Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| A6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| A7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Genèric
| | A4 |
Genèric
| | A5 |
Coneix la regulació jurídica de l’ocupació i del treball per compte pròpia i aliena, identificant les relacions laborals especials
| | A6 |
Genèric
| | A7 |
Assimila el règim jurídic de les diferents relacions laborals especials, així com la seva justificació
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B2 |
Genèric
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
| | B5 |
Genèric
| | B6 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Las relaciones laborales especiales: caracterización |
1.1.Concepto y fundamento
1.2.Fuentes reguladoras y técnica de deslegalización.
|
Tema 2. Relaciones laborales especiales con finalidad fiduciaria |
2.1. Personal de alta dirección
2.2. Personas al servicio del hogar familia
2.3. Abogados en despachos jurídicos
|
Tema 3. Relaciones laborales especiales con finalidad formativa |
2.1. Penados en instituciones penitenciarias y menores internados 2.2. Trabajadores discapacitados en centros especiales de empleo
2.3. Titulados sanitarios residentes
|
Tema 4. Relaciones laborales especiales con finalidad cultural y recreativa |
4.1. Artistas en espectáculos públicos
4.2. Deportistas profesionales
|
Tema 5. Relaciones laborales especiales con finalidad mercantil |
5.1. Operadores mercantiles dependientes |
Tema 6. Relaciones laborales materialmente especiales de carácter locativo |
6.1. El trabajo a distancia o teletrabajo
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
40 |
60 |
Debats |
|
6 |
12 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Amb caràcter previ a l'inici de les classes teòriques i pràctiques es realitzaran sessions introductòries, destinades a explicar les finalitats que es pretenen aconseguir amb aquestes activitats docents, així com les pautes, organitzatives, metodològiques i valoratives pròpies de les mateixes.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura, en la qual s'estimula la participació dels alumnes a fi d'aclarir totes les qüestions que aquests plantegin en relació amb tals continguts.
Aquesta activitat docent forma part del sistema d'avaluació contínua. Es recomana especialment l'assistència a la mateixa, a fi de verificar la correcta comprensió dels fonaments, principis i institucions que integren la part teòrica de l'assignatura.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització, amb freqüència quinzenal, en classe pràctica, de forma individual i per escrit, de casos pràctics. Per a la realització d'aquests casos, l'alumne utilitzarà la documentació bàsica que prèviament haurà estudiat.
Aquesta activitat docent forma part del sistema d'avaluació contínua i, per tant, l'assistència a la mateixa és obligatòria.
Només es permetrà una absència a aquesta activitat, sense necessitat de justificació.
|
Debats |
Intervenció d'intercanvi col·lectiu, amb freqüència quinzenal, la finalitat de la qual consisteix a argumentar oralment, una vegada realitzat el cas pràctic, sobre l'adequació de les respostes aportades en la seva realització a les qüestions plantejades en el mateix.
Aquesta activitat docent forma part del sistema d'avaluació contínua i, per tant, l'assistència a la mateixa és obligatòria.
Només es permetrà una absència a aquesta activitat, sense necessitat de justificació.
|
Atenció personalitzada |
Se efectuará tanto de forma presencial en el aula, despacho de los profesores en los horarios de atención establecidos, o de forma virtual a través del Moodle. |
Descripció |
El profesor estará disponible para resolver todas las cuestiones que plantee al alumno el desarrollo de las actividades docentes de la asignatura, en el horario de atención personalizada que se hará público al inicio del curso. Dicha atención podrá dispensarse, indistintamente, de forma presencial, aula o despacho, y de forma virtual vía Moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Durant el curs, i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzarà una provea conceptual, de forma individual, a classe i per escrit. Aquesta prova, que forma part de la primera convocatòria, avaluarà la part teòrica de l'assignatura. Per superar aquesta part, serà necessari obtenir un mínim de cinc punts. |
La superació de la part teòrica de l'assignatura suposa el 50% de la qualificació final. |
Proves pràctiques |
|
Es realitzaran dos casos pràctics. Els casos pràctics realitzats, que formen part de la primera convocatòria, s'avaluaran d'acord amb l'estudi efectuat de les fonts de coneixement utilitzades, l'adequada fonamentació jurídica de les respostes i la capacitat de síntesi.
Per superar aquesta activitat obligatòria de l'avaluació contínua s'ha d'obtenir una qualificació mínima de cinc punts en la mitjana dels casos pràctics (realització i debat). |
La realització dels casos pràctics suposarà el 50% de la qualificació final |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Avaluació en Segona Convocatòria: Reservat als alumnes que no han efectuat el sistema previst per a la primera convocatòria, o que havent-ho realitzat no han superat amb un mínim d'un 5 l'avaluació final. L'examen consta d'una part teòrica escrita, i una prova pràctica (resolució d'un cas pràctic). Per a la prova pràctica els alumnes podran utilitzar tota la documentació bibliogràfica, normativa i jurisprudencial que considerin oportú en suport paper, però no es permetrà l'intercanvi de la mateixa. |
Bàsica |
|
1. Manuales y obras generales. MARTÍNEZ ABASCAL, V.A. y HERRERO MARTÍN J.B. : Curso de Derecho del Trabajo y de la Seguridad Social. Tecnos. Madrid, última edición. MONTOYA MELGAR, A.: Derecho del Trabajo . Tecnos. Madrid, 2096. MARTIN VALVERDE et. alt.: Derecho del Trabajo . Tecnos. Madrid, 2019. BD Westlaw Social de Thomson-Aranzadi. 2. Poligrafías, monografías y artículos en revistas especializadas. Cuando proceda, se facilitará su referencia de forma paralela a las explicaciones de la disciplina. 3. Repertorios normativos laborales. AA.VV.: Legislación social básica . Civitas. Madrid, 2019. AA.VV.: Legislación laboral y de Seguridad Social . Tecnos. Madrid, 2019 GALIANA MORENO, J.M. y SEMPERE NAVARRO, A.V.: Legislación laboral y de la Seguridad Social . Thomson-Aranzadi, 2016. BD Westlaw Social de Thomson-Aranzadi 4. Repertorios jurisprudenciales. BD Westlaw Social de Thomson-Aranzadi. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DRET DEL TREBALL II/15204105 | DRET DEL TREBALL I/15204006 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|