Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Coneix els recursos humans de les organitzacions públiques i privades
Identifica les diverses teories que han configurat la psicologia industrial i del treball
| | A4 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B2 |
Genèric
| | B5 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C5 |
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
Tema 1: Models i teories en psicologia del treball |
1.1 Introducció
1.2 Models i teories |
Tema 2; Anàlisi, descripció i valoració de llocs de treball |
2.1 Anàlisi de llocs de treball
2.2 Descripció de llocs de treball
2.3 Valoració de llocs de treball |
Tema 3: Les habilitats i les competències professionals per la inserció professional. |
3.1 Habilitats
3.2 Competències |
Tema 4: Aspectes individuals del comportament humà al treball. |
4.1 Actituts
4.2 Motivació
4.3 Personalitat |
Tema 5: Cultura, clima i lideratge organitzacional. |
5.1 Cultura i elements que la composen
5.2 Clima laboral
5.3 Lideratge organitzacional |
Tema 6: Psicologia de la comunicació a les organitzacions |
6.1 El model de comunicació
6.2 La comunicació organitzacional |
Tema 7: Psicologia dels grups, equips de treball i negociació |
7.1 Els grups a les organitzacions
7.2 Els equips de treball
7.3 Negociació |
Tema 8: Ocupació, contracte psicològic, justícia i confiança en la organització. |
8.1 Ocupació
8.2 El contracte psicològic
8.3 Justícia organitzativa
8.4 Confiança en la organització |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
31 |
46.5 |
77.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
25 |
30.5 |
55.5 |
Treballs |
|
2 |
10 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es tracta d'una sessió on el professor es presenta als alumnes, recull informació sobre els coneixements previs dels alumnes en la matèria a tractar, els seus interessos, motivacions i expectatives respecte a l'assignatura. Es farà amb preguntes genèriques .
A continuació, es procedirà a explicar a l'alumne el contingut de l'assignatura, els objectius, metodologia que es seguirà i els criteris d'avaluació.
Es deixarà un temps per a les seves preguntes al respecte. |
Sessió Magistral |
Durant la sessió magistral el professor exposarà els continguts teòrics de la'ssignatura, relacionant-los amb les sessions anteriors i les sessions pràctiques, posant ènfasi en les idees més importants i posant exemples.
Durant les sessions també s'aniran resolen els dubtes que els alumnes presentin.
L'exposició anirà recolzada amb presentacions fetes amb el programa Powerpoint i altres mitjans tradicionals. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Consisteix en la formulació de casos o problemes, amb el posterior anàlisi de la situació i la seva resolució. En algunes ocasions, aquesta activitat pot donar lloc a un debat a l'aula.
Normalment, serà una activitat que es farà en petit grup i el resultat s'haurà de presentar al professor. |
Treballs |
Dintre de la categoria de treballs podem trobar uns que siguin monogràfics, de recerca d'informaicó sobre un tema concret; però també treballs que suposin el disseny i desenvolupament de projectes que estiguin relacionats amb les tècniques adquirides a l'assignatura. |
Descripció |
Durant l'atenció personalitzada el professor/a estarà a disposició de l'alumne per aclarir els dubtes teòrics sobre l'assignatura i treballs a presentar. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
L'alumne presentarà les pràctiques realitzades a classe, en grup, en els terminis que s'especifiquin al moodle a través de les vies estipulades pel professor (mail o paper) |
30% |
Treballs |
|
Els treballs seran presentats de manera individual o col.lectiva depenent del treball a realitzar i en els terminis que s'especifiqui el professor al moodle. |
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
La prova objectiva tipo test constarà de 40 preguntes amb quatre opcions de resposta, on només una resposta serà la correcta.
Els errors restaran puntuació (per sapiguer quant resta heu d'aplicar la fòrmula 1/N-1) |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Avaluació de la segona convocatòria: - Consistirà en una prova objectiva de tipus test amb 45 preguntes amb quatre opcions de resposta. A cada pregunta hi haurà una sola resposta correcta i els errors restaran 1/N-1.Aquells alumnes que hagin suspès l'apartat de pràctiques/ treballs o no les hagin presentat, sel's hi demanarà realitzar un cas pràctic final per tal de poder evaluar-les. |
Bàsica |
PEIRÓ, J.M. I PRIETO, F., Tratado de Psicología del Trabajo (VOl. 1): La actividad laboral en su contexto., Madrid: Síntesis Psicología, (1996)
PEIRÓ, J.M. I PRIETO, F., Tratado de Psicología del Trabajo (Vol. 2): Aspectos Psicosociales del trabajo., Madrid: Síntesis Psicología, (1996)
TOUS, J., ESCUER, J., FERRÉ, F. I ORELLANA, A., Psicología del Treball per a Relacions Laborals., Tarragona: SErvei Lingüístic., (1998)
RODRÍGUEZ, A., Introducción a la Psicología del trabajo y de las organizaciones., Madrid: Pirámide., (1998)
TRECHERA, J.L., Introducción a la Piscología del Trabajo, Bilbao: Desclée de Brouwer, (2000)
GUILLÉN, C. GUIL, R., Psicología del Trabajo para las Relaciones Laborales, Madrid: McGraw-Hill, (2000)
PERIÓ, J.M., Psicología de las Organizaciones (Vol. 1 i 2), Madrid: UNED, (1986)
ROBBINS, S.P., Comportamiento Organizacional, México: Prentice Hall, (2006)
PALACÍN DESCALS, F.J. (coord.), Psicología de la Organización, Prentice Hall, (2005)
Alles, Martha, 200 modelos de CV, Editorial Granica, (1996)
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|