Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| CE4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| CE5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| CE6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| CE7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT6 |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Genèric
| | CE4 |
Genèric
| | CE5 |
Genèric
| | CE6 |
Genèric
| | CE7 |
Comprèn l’acció protectora del sistema espanyol de protecció social, distingint-lo del sistema de dependència
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1. LES PRESTACIONS DEL RÈGIM GENERAL DE LA SEGURETAT SOCIAL |
1.1. Concepte i classes
1.2. Quantia
1.3. Incompatibilitats
|
TEMA 2. L'ALTERACIÓ DE LA SALUT |
2.1. La protecció de la salut i la prestació d'assistència sanitària
2.2. Subjectes protegits. Requisits del fet causant
2.3. Contingut de la prestació
2.4. Dinàmica i gestió de la prestació: naixement, durada i extinció.
|
TEMA 3. INCAPACITAT TEMPORAL, NAIXEMENT I CURA DEL MENOR, CORRESPONSABILITAT EN LA CURA DEL LACTANT, RISC DURANT L'EMBARÀS I LA LACTÀNCIA
|
3.1. Incapacitat temporal:
3.1.1. Concepte
3.1.2. Situacions protegides
3.1.3. Requisits del fet causant
3.1.4. Contingut de la prestació
3.1.5. Dinàmica i gestió de la prestació: naixement, durada i extinció.
3.2. Naixement i cura del menor:
3.2.1. Concepte
3.2.2. Situacions protegides
3.2.3. Requisits del fet causant
3.2.4. Contingut de la prestació
3.2.5. Dinàmica i gestió de la prestació: naixement, durada i extinció.
3.3. Corresponsabilitat en la cura del lactant:
3.3.1. Concepte
3.3.2. Situacions protegides
3.3.3. Requisits del fet causant
3.3.4. Contingut de la prestació
3.3.5. Dinàmica i gestió de la prestació: naixement, durada i extinció.
3.4. Risc durant l'embaràs i la lactància:
3.4.1. Concepte
3.4.2. Situacions protegides
3.4.3. Requisits del fet causant
3.4.4. Contingut de la prestació
3.4.5. Dinàmica i gestió: naixement, durada i extinció.
|
TEMA 4. INCAPACITAT PERMANENT |
4.1. Incapacitat permanent contributiva:
4.1.1. Concepte i graus
4.1.2. Situacions protegides
4.1.3. Requisits del fet causant
4.1.4. Contingut de la prestació
4.1.5. Dinàmica i gestió de la prestació: naixement, durada i extinció.
4.2. Incapacitat permanent no contributiva:
4.2.1. Concepte i situacions protegides
4.2.2. Requisits del fet causant
4.2.3. Contingut de la prestació
4.2.4. Dinàmica i gestió de la prestació: naixement, durada i extinció.
4.3. Lesions permanents no invalidants.
|
TEMA 5. JUBILACIÓ
|
5.1. Jubilació contributiva ordinària:
5.1.1. Concepte
5.1.2. Requisits del fet causant
5.1.3. Contingut de la prestació
5.1.4. Dinàmica i gestió de la prestació: naixement, durada i extinció
5.1.5. Règim transitori.
5.2. Jubilacions contributives especials: anticipades i ajornades
5.3. Jubilació no contributiva:
5.3.1. Concepte i subjectes protegits
5.3.2. Requisits del fet causant.
5.3.3. Contingut de la prestació.
5.3.4. Dinàmica i gestió de la prestació: naixement, durada i extinció.
|
TEMA 6. MORT I SUPERVIVÈNCIA |
6.1. Concepte
6.2. Requisits del fet causant
6.3. Contingut de les prestacions:
6.3.1 Auxili per defunció
6.3.2 Pensió de viduïtat
6.3.3 Pensió d'orfandat
6.3.4 Pensió i subsidi en favor de familiars
6.3.5. Indemnitzacions a tant alçat.
6.4. Dinàmica i gestió de les prestacions: naixement, durada i extinció.
|
TEMA 7. PROTECCIÓ DE LA FAMÍLIA |
7.1. Concepte i modalitats
7.2. Modalitat contributiva:
7.2.1. Requisits del fet causant
7.2.2. Contingut de la prestació
7.2.3. Dinàmica i gestió de la prestació: naixement, durada i extinció.
7.3. Modalitat no contributiva:
7.3.1. Requisits del fet causant
7.3.2. Contingut de les prestacions
7.3.3. Dinàmica i gestió de la prestació: naixement, durada i extinció
7.3.4. L'ingrés mínim vital.
|
TEMA 8. POLÍTIQUES D'OCUPACIÓ I PROTECCIÓ PER ATUR |
8.1. Polítiques d'ocupació
8.2. Prestació d’atur: concepte i classes; nivells de protecció i subjectes protegits
8.3. Nivell contributiu:
8.3.1. Requisits del fet causant
8.3.2. Contingut de la prestació
8.3.3. Dinàmica i gestió de la prestació: naixement, durada, suspensió i extinció.
8.4. Nivell assistencial:
8.4.1. Requisits del fet causant
8.4.2. Contingut de la prestació
8.4.3. Dinàmica i gestió de la prestació: naixement, durada, suspensió i extinció.
8.5. Renda activa d'inserció:
8.5.1. Requisits del fet causant
8.5.2. Contingut de la prestació
8.5.3. Dinàmica i gestió de la prestació: naixement, durada i extinció.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
17 |
47 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
16 |
20 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
20 |
24 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
10 |
11 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió introductòria destinada a presentar l'assignatura i exposar el seu contingut, metodologia, objectius a aconseguir, bibliografia bàsica i criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura, de manera presencial o telemàtica. Aquesta activitat requereix la presència síncrona de l'alumnat i del professorat.
Queda prohibit l'enregistrament a través de la imatge i/o so de les classes magistrals.
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Durant el període acadèmic es realitzaran exercicis pràctics relacionats amb el contingut de l'assignatura amb una freqüència setmanal.
Es recomana l'assistència a classe, sigui presencial o virtual, amb la finalitat que l'alumnat afermi els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que el professorat té reservat per a atendre i resoldre els dubtes que el programa de l'assignatura plantegi a l'alumnat. |
Descripció |
Durant l'horari de tutoria, que es comunicarà a l'inici del quadrimestre, el professorat atendrà els dubtes que l'alumnat tingui en relació amb el contingut de les activitats docents de l'assignatura. Aquesta atenció podrà dispensar-se, indistintament, de manera presencial o per per mitjans telemàtics prèvia petició per correu electrònic al professor o a la profesora que correspongui. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Durant el quadrimestre, i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzarà una prova objectiva tipus test. Aquesta prova forma part de la primera convocatòria i avalua la part teòrica de l'assignatura.
El test està format per preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta.
Les respostes errònies seran penalitzades. |
30% |
Proves pràctiques |
|
Durant el quadrimestre i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzaran dos exàmens pràctics tipus test, compostos per preguntes tancades de caràcter pràctic, amb diferents alternatives de resposta.
Les respostes errònies seran penalitzadas. |
70% |
Altres |
|
Per a fer mitjana entre les diferents proves es requereix que l'alumne o l'alumna hagi suspès una sola prova evaluativa i la puntuació obtinguda en la prova suspensa sigui com a mínim de quatre (4,00)punts. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
SEGONA CONVOCATÒRIA. Reservat a l'alumnat que no hagi seguit el sistema previst per a la primera convocatòria, o que havent-lo realitzat no hagi superat amb un mínim de 5 punts l'avaluació final. Per seguir l'Avaluació contínua cal que l'alumne o l'alumna es presenti a totes les proves avaluatives proposades. La no presentació a una concreta activitat avaluativa implicará que l'alumne o l'alumna no pugui ser avaluat d'acord amb el sistema d'Avaluació contínua i en conseqüencia hagi de presentar-se a la Segona convocatòria per superar tota l'assignatura. A segona convocatòria, l'alumne o l'alumna que hagi seguit l'Avaluació contínua s'haurá de examinar només de la prova o proves no superades. La quaificació obtinguda en la prova superada es conservará fins a la finalització de les proves que integren la segona convocatòria. Per procedir a realitzar la nota mitjana de les qualificacions només es podrà suspendre amb una nota mínima de quatre (4,00) punts una de les proves que integren aquesta assignatura. Si s'han supès 2 de les 3 proves avaluatives amb un valor mínim de cuatre punts no es procedirà a fer mitjana. La nota final serà la que resulti de la mitjana ponderada de les dues parts. Per a superar l'assignatura serà necessari obtenir un mínim de 5 punts. L'alumne o alumna que hagi seguit l'Avaluació Contínua, haurà d'examinar-se només de la prova o proves no superades. Durant la realització de les proves avaluatives l'alumnat no podrà portar ni consultar cap mena de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzematge de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna prova avaluativa tant en suport material com electrònic comportarà la qualificació de suspens. |
Bàsica |
Blasco Lahoz, Seguridad social, 2019, Tirant lo Blanch
Rodriguez Iniesta y otros, Codigo seguridad social, 2019,
Pérez Alonsos, Mª Antonia, Cuestiones prácticas en Derecho de la Seguridad Social. Prestaciones, 2015, Tirant lo Blanch
|
BIBLIOGRAFIA - BLASCO LAHOZ, JOSÉ I LÓPEZ GANDÍA, JUAN. Curso de Seguridad Social. Valencia:Tirant lo Blanch,2020. ISBN 9788413559162. - AAVV. Memento Práctico Seguridad Social 2021. Lefebvre-El Derecho. ISBN 9788418405587 - ROMERO RÓDENAS, MARÍA JOSÉ. La pensión de jubilación en el régimen general de la Seguridad Social. Ediciones Bomarzo. 5ª edición 2020. ISBN 978-84-18330-06-3 Poligrafies, monografies i articles en revistes especialitzades. Quan escaigui, es facilitarà la seva referència de manera paral·lela a les explicacions de la disciplina. |
Complementària |
|
BLASCO LAHOZ, JOSÉ F. Seguridad Social. Régimen General, régimenes especiales y prestaciones no contributivas. Valencia. Tirant lo Blanch, 2020 (recurso electrónico) GONZÁLEZ ORTEGA, SANTIAGO i BARCELÓN COBEDO, SUSANA. El ingreso mínimo vital. Valencia. Tirant lo Blamch. 2020 (recurso electrónico) FERNÁNDEZ PRATS, CELIA. La protección de la incapacidad temporal en el régimen general de la Seguridad Social. Valencia . Tirant lo BLanch. 2011 (recurso electrónico)ALBERT EMBUENA, VICENTE. La Incapacidad permanente contributiva. Aspectos sustantivos y procesales. Tirant lo Blanch. Valencia. 2017 (recurso electrónico) Instituto de las Mujeres. És un organisme autònom adscrit al Ministeri d'Igualtat, que té com a funcions Impulsar i desenvolupar l'aplicació transversal del principi d'igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes, així com elaborar, en cooperació amb altres Departaments, els informes d'aplicació de les Directives de la Unió Europea, en les quals l'Institut és l'Organisme de foment de la igualtat. https://www.inmujeres.gob.es/elinstituto/conocenos/home.htm |
Assignatures que en continuen el temari |
DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL III/15204110 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL I/15204007 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana consultar el Pla de Treball i seguir el calendari previst des de l'inici del curs per a seguir l'avaluació continuada. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|