Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Analitzar i sistematitzar correctament el funcionament del mercat de treball i de les polítiques sociolaborals |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
| A9 |
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
| A10 |
Elaborar, implementar i avaluar estratègies de promoció socioeconòmica, d’inserció laboral i de formació del sistema d’ocupació |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
| A13 |
Elaborar, gestionar i avaluar les polítiques d’ocupació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Genèric
| | A4 |
Genèric
| | A7 |
Genèric
| | A9 |
Entén el funcionament d’una economia de mercat i les implicacions que tenen les diferents formes de mercat
| | A10 |
Entén les implicacions socials i econòmiques del mercat de treball i les diferències existents en els diversos col•lectius de treballadors
| | A12 |
Genèric
| | A13 |
Coneix les aportacions de la ciència econòmica en l’estudi del mercat de treball
Identifica els aspectes claus per incidir en el mercat de treball, incloent la formació i la productivitat com a motors del creixement econòmic
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Genèric
| | B3 |
Genèric
| | B5 |
Genèric
| | B6 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
|
Tema |
Subtema |
I INTRODUCCIÓ |
1. El mercat de treball: descripció i enfocs analítics alternatius |
II L’OFERTA DE TREBALL |
2. La teoria de l’oferta de treball a curt plaç
3. L’oferta de treball en el llarg plaç (I): la dimensió de la població en edat de treballar
4. L’oferta de treball en el llarg plaç (II): la qualificació de l’oferta de treball
|
III LA DEMANDA DE TREBALL |
5. La demanda de treball: els processos de generació de llocs de treball
|
IV L’EQUILIBRI DEL MERCAT I ELS SALARIS |
6. La determinació dels salaris i l’ocupació
7. Els costos laborals unitaris
|
V DESEQUILIBRIS EN EL MERCAT DE TREBALL |
8. Les teories explicatives de l’atur |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
28 |
28 |
56 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
16 |
24 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
8 |
12 |
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. Presentació de les principals bases de dades que s'utilitzaran all larg del curs |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Seguiment dels dubtes a classe durant els 10 primers minuts i seguiment directe a petició de l'alumne de tutories |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Demanar la participació de l'alumne en la correcció de les pràctiques a classe. Seguiment de participació i assitència.
Participació en els fòrums. |
10% |
Proves pràctiques |
|
Es realitzaran dues proves pràctiques a classe amb temps limitat que seran similars a les desenvolupades conjuntament entre professor i alumne durant les setmanes anteriors a la prova. |
20% cada pràctica |
Proves objectives de tipus test |
|
Es realitzarà una prova de la part teòrica de l'assignatura en format tipus test al final del curs. |
50% de la nota |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La primera convocatòria es farà mitjançant avaluació continuada. La segona convocatòria s'avaluarà a partir d'un examen escrit amb una part del contingut teòric de l'assignatura (50% de la nota) i una part d'exercicis referents a la part pràctica de l'assignatura (50% de la nota). Si l'alumne té superada alguna de les parts en l'avaluació continuada amb una nota igual o superior a 6 se li guarda aquesta nota per a la segona convocatòria. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Bàsica |
|
-Borjas, George J. Labor economics. Sixth edition, McGraw Hill, 2013. - Ehrenberg, Ronald i Smith, Robert. Modern Labor Economics: Theory and Public Policy. 7ª ed. Reading: Addison-Wesley, 2000 - Mcconnell, Campbell,Brue, Stanley i Macpherson, David A. Economía Laboral. Séptima edición. Madrid: McGraw Hill, 2007. -Recio, Albert. Trabajo, Personas y Mercados. Manual de Economía Laboral. Barcelona-Madrid: Icaria-Fuhem, 1997. -Ruesga, Santos [dir.]. Economía delTrabajo y Política Laboral. Madrid: Pirámide, 2002 |
Complementària |
|
-Toharia, Luis [dir.]. El mercado de trabajo en España. Madrid:
McGraw Hill, 1998. - Fina, Lluís. El Reto del Empleo. Madrid: McGraw Hill,
2001. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|