DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) MÉTODOS Y TÉCNICAS DE INVESTIGACIÓN SOCIAL Código 15204116
Titulación
Grado en Relaciones Laborales y Empleo (2009)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
5 Obligatoria Segundo 1Q
Lengua de impartición
Català
Departamento Economía
Gestión de Empresas
Coordinador/a
CORBELLA DOMÈNECH, TERESA
Correo-e teresa.corbella@urv.cat
Profesores/as
CORBELLA DOMÈNECH, TERESA
Web
Descripción general e información relevante
Como consecuencia de la extinción del plan de estudios que estás cursando, esta asignatura se realiza a través de tutoría. Para más información debes consultar el horario de atención personalizada del profesor.

Contenidos
tema Subtema
1. Introducció
2. Introducció a l'obtenció de dades Tipus de dades, dades primàries versus secundàries
Tipus de fonts
Recollida d'informació: cens/enquestes/entrevistes/observació
Recollida d'informació: mostres
3. Gestió de dades Conceptes generals
Tipologia de dades i variables
L'organització de la informació en una matriu de dades.
4. Descripció de les dades
Taules, gràfiques i mesures: diferents formes de descriure i resumir informació
Resum de les dades en taules univariants i bivariants
Resum de dades en gràfiques
Resum de dades a través de mesures: posició, dispersió i asimetria
Un apunt sobre la relació entre dues variables
5. Sèries temporals Els components d'una sèrie temporal
Taxes de variació
Interpretació d'un índex: El cas de l'IPC
6. Indicadors El concepte de mesura
Construcció d'indicadors

Atención personalizada
descripción

La professora atendrà els dubtes que l'alumnat tingui en relació amb el contingut de l'assignatura. Aquesta atenció podrà dur-se a terme de manera presencial o a distància, prèvia petició per correu electrònic a la professora.


Evaluación
 
Otros comentarios y segunda convocatoria
La nota final per aprovar és 5 sobre 10.

Primera convocatòria
Opció 1 (3 elements):

1. Examen final escrit sense ordinador (calculadora sí): 50% de la nota.
Consisteix en un examen escrit, 1:30 minuts, amb exercicis i preguntes curtes de tot el temari (examen tipus examen final de l'assignatura, al Moodle hi ha algun exemple).
Lloc i hora institucionals (veure apartat Moodle).

2. Examen d'informàtica: 35% de la nota
Consisteix en un examen escrit, 1 hora, amb 4 exercicis que es fan amb l’ajut de MS-Excel (examen tipus examen d’informàtica de l’assignatura, al Moodle hi ha algun exemple).
Lloc i hora institucionals (veure apartat Moodle).

3. Qüestionaris: 15% de la nota.
Hi haurà 10 qüestionaris penjats al moodle que es poden repetir indefinidament al llarg del curs. Per cada qüestionari es conserva la nota més elevada.
Lloc i hora institucionals (veure apartat Moodle).

Opció 2 (2 elements - sense qüestionaris):
1. Examen final escrit sense ordinador (calculadora sí): 60% de la nota.
Consisteix en un examen escrit, 1:30 minuts, amb exercicis i preguntes curtes de tot el temari (examen tipus examen final de l’assignatura, al Moodle hi ha algun exemple).
Lloc i hora institucionals (veure apartat Moodle).

2. Examen d'informàtica: 40% de la nota.
Consisteix en un examen escrit 1 hora amb 4 exercicis que es fan amb l’ajut de MS_Excel (examen tipus examen d’informàtica de l’assignatura, al Moodle hi ha algun exemple).
Lloc i hora institucionals (veure apartat Moodle).

L’opció s’escull al dia de l’examen final (es poden fer els qüestionaris per a practicar i que al final no puntuïn).

Segona convocatòria
És com la primera convocatòria, però es pot guardar alguna de les notes de la primera si aquesta nota és de com a mínim 4 sobre 10. 

Informació addicional
S’oferiran, si hi esteu interessats, 5 sessions de pràctiques d’informàtica i consultes de 2 hores (dilluns o dijous a la tarda, horari a determinar). Al final de la darrera sessió s’ofereix poder fer un examen d’informàtica avançat. Si s’assoleix com a mínim una nota de 4 es permet conservar la nota per a l’avaluació de l’assignatura. Recordeu que la nota final per aprovar és 5 sobre 10. 

Fuentes de información
Básica Hernández Bastida, A., Curso elemental de estadística descriptiva, Piramide, Madrid (2008)
Pérez, C., , Estadística aplicada: Conceptos y ejercicios a través de Excel, Garceta grupo editorial, Madrid (2012)
Tomeo Perucha, V., Uña Juárez, I., Lecciones de estadística descriptiva, Thomson, Madrid (2003)
Lind, D.A., Marchal, W.G., Wathen, S.A., Estadísitca aplicada a los negocios y a la economía, McGraw-Hill, Madrid (2012)
Pérez, C., Excel y la estadística, , 2017

Complementaria Azofra, H. J., Cuestionarios, CIS, Madrid (1999)
Finkelstein, M.O., Levin, B., Statistics for lawyers, Springer, New York (2001)
Montero Lorenzo, J.M., Problemas resueltos de estadística descriptiva para ciencias sociales, Thomson-Paraninfo, Madrid (2007)
Peña, D., Romo, J., Introducción a la estadística para las ciencias sociales, McGrawHill, Madrid (2003)
Sierra Bravo, R. , Técnicas de investigación social: ejercicios y problemas, Paraninfo, Madrid (1998)

Altres recursos:

Pàgina web de l’Organització Internacional del treball (www.ilo.org)

Pàgina web de l' Instituto Nacional de Estadística (www.ine.es)

Pàgina web de l’Institut Català d’Estadística (www.idescat.cat)

(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.