Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A8 |
Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral |
| A11 |
Analitzar, diagnosticar, avaluar i definir estratègies en l’àmbit de l’organització del treball i dels recursos humans |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
| A13 |
Elaborar, gestionar i avaluar les polítiques d’ocupació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics i/o professionals complexos. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Genèric
| | A4 |
Genèric
| | A8 |
Genèric
| | A11 |
Aplica les polítiques de recursos humans en l’àmbit de les organitzacions
| | A12 |
Diagnostica les situacions i problemes del mercat de treball vinculant-les a les polítiques de recursos humans
| | A13 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B2 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B5 |
Genèric
| | B6 |
Genèric
| | B8 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
|
Tema |
Subtema |
1. Breu història de la gestió de recursos humans
|
1.1. Els origens
1.2. Fase del benestar.
1.3. Administració Científica.
1.4. Ciències del Comportament.
1.5. Etapa de control i jurídica.
1.6. Gestió de Personal.
1.7. Gestió de Recursos Humans.
1.8. Gestió de Persones.
|
2. Naturalesa de la Funció de RH i agents de la funció |
2.1. La funció de RH
2.2. Els agents de la FRH |
3. Polítiques de Rh |
3.1. Planificació de RH
3.2. Anàlisi, Descripció i Valoració de LLocs de Treball
3.3. Reclutament, Selecció i Inducció
3.4. Avaluació del rendiment
3.5. Formació i desenvolupament
3.6. Compensació
3.7. Desvinculació |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
10 |
14 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
16 |
26 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
20 |
22 |
Proves orals |
|
2 |
16 |
18 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentaran els conceptes bàsics d'Organització empresarial necessaris per comprendre la gestió de RH |
Sessió Magistral |
S¡explicaran els continguts teòrics de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Es presentarà un treball de curs que es realitzarà en grup sobre l'anàlisi de la funció de RH i la descripció i anàlisi d'una política de RH en una organització real. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
es plantejaran problemes i exercicis relacionats amb la matèria que els alumnes hauran de resoldre |
Descripció |
Els alumnes disposarn de tres hores de tutoria a la setmana en les quals el professor resoldra els dubtes que tinguin i altres qüestions relatives a la matèria. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Es realitzarà l'exposició en grup del treball de curs. |
30% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
resolució d'exercicis i casos plantejats a classe. Es realitzen i s'entreguen en grup. |
20% |
Proves objectives de tipus test |
|
qüestionari de 40 preguntes |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consisteix en un examen tipus test que val el 100% de la nota de l'assignatura. Per poder accedir a l'examen és requisit imprescindible haver entregat els casos i exercicis proposats durant el curs a l'avaluació continuada. |
Bàsica |
|
, Capital Humano, , Gómez-Mejía, Luís R.; Balkin D.B.; Cardy, R.L., Dirección y Gestión de Recursos Humanos, , Madrid: Pearson Alhambra García-Tenorio Ronda, J.; Sabater Sánchez, R. (coord.), Fundamentos de Dirección de Recursos Humanos, , Madrid: Thomson , Harvard Business Review, , Valverde, M., Introducció a la Gestió de Recursos Humans, , Ediuoc Dolan, S.L.; Valle Cabera, R.; Jackson, S.E. y Schuler, R.S., La gestión de los recursos humanos, 3ª, Madrid: McGraw Hill |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|