Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions |
| A3 |
Analitzar i sistematitzar correctament el funcionament del mercat de treball i de les polítiques sociolaborals |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A8 |
Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Genèric
| | A3 |
Comprèn el concepte i la naturalesa de les organitzacions i analitza com interactuen amb el seu entorn
| | A4 |
Genèric
| | A8 |
Entén com les organitzacions interactuen amb el seu entorn i els instruments de gestió per a la presa de decisions
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B2 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
|
Tema |
Subtema |
PRIMER BLOC: L’EMPRESA I L’ENTORN.
TEMA 1. L’EMPRESA COM A REALITAT ECONÒMICA |
1.1 Aspectes bàsics d’economia
1.2 L’empresa i el sistema econòmic
1.3 Funcions de l’empresa
1.4 La figura de l’empresari
|
TEMA 2. EL CONCEPTE D’EMPRESA |
2.1 Definicions i concepte d’empresa
2.2 L’empresa com a organització
2.3 L’empresa com a sistema: els subsistemes empresarials
2.4 Classificacions d’empreses
2.5 Importància i gestió de les PIMES
|
TEMA 3. L’ENTORN EMPRESARIAL |
3.1 Concepte i naturalesa de l’entorn
3.2 Factors de l’entorn i els seus efectes sobre l’empresa
3.3 La resposta de l’empresa a l’entorn: la direcció estratègica
3.4 Responsabilitat social i ètica de les empreses
|
SEGON BLOC: ELS SUBSISTEMES FINANCER, PRODUCTIU I COMERCIAL.
TEMA 4. EL SUBSISTEMA FINANCER
|
4.1 Naturalesa i objectius de la funció financera
4.2 L’estructura econòmic - financera
4.3 Rendibilitat i anàlisis de ràtios
4.4 Les fonts de finançament de l’empresa
4.5 Anàlisis i selecció d’inversions.
|
TEMA 5. EL SUBSISTEMA DE PRODUCCIÓ |
5.1 El sistema de producció a l’empresa
5.2 La direcció de la producció: objectius i decisions
5.3 Tipus de processos productius
5.4 Anàlisi dels costos de producció: punt mort
5.5 Gestió i control de la qualitat
|
TEMA 6. EL SUBSISTEMA COMERCIAL |
6.1 El sistema de comercialització dels bens i serveis
6.2 Investigació del mercat. Criteris de segmentació
6.3 Anàlisis del producte
6.4 Política de preus
6.5 Canals de distribució
6.6. La comunicació comercial
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
40 |
20 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
8 |
28 |
Pràctiques a través de TIC |
|
10 |
10 |
20 |
Estudis previs |
|
4 |
30 |
34 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura, esquemes conceptuals així com eines d’anàlisis per a la presa de decisions en el marc de la gestió empresarial. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Aplicació dels instruments de gestió propis de cada subsistema |
Pràctiques a través de TIC |
Projecte pla d'empresa, pla de marketing, pla de finances, pla de producció |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis o casos pràctics per part de l'alumne. |
Atenció personalitzada |
Atenció individual i en grups de treball |
Descripció |
Durant la realització de les pràctiques proposades l'alumnat tindrà les oportunes tutoritzacions per part del professor, tant presencials com virtuals. Les hores de tutoria al despatx del professor es comunicaran als alumnes a l'inici del curs. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Treball de grup: Projecte pla d'empresa + Pla de marketing, pla de finances, pla d'operacions
|
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova tipus test de coneixements teòrics |
50 % |
Altres |
|
Assistència i participació classes de pràctica |
10 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona convocatòria: L'examen de la segona convocatòria constarà de dos parts: teòrica i pràctica. La part teòrica inclourà preguntes tipus test. La pràctica inclourà exercicis, preguntes curtes, casos, etc. |
Bàsica |
|
CASTILLO CALVERO, A.M. (Dir. y Coord.), Introducción a la economía y administración de empresas, 2003, Pirámide, Madrid.
AGUIRRE SÁDABA, A., Administración de organizaciones. Fundamentos y aplicaciones, 1999, Pirámide, Madrid.
GARCÍA-GUTIERREZ FERNÁNDEZ, C., Casos prácticos de inversión y financiación en la empresa., 1998, Pirámide, Madrid.
BUENO CAMPOS, Eduardo, Curso básico de economía de la empresa: un enfoque de organización., 1996, Pirámide, Madrid.
AGUIRRE SÁDABA, A., Fundamentos de economía y administración de empresas., 1992, Pirámide, Madrid.
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|