Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE8 |
Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral |
| CE9 |
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
| CE11 |
Analitzar, diagnosticar, avaluar i definir estratègies en l’àmbit de l’organització del treball i dels recursos humans |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE8 |
Genèric
| | CE9 |
Interpreta les estadístiques i bases de dades disponibles sobre el mercat de treball i les seves implicacions socials
Analitza les dimensions sociològiques i metodològiques de la realitat social del mercat de treball i l’ocupació, a través de les tècniques d’investigació social
| | CE11 |
Coneix i aplica els mètodes i les tècniques d’investigació social
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció |
|
2. Introducció a l'obtenció de dades |
Tipus de dades, dades primàries versus secundàries
Tipus de fonts
Recollida d'informació: cens/enquestes/entrevistes/observació
Recollida d'informació: mostres |
3. Gestió de dades |
Conceptes generals
Tipologia de dades i variables
L'organització de la informació en una matriu de dades.
|
4. Descripció de les dades
|
Taules, gràfiques i mesures: diferents formes de descriure i resumir informació
Resum de les dades en taules univariants i bivariants
Resum de dades en gràfiques
Resum de dades a través de mesures: posició, dispersió i asimetria
Un apunt sobre la relació entre dues variables |
5. Sèries temporals |
Els components d'una sèrie temporal
Taxes de variació
Interpretació d'un índex: El cas de l'IPC
|
6. Indicadors |
El concepte de mesura
Construcció d'indicadors
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
14 |
30 |
44 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
14 |
30 |
44 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
14 |
14 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió d'introducció a l'assignatura on s'expliquen els objectius, els continguts, la metodologia, el material i l'avaluació |
Sessió Magistral |
Sessions de presentació dels conceptes i dels mètodes que configuren els continguts bàsics del temari de l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Sessions en aula d'informàtica |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Resolució de problemes en format de classe de inversa. |
Atenció personalitzada |
Hores de consulta o consultes telemàtiques |
Descripció |
Tutorització de les pràctiques desenvolupades amb les TIC i consulta fora de l'aula ja siguin presencials o per altres mitjans. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Prova en aula de classe o en suport telemàtic total o parcialment |
20 |
Proves pràctiques |
|
Prova en aula d'informàtica o amb suport telemàtic total o parcialment |
30 |
Proves mixtes |
|
Examen final |
50 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'examen de segona convocatòria val un 100% Els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per a una prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Bàsica |
Hernández Bastida, A., Curso elemental de estadística descriptiva, Piramide, Madrid (2008)
Pérez, C., , Estadística aplicada: Conceptos y ejercicios a través de Excel, Garceta grupo editorial, Madrid (2012)
Tomeo Perucha, V., Uña Juárez, I., Lecciones de estadística descriptiva, Thomson, Madrid (2003)
Lind, D.A., Marchal, W.G., Wathen, S.A., Estadísitca aplicada a los negocios y a la economía, McGraw-Hill, Madrid (2012)
Pérez, C., Excel y la estadística, , 2017
|
|
Complementària |
Azofra, H. J., Cuestionarios, CIS, Madrid (1999)
Finkelstein, M.O., Levin, B., Statistics for lawyers, Springer, New York (2001)
Montero Lorenzo, J.M., Problemas resueltos de estadística descriptiva para ciencias sociales, Thomson-Paraninfo, Madrid (2007)
Peña, D., Romo, J., Introducción a la estadística para las ciencias sociales, McGrawHill, Madrid (2003)
Sierra Bravo, R. , Técnicas de investigación social: ejercicios y problemas, Paraninfo, Madrid (1998)
|
Altres
recursos: Pàgina web de l’Organització Internacional del treball (www.ilo.org) Pàgina web de l' Instituto Nacional de Estadística (www.ine.es) Pàgina web de l’Institut
Català d’Estadística (www.idescat.cat) |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|