Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Analitzar i sistematitzar correctament el funcionament del mercat de treball i de les polítiques sociolaborals |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
| A9 |
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
| A10 |
Elaborar, implementar i avaluar estratègies de promoció socioeconòmica, d’inserció laboral i de formació del sistema d’ocupació |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
| A13 |
Elaborar, gestionar i avaluar les polítiques d’ocupació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Genèric
| | A4 |
Genèric
| | A7 |
Genèric
| | A9 |
Interpreta les estadístiques i bases de dades disponibles sobre el mercat de treball i les seves implicacions socials
| | A10 |
Entén les implicacions socials i econòmiques del mercat de treball i les diferències existents en els diversos col•lectius de treballadors
Dissenya projectes d’ocupació utilitzant les estadístiques i bases de dades disponibles del mercat de treball i tenint en compte els aspectes claus per poder-hi incidir
| | A12 |
Genèric
| | A13 |
Identifica el fenomen de la desocupació i les polítiques actives i passives d’ocupació
Identifica els aspectes claus per incidir en el mercat de treball, incloent la formació i la productivitat com a motors del creixement econòmic
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Genèric
| | B3 |
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B5 |
Genèric
| | B6 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1.- Búsqueda d'ocupació
2.- Determinació salarial
3.- Discriminació en el mercat de treball
4.- Estructura ocupacional i demanda de treball
5.- Polítiques de mercat de treball |
1.1- Determinants i estratègies en la búsqueda d'ocupació
1.2- Inserció laboral dels joves
1.3- Atur i cerca de feina
2.1- Diferències salarials compensatòries
2.2- Sistemes de remuneració i l'eficiència del treball
3.1- Teoria econòmica de la discriminació
3.2- Discriminació per gènere
4.1- Creació destructiva i canvis sectorials
4.2- Canvi tecnològic i demanda de treball
4.3- Globalització i demanda de treball
5.1- Polítiques actives de mercat de treball
5.2- Polítiques passives de mercat de treball
5.3- Diferències entre països en la utilització de polítiques de mercat de treball
5.4- Avaluació de les polítiques
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
5 |
10 |
Sessió Magistral |
|
25 |
50 |
75 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
18 |
27 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
4 |
6 |
Proves pràctiques |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Tutorització de l'alumne per tal d'assegurar que la comprensió de les diferents tasques que planteja l'assignatura es comprenen correctament. Potencial segona tutorització si apareixen problemes en el desenvolupament de les tasques. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Examen final de caràcter resum del contingut de l'assignatura |
55 |
Proves pràctiques |
|
Exercicis consistents en la recerca i anàlisi de dades |
35 |
Altres |
|
grau de participació en el desenvolupament de les classes. Interès i assistència. |
10 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria serà un examen final de caràcter prova de desenvolupament, i una sèrie d'exercicis que correspondran a la feina més pràctica desenvolupada a classe |
Bàsica |
|
Ehrenberg, R.G. y Smith, R.S. (2003): Modern Labor
Economics, 5ª Edición, Addison-Wesley Educational Publishers, New
York. McConnell,
C.R. y Brue, S.L. (1997): Economía Laboral, Editorial McGraw-Hill,
Madrid. Fina, L. (2001): El Reto del Empleo,. Editorial
McGraw-Hill, Madrid. |
Complementària |
, , ,
|
Recio, A. (1997): Trabajo, Personas, Mercados, Editorial
Fuhem-Icària, Barcelona. Ruesga, S. (2002): Economía del
Trabajo y Política Laboral, Editorial Pirámide, Madrid. Toharia,
L. [dir.] (1998): El Mercado de Trabajo en España, Editorial McGraw-Hill,
Madrid. |
Assignatures que en continuen el temari |
ECONOMIA LABORAL/15204101 | ECONOMIA/15204002 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ECONOMIA LABORAL/15204101 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|