Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| CE4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| CE5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| CE6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| CE7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Genèric
| | CE4 |
Genèric
| | CE5 |
Identifica el conflicte de treball, individual i col•lectiu i els mitjans de solució
| | CE6 |
Domina els diferents mitjans de tutela administrativa i judicial dels drets, individuals i col•lectius, del treballador
| | CE7 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
BLOC 1. DRET SANCIONADOR DEL TREBALL
TEMA 1. DRET SANCIONADOR DEL TREBALL: CARACTERITZACIÓ |
1.1. El Dret Sancionador del Treball: concepte, classes i fonaments
1.2. El Dret Sancionador del Treball: fonts reguladores
|
TEMA 2. DRET ADMINISTRATIU SANCIONADOR DEL TREBALL: LES INFRACCIONS I SANCIONS ADMINISTRATIVES A L'ORDRE SOCIAL |
2.1. El Dret Administratiu Sancionador del Treball: principis aplicatius
2.2. La potestat sancionadora de lAdministració laboral: formació i evolució
2.3. Infraccions administratives: tipus i graus, subjectes responsables i prescripció
2.4. Sancions administratives: tipus, classes i graus
2.5. Criteris de graduació i prescripció de les sancions administratives |
TEMA 3. DRET ADMINISTRATIU SANCIONADOR DEL TREBALL: PROCEDIMENT SANCIONADOR EN L'ORDRE SOCIAL |
3.1. Principis de tramitació
3.2. Activitats prèvies
3.3. Iniciació, tramitació i resolució
3.4. Recursos contra les resolucions sancionadores |
BLOC II. DRET PROCESSAL DEL TREBALL
TEMA 4. DRET PROCESSAL DEL TREBALL I JURISDICCIÓ SOCIAL |
4.1.Concepte de jurisdicció i ordre jurisdiccional
4.2. Fonts reguladores de l'ordre jurisdiccional social
4.3. Àmbit material de la jurisdicció de lordre social: inclusions i exclusions
4.4. Regles de competència de la jurisdicció de l'ordre social |
TEMA 5. EL PROCÉS LABORAL: CARACTERITZACIÓ |
5.1. Classes de processos laborals
5.2. Principis informadors del procés laboral
5.3. Les parts del procés laboral
5.4. Règim dels actes en el procés laboral
5.5. L'objecte del procés laboral |
TEMA 6. EL PROCÉS LABORAL ORDINARI |
6.1. Actes d'evitació del procés
6.2. Actes preparatoris i mesures precautòries
6.3. Acumulació d'accions i acumulació de processos
6.4. Inici i desenvolupament del procés
6.5. La terminació del procés |
TEMA 7. MODALITATS PROCESSALS I RECURSOS |
7.1.Les modalitats processals en l'ordre social de la jurisdicció
7.2. Recursos |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
32 |
19 |
51 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
23 |
37 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
8 |
48 |
56 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Amb caràcter previ a l'inici de les classes teòriques i pràctiques, es realitzaran sengles sessions introductòries, destinades a explicar les finalitats que es pretenen aconseguir amb aquestes activitats docents, així com les pautes organitzatives, metodològiques i valoratives pròpies d'aquestes.
Queda terminantment prohibit l'enregistrament (so i/o imatge) de les activitats introductòries per qualsevol mitjà i dispositiu.
Tot material de i/o vinculat a les activitats introductòries (inclosos, entre altres, apunts, esquemes, presentacions -incloses les de power point-, enunciats de casos pràctics i resolucions) es troba protegit legalment pels corresponents drets de propietat intel·lectual. Així mateix, es prohibeix la publicació d'aquests materials (ja sigui parcial o totalment, així com fragments i/o variacions amb diferències de format - per exemple, apunts) a internet i plataformes digitals alienes a la concreta plataforma virtual de l'assignatura, així com la seva difusió massiva.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura, en la qual s'estimula la participació dels estudiants a fi d'aclarir totes les qüestions que plantegin en relació amb tals continguts.
Tot i que l'assistència a les classes no és obligatòria, és recomana especialment, a fi de verificar la correcta comprensió dels coneixements que integren tant la part teòrica com la part practica de l'assignatura.
Queda terminantment prohibit l'enregistrament (so i/o imatge) de les sessions magistrals per qualsevol mitjà i dispositiu.
Tot material de i/o vinculat a les sessions magistrals (inclosos, entre altres, apunts, esquemes, presentacions -incloses les de power point-, enunciats de casos pràctics i resolucions) es troba protegit legalment pels corresponents drets de propietat intel·lectual. Així mateix, es prohibeix la publicació d'aquests materials (ja sigui parcial o totalment, així com fragments i/o variacions amb diferències de format - per exemple, apunts) a internet i plataformes digitals alienes a la concreta plataforma virtual de l'assignatura, així com la seva difusió massiva. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització en classe pràctica, de manera individual i col·lectiva, de casos pràctics. Per a la realització d'aquests casos, l'estudiant utilitzarà els coneixements adquirits en les classes magistrals i d’altre que pugui indicar el professorat.
Tot i que l'assistència a les classes no és obligatòria, és recomana especialment, a fi de verificar la correcta comprensió dels coneixements que integren tant la part teòrica com la part practica de l'assignatura.
Queda terminantment prohibit l'enregistrament (so i/o imatge) de les resolucions de problemes i exercicis a l'aula ordinària per qualsevol mitjà o dispositiu.
Tot material de i/o vinculat a la resolució de problemes i exercicis a l'aula ordinària (inclosos, entre altres, apunts, esquemes, presentacions -incloses les de power point-, enunciats de casos pràctics i resolucions) es troba protegit legalment pels corresponents drets de propietat intel·lectual. Així mateix, es prohibeix la publicació d'aquests materials (ja sigui parcial o totalment, així com fragments i/o variacions amb diferències de format - per exemple, apunts) a internet i plataformes digitals alienes a la concreta plataforma virtual de l'assignatura, així com la seva difusió massiva. |
Atenció personalitzada |
El professorat de l’assignatura atendrà els dubtes que l’estudiantat tingui en relació amb el contingut de les activitats docents de l'assignatura. Aquesta atenció es podrà dispensar, indistintament, de manera presencial o per mitjà de videoconferència prèvia petició per correu electrònic al professorat de l’assignatura.
Queda terminantment prohibit l'enregistrament (so i/o imatge), publicació i difusió de l'atenció personalitzada per qualsevol mitjà, dispositiu, internet i plataforma digital. |
Descripció |
El professorat de l’assignatura atendrà els dubtes que l’estudiantat tingui en relació amb el contingut de les activitats docents de l'assignatura. Aquesta atenció es podrà dispensar, indistintament, de manera presencial o per mitjà de videoconferència prèvia petició per correu electrònic al professorat de l’assignatura. Queda terminantment prohibit l'enregistrament (so i/o imatge), publicació i difusió de l'atenció personalitzada per qualsevol mitjà, dispositiu, internet i plataforma digital. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Durant l'assignatura, i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzarà un examen pràctic.
L'examen pràctic consistirà en una prova objectiva tipus test, integrada per preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta.
Las respostes errònies seran penalitzades.
|
30% |
Proves objectives de tipus test |
|
Durant l'assignatura, i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzaran dues proves objectives tipus test.
Aquestes proves, que formen part de la primera convocatòria, avaluaran la part teòrica de l'assignatura. Cadascuna de les proves teòriques consistirà en una prova tipus test, integrada per preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta.
Les respostes errònies seran penalitzades. |
70% en total (35% cada una de las pruebas) |
Altres |
|
Tant en avaluació contínua com en la 2a convocatòria per a fer la mitjana ponderada entre les diferents proves d’avaluació cal que l’estudiant hagi obtingut una puntuació mínima de quatre (4,00) punts en cadascuna d’elles.
Per a superar l’assignatura serà necessari que la puntuació resultant de la mitjana ponderada de les proves d’avaluació tingudes en compte d’acord amb els criteris d’aquesta guia docent sigui com a mínim de cinc (5,00) punts.
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Tant en avaluació contínua com en la 2a convocatòria per a fer la mitjana ponderada entre les diferents proves d’avaluació cal que l’estudiant hagi obtingut una puntuació mínima de quatre (4,00) punts en cadascuna d’elles. Per a superar l’assignatura serà necessari que la puntuació resultant de la mitjana ponderada de les proves d’avaluació tingudes en compte d’acord amb els criteris d’aquesta guia docent sigui com a mínim de cinc (5,00) punts. CRITERIS DE L'AVALUACIÓ CONTÍNUAPer a seguir l'avaluació contínua cal examinar-se de totes les proves d’avaluació proposades durant l’assignatura. La no realització de qualsevol de les activitats d’avaluació implicarà que l’alumnat no pugui ser avaluat d'acord amb el sistema d'avaluació contínua i, en conseqüència, s'hagi d’examinar de la part teòrica (tot el temari) i de la part pràctica a la segona convocatòria per a superar l'assignatura. AVALUACIÓ EN 2a CONVOCATÒRIA Reservada a l’alumnat que no hagi seguit el sistema d’avaluació contínua o que, havent-lo seguit, no hagi obtingut un mínim de cinc (5,00) punts de la mitjana ponderada. A la 2a convocatòria l’alumnat que hagi seguit l'avaluació contínua únicament s'examinarà de la prova o proves no superades amb una puntuació inferior a cinc (5,00) punts. Les qualificacions obtingudes a la/les prova/es aprovada/des a l’avaluació contínua amb cinc (5,00) o més punts es conservarà/n fins a la finalització de les proves que integren la 2a convocatòria i, en aquest cas, la nota final de l'assignatura serà la que resulti de la mitjana ponderada de les proves d’avaluació realitzades en 2a convocatòria i de la prova/es superada/es en l’avaluació contínua. ALTRES QÜESTIONSDurant la realització de les proves d'avaluació, no es podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzematge de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna prova amb ús de suport material com electrònic o sense l'ús de suport de qualsevol tipus (còpia, plagi o qualsevol altre comportament fraudulent) comportarà la qualificació de suspens ( zero —0,00— punts) en aquesta prova. |
Bàsica |
|
1. Manuals
a) Manuals que tenen capítols específics sobre Dret Sancionador Administratiu i Processal
del Treball: b) Obres específiques sobre Dret Sancionador i Processal del Treball
GOERLICH PESET, J.M., NORES TORRES, E, y ESTEVE SEGARRA, A. (2023). Curso de Derecho Procesal Laboral. Valencia: Tirant lo Blanch. MONEREO PÉREZ, J.L. et al. (Dirs.). (2023). Derecho administrativo sancionador socio-laboral. Teoría y práctica (1.ª ed.). Murcia: Laborum.
2. Monografies i articles de revistes especialitzades
Quan escaigui, se'n facilitarà la referència de forma paral·lela a les explicacions de la disciplina.
3. Repertoris normatius laborals
És essencial la utilització de legislació de Dret del Treball i de Seguretat Social que estigui totalment actualitzada.
A aquests efectes, les principals editorials jurídiques (privades) publiquin recopilacions i codis de legislació laboral i de Seguretat Social (alguns amb comentaris i referències creuades). Així mateix, l'Agència Estatal del Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) posa a disposició gratuïtament a la seva pàgina web diferents codis electrònics sobre Dret del Treball i Seguretat Social descarregables en diversos formats electrònics i que s'actualitzen periòdicament.
També cal tenir en compte la base de dades d'institucions internacionals com ara NORMLEX de l'Organització Internacional del Treball (OIT), així com les bases de dades d'editorials privades, com ara Aranzadi Instituciones, IUSTEL i VLex.
4. Repertoris jurisprudencials Bases de dades públiques (CENDOJ, Tribunal Constitucional, Tribunal de Justícia de la Unió Europea, etc.), així com d'editorials privades, com ara Aranzadi Instituciones, IUSTEL i VLex.
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DRET DEL TREBALL II/15204105 | DRET SINDICAL II/15204104 | DRET DEL TREBALL I/15204006 | ELEMENTS DE DRET ADMINISTRATIU/15204114 | DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL I/15204007 | DRET SINDICAL I/15204103 | DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL II/15204109 | ELEMENTS DE DRET PROCESSAL/15204113 | DRET DE L'OCUPACIÓ I DEL TREBALL AUTÒNOM/15204106 | DRET DE LA SEGURETAT I SALUT AL TREBALL/15204120 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|