: teòrica i pràctica. La part teòrica inclourà preguntes tipus test. La pràctica inclourà exercicis, preguntes curtes, casos, etc. En la qualificació de l'examen, el pes de la teoria serà del 60% i el de la pràctica, el 40% restant. No es tindran en compte les notes de les pràctiques realitzades durant el curs. |
Bàsica |
|
CASTILLO CALVERO, A.M. (Dir. y Coord.), Introducción a la economía y administración de empresas, 2003, Pirámide, Madrid.
AGUIRRE SÁDABA, A., Administración de organizaciones. Fundamentos y aplicaciones, 1999, Pirámide, Madrid.
GARCÍA-GUTIERREZ FERNÁNDEZ, C., Casos prácticos de inversión y financiación en la empresa., 1998, Pirámide, Madrid.
BUENO CAMPOS, Eduardo, Curso básico de economía de la empresa: un enfoque de organización., 1996, Pirámide, Madrid.
AGUIRRE SÁDABA, A., Fundamentos de economía y administración de empresas., 1992, Pirámide, Madrid.
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|