Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| CE4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| CE5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| CE6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| CE7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Coneix el règim jurídic dels règims especials de la Seguretat Social
| | CE4 |
Genèric
| | CE5 |
Genèric
| | CE6 |
Genèric
| | CE7 |
Comprèn l’acció protectora del sistema espanyol de protecció social, distingint-lo del sistema de dependència
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. ELS RÈGIMS I SISTEMES ESPECIALS DE SEGURETAT SOCIAL |
1. Antecedents històrics
2. La tendència a la reducció del nombre de règims i a la uniformitat de la seva acció protectora.
3. Panorama actual: enumeració i criteris de classificació dels règims existents.
4. Pluriactividad
5. Acció protectora:
5.1. Còmput recíproc de cotitzacions.
5.2. Pluralitat de prestacions
5.3. Determinació del règim cridat a reconèixer.
|
2. EL SISTEMA ESPECIAL AGRARI |
1. Camp d'aplicació Sistema règim general, sistema règim autònoms
2. Afiliació, altes i baixes.
3. Cotització.
4. Acció protectora
|
3. EL RÈGIM ESPECIAL DE LES PERSONES TREBALLADORES DEL MAR
|
1. Camp d'aplicació
2. Afiliació, altes i baixes.
3. Cotització.
4. Acció protectora |
4. EL SISTEMA ESPECIAL DEL SERVEI DOMÈSTIC
|
1. Camp d'aplicació
2. Afiliació, altes i baixes.
3. Cotització.
4. Acció protectora |
5. ALTRES RÈGIMS ESPECIALS |
1. Altres règims especials: mineria i carbó, estudiants i funcionaris.
2. Règims especials integrats al règim general: ferroviaris, esportistes, representants de comerç i artistes.
3. Sistemes especials en el règim general de la Seguretat Social. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
50 |
80 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
22 |
40 |
62 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió introductòria destinada a presentar l'assignatura i exposar el seu contingut, metodologia, objectius a aconseguir, bibliografia bàsica i criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Aquesta activitat es dirigeix a l'exposició del contigut de l'assignatura. Atesa la complexitat de la matèria, es recomana l'assitència regular a les classes magistrals.
Queda terminantment prohibida l'enregistrament de les classes magistrals per qualsevol mitjà o dispositiu. Així mateix, es prohibeix la publicació dels materials docents (apunts, esquemes power point, casos pràctics etc.) en plataformes digitals alienes al moodle de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Durant el període acadèmic es realitzaran exercicis pràctics relacionats amb el contingut de l'assignatura amb una freqüència setmanal.
Es recomana l'assistència a classe, sigui presencial o virtual, amb la finalitat que l'alumnat afermi els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que el professorat té reservat per a atendre i resoldre els dubtes que el programa de l'assignatura plantegi a l'alumnat. |
Descripció |
Durant l'horari de tutoria, que es comunicarà a l'inici del quadrimestre, el professorat atendrà els dubtes que l'alumnat tingui en relació amb el contingut de les activitats docents de l'assignatura. Aquesta atenció podrà dispensar-se, indistintament, de manera presencial o per per mitjans telemàtics prèvia petició per correu electrònic al professor o a la professora que correspongui. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Durant el quadrimestre, i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzaran dues proves objectives tipus test. Aquestes proves, que formen part de la primera convocatòria, avaluaran la part teòrica de l'assignatura.
Cadascuna de les proves teòriques amb un pes del 35% consistirà en una prova tipus test, integrada per preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta. Les respostes errònies seran penalitzades. |
El pes de cada prova teórica es del 35% |
Proves pràctiques |
|
Durant el quadrimestre i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzarà un examen pràctic - que avaluarà, des d'un punt de vista eminentemente pràctic, la matèria de l'assignatura -. L’examen consistirà en el plantejament d’uns supòsits pràctics sobre els que s’hauran de resoldre unes preguntes o qüestions de tipus pràctic plantejades en diferents formats (preguntes a desenvolupar, preguntes tipus test a escollir la resposta entre vàries opcions, verdader o fals, realitzar càlculs o elaboració de breus informes i dictàmens). |
30% |
Altres |
|
Les respostes errònies seran penalitzades. Per fer mitjana entre les diferents proves cal que l'alumne o alumna hagi obtingut una puntuació mínima de quatre (4,00) punts en cadascuna d’elles. Per a superar l’assignatura serà necessari que la puntuació resultant de la mitjana ponderada de les 3 proves avaluatives sigui com a mínim de cinc punts (5,00). |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a seguir
l'avaluació continuada cal examinar-se de totes les proves avaluatives
proposades durant l’assignatura. La no realització de qualsevol de les activitats
avaluativas implicarà que l’alumnat no pugui ser avaluat d'acord amb el sistema
d'avaluació contínua i, en conseqüència, s'hagi de examinar de la part teòrica (tot el temari) i de la part pràctica a la
segona convocatòria per superar l'assignatura. SEGONA
CONVOCATÒRIA. Reservada a l’alumnat que no hagi seguit el sistema d’avaluació
continua o que, havent-ho seguit no hagi obtingut un mínim de (5,00) punts de
la mitjana ponderada. A la segona
convocatòria, l'alumne o alumna que hagi seguit l'avaluació continuada s'examinarà
només de la prova o proves no superades amb una puntuació inferior a 5,0 punts.
Les qualificacions obtingudes a la/les prova/es aprovada/des en primera
convocatòria es conservaran fins a la finalització de les proves que integren
la segona convocatòria i, en aquest cas, la nota final de l'assignatura serà la
que resulti de la mitjana ponderada de les proves avaluatives realitzades en 2a
convocatòria i de la prova/s superada/es en l’avaluació continua. Per a superar
l’assignatura serà necessari que la puntuació resultant de la mitjana ponderada
de les 3 proves d’avaluació tingudes en compte d’acord amb els criteris
d’aquesta guia docent sigui com a mínim de cinc punts (5,00). REALITZACIÓ
DE LES PROVES D’AVALUACIÓ Durant la
realització de les proves d'avaluació, no es podrà portar cap tipus de
dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzematge de dades que no estigui
expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament
fraudulenta d'alguna prova amb ús de suport material com electrònic o sense
l'ús de suport de qualsevol tipus (còpia, plagi o qualsevol altre comportament
fraudulent) comportarà la qualificació de suspens (zero —0,00— punts) en
aquesta prova.
|
Bàsica |
, , ,
|
BIBLIOGRAFIA: - BLASCO LAHOZ, José F.; LÓPEZ GANDÍA, Juan: Curso de Seguridad Social, Ed Tirant lo Blanch, València, 2019. - BLASCO LAHOZ, José F.; LÓPEZ GANDÍA, Juan i MOMPARLER CARRASSCO, Angeles.: Règims especials de la Seguretat Social. Ed Tirant lo Blanch, València, 2019. - MONTOYA MELGAR, Alfredo ( Coordinador): Curs de Seguretat Social. Servei de Publicacions de la Facultat de Dret. Universitat Complutense. Madrid, 2010.
- RODRIGUEZ RAMS, Mª José.; GORRELI HERNÁNDEZ, Juan I VÍLCHEZ PORRES, M.: Sistemes de Seguretat Social. Tecnos. Madrid, 2019.
- Legislació laboral y de Seguretat Social accessible de forma a gratuïta a www.boe.es. - Repertori jurisprudencial del Consejo General del Poder Judicial accessible de forma gratuïta a www.poderjudicial.es. |
Complementària |
Tatay Puchades, Carmen; Fernández Prats, Celi i, La protección social de los deportistas profesionales, 2017,
Blasco Lahoz, José F., El Régimen especial de los trabajadores por cuenta propia o autónomos, 2016, Tirant Lo Blanch
Murcia Molina, Sonia, La Seguridad Social de los artistas profesionales en espectáculos públicos, 2013, Tirant lo Blanch
|
Quan procedeixi i en el curs de l'assignatura, es facilitarà la referència a poligrafies, monografies i articles en revistes especialitzades, de forma paral·lela a les explicacions de la disciplina. |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL I/15204007 | DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL II/15204109 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana consultar el Pla de Treball i seguir el calendari previst des de l'inici del curs per a seguir l'avaluació continuada. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|