Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A8 |
Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral |
| A9 |
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
| A11 |
Analitzar, diagnosticar, avaluar i definir estratègies en l’àmbit de l’organització del treball i dels recursos humans |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A8 |
Genèric
| | A9 |
Interpreta les estadístiques i bases de dades disponibles sobre el mercat de treball i les seves implicacions socials
Analitza les dimensions sociològiques i metodològiques de la realitat social del mercat de treball i l’ocupació, a través de les tècniques d’investigació social
| | A11 |
Coneix i aplica els mètodes i les tècniques d’investigació social
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d'acord amb les dades donades i la bibliografia recomanda
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció a la Investigació Social |
- Els mètodes d'investigació.
- Origens de la investigació social
- Peculiaritats de la investigació social i la seva problemàtica
- Conceptes metodològics de la investigació social
- Investigació qualitativa i investigació quantitativa |
2. La construcció de l'objecte d'estudi |
- La problematització dels fenòmens socials
- Tipus d'estudis en l'investigació social
- La definició del problema a estudiar
- Condicions d'indoneïtat en l'elecció de l'objecte d'estudi. |
3. De la teoria a la construcció d'indicadors |
- Les etapes del procés d'investigació social
- Formulació d'hipòtesis
- Opreacionalització dels conceptes
- Tipus de variables
- Nivells de mesura de les variables
- Construcció d'indicadors
- Codificació de les variables i els indicadors
- Construcció d'hipòtesis estadístiques |
4. Els procediments de recollida de la informació |
- L'enquesta
- L'entrevista
- L'observació
- Els grups de discussió
- Altres procediments de recollida d'informació
|
5. L'organització de la informació en una matriu de dades |
- Construcció d'una matriu de dades a partir de la investigació social
- Codificació i recodificació de les variables de la matriu
- Creació de noves variables a partir de variables de la matriu |
6. L'anàlisi de les dades de la investigació social |
- Anàlisi descriptiva d'una variable
- Mesures de tendència central i la seva interpretació
- Distribucions bidimensionals
- Concepte d'associació i d'interdependència entre variables
- Estudi i anàlisi de les taules de correlació i de les taules de contingència
- Tests d'interdependència per a taules de contingència
- Mesura del grau d'associació en l'anàlisi bivariable. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
20 |
50 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
6 |
10 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
16 |
16 |
32 |
Treballs |
|
4 |
9 |
13 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
5 |
6 |
Proves pràctiques |
|
3 |
9 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió d'introducció a l'assignatura on s'expliquen els objectius, els continguts, la metodologia i l'avaluació (1 hora) |
Sessió Magistral |
Sessions de presentació dels conceptes i continguts bàsics del temari de l'assignatura (30 hores) |
Presentacions / exposicions |
Sessions dedicades a la presentació per grups dels treballs de recerca de l'alumnat (3 hores) |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Sessions dedicades a treballar amb el programa Excel els coneixements d'anàlisi de dades i estadística explicats a classe per part del professorat (16 hores) |
Treballs |
Realització de treballs de recerca obligatoris. (al llarg de diverses setmanes) |
Descripció |
Tutorització dels treballs finals en grup i de les pràctiques desenvolupades amb les TIC |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Pràctiques d'Excel |
20% |
Treballs |
|
Realització d'un treball de curs i exposició a classe |
20% |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen de 30 preguntes tipus test a contestar en base a les lectures obligatòries
i el material treballat a les classes |
30% |
Proves pràctiques |
|
Examen de 5 preguntes pràctiques a realitzar en base al material treballat a les
clases |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la segona convocatòria els criteris d'avaluació que s'aplicaran seràn: . 50% examen de preguntes pràctiques i exercicis . 30% examen tipus test en base al material obligatori i l'exposat a classe . 20% entrega d'un treball seguint les indicacions del professorat S'hauran de dur a terme les tres activitats (exercicis, test i treball de curs). |
Bàsica |
Brunet, I., Belzunegui, A., Pastor, I. , Les tècniques d'investigació social i la seva aplicació, Editorial Pòrtic, Barcelona
Cea d'Ancona, M.A. , Metodologia cuantitativa: Estrategias y técnicas de investigación social, Síntesis, Madrid
Delgado, J. M., Métodos y técnicas cualitativas de investigación en ciéncias sociales, Síntesis, Madrid
Pérez, C., , Estadística aplicada a través de Excel, Prentice Hall, Madrid
|
|
Complementària |
Azofra, H. J., Cuestionarios, CIS, Madrid
Bericat, E., La integración entre métodos cuantitativo y cualitativo en la investigación social, Ariel, Barcelona
Bisquerra, R. , Introducción conceptual al análisis multiariable, PPU, Barcelona
Callejo, J., El grup de discusión: introducción a una práctica de investigación, Ariel, Barcelona
Doménech, J., Tablas de estadística, Herder, Barcelona
García Ferrando, M., Sobre el método. Problemas de investigación empírica en sociologia, CIS, Madrid
García Ferrando, M., Socioestadística, Alianza, Madrid
García Ferrando, M., Ibañez, J., Alvira, F. , , El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación, Alianza, Madrid
Goodale, J. G. , La entrevista. Técnicas y aplicaciones para la empresa, Pirámide, Madrid
King, G., Keohane, R., Verba, S., El diseño de la investigación social, Alianza, Madrid
Luque Martínez, T. , Técnicas de análisis de datos en investigacion de mercados, Pirámide, Madrid
Pedret, R. , Técnicas cualitativas al servicio del marketing: métodos descriptivos de análisis multivariante, UB, Barcelona
Quivy, R, Campenhoudt, L., Manual de recerca en ciéncies socials, Herder, Barcelona
Rojas Tejada, A. J. , Investigar mediante encuestas. fundamentos teóricos y aspectos prácticos, Síntesis, Madrid
Ruiz Olabuénaga, J., Metodología de la investigación cualitativa, Universidad de Deusto, Bilbao
Sánchez Carrión, J. J., MAnual de análisis de datos, Alianza, Madrid
Sierra Bravo, R. , Técnicas de investigación social: ejercicios y problemas, Paraninfo, Madrid
Vallés, M. S., Técnicas cualitativas de investigación social, Síntesis, Madrid
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|