Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| CE4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| CE5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| CE6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| CE7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
| CE14 |
Intervenir, assessorar i gestionar la prevenció de riscos laborals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Genèric
| | CE4 |
Genèric
| | CE5 |
Genèric
| | CE6 |
Comprèn la regulació jurídica del dret de la seguretat i salut al treball
| | CE7 |
Genèric
| | CE14 |
Comprèn la realitat de la salut laboral i la prevenció de riscos des d’una perspectiva jurídica
Distingeix els diversos àmbits de la prevenció de riscos laborals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT7 |
Identificar els principals problemes ambientals.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1.REGULACIÓ JURÍDICA DE LA SEGURETAT I SALUT EN EL TREBALL
|
1.1. FORMACIÓ HISTÒRICA.
1.2. QUADRE DE FONTS NORMATIVES.
1.3. SUBJECTES TUTELATS.
1.4. ORGANISMES ADMINISTRATIUS IMPLICATS.
|
2. PREVENCIÓ I SEGURETAT INTEGRADA. |
2.1. DEURE EMPRESARIAL DE PROTECCIÓ.
2.2. DEURES PREVENTIUS DEL TREBALLADOR.
2.3. PLANIFICACIÓ, PLA DE PREVENCIÓ I AVALUACIÓ DE RISCOS.
2.4. INFORMACIÓ I FORMACIÓ PREVENTIVA.
2.5. VIGILÀNCIA DE LA SALUT.
2.6. PROTECCIÓ DE LA MATERNITAT.
2.7. PROTECCIÓ DELS MENORS.
2.8. RISC GREU I IMMINENT I EMERGÈNCIES.
2.9. PROTECCIÓ DE TREBALLADORS ESPECIALMENT SENSIBLES.
2.10. PROTECCIÓ DE TREBALLADORS D'EMPRESES DE TREBALL TEMPORAL I DE TREBALLADORS AMB CONTRACTES TEMPORALS. |
3. GESTIÓ DE LA PREVENCIÓ |
3.1. SERVEIS DE PREVENCIÓ.
3.2. RECURSOS PREVENTIUS.
3.3. AUDITORIES.
3.4. COORDINACIÓ D'ACTIVITATS. |
4. PARTICIPACIÓ, REPRESENTACIÓ I CONFLICTE. |
4.1. DELEGATS DE PREVENCIÓ.
4.2. COMITÈS DE SEGURETAT I SALUT.
4.3. NEGOCIACIÓ COL·LECTIVA.
4.4. INTERRUPCIÓ INDIVIDUAL I PARALITZACIÓ COL·LECTIVA DE L'ACTIVITAT. |
5. RESPONSABILITATS |
5.1. RESPONSABILITAT DISCIPLINARIA.
5.2. RESPONSABILITAT ADMINISTRATIVA.
5.2.1. ACTUACIONS INSPECTORES: TIPOLOGIA I CARACTERITZACIÓ.
5.2.2. INFRACCIONS I SANCIONS.
5.2.3. PUBLICITAT DE LES SANCIONS PER INFRACCIONS MOLT GREUS.
5.3. RESPONSABILITAT PENAL.
5.4. RESPONSABILITAT CIVIL.
5.5. RECÀRREC DE PRESTACIONS. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
30 |
22 |
52 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
20 |
30 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
6 |
36 |
42 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió introductòria destinada a presentar l'assignatura i exposar el seu contingut, metodologia, objectius a aconseguir, bibliografia bàsica i criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura, de manera presencial o telemàtica. Aquesta activitat requereix la presència síncrona dels estudiants i del professor/a.
Queda prohibit l'enregistrament a través de la imatge i/o so de les classes magistrals. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Durant el període acadèmic es realitzaran exercicis pràctics relacionats amb el contingut de l'assignatura amb una freqüència setmanal.
Es recomana l'assistència a classe, sigui presencial o virtual, amb la finalitat que l'alumne/a afermi els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que el professor/a té reservat per a atendre i resoldre els dubtes que el programa de l'assignatura plantegi als alumne/as. |
Descripció |
Durant l'horari de tutoria, que es comunicarà a l'inici del quadrimestre, els professors atendran els dubtes que els alumnes tinguin en relació amb el contingut de les activitats docents de l'assignatura.
Aquesta atenció podrà dispensar-se, indistintament, de manera presencial o per mitjà de videoconferència prèvia petició per correu electrònic al/la professor/a. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Durant el quadrimestre i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzarà un examen pràctic tipus test, compost per preguntes tancades de caràcter pràctic, amb diferents alternatives de resposta. Les preguntes en blanc i les preguntes errònies penalitzaran. |
30% |
Proves objectives de tipus test |
|
Durant el quadrimestre, i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzaran dues proves objectives tipus test. Aquestes proves, que formen part de la primera convocatòria, avaluaran la part teòrica de l'assignatura.
Cadascuna de les proves teòriques consistirà en una prova tipus test, integrada per preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta. Les preguntes en blanc i les preguntes errònies seran penalitzades. |
70% |
Altres |
|
Per a fer mitjana entre les diferents proves es requereix que l'alumne/a obtingui un valor mínim de 4 punts. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
AVALUACIÓ EN SEGONA CONVOCATÒRIA. Reservada als estudiants que no hagin seguit el sistema previst per a la primera convocatòria, o que havent-lo realitzat no hagi superat amb un mínim de 5 l'avaluació final. L'examen constarà d'una part teòrica, amb un pes del 70% i un part pràctica que suposa el 30% restant. La nota final serà la que resulti de la mitjana ponderada de les dues parts, sempre que s'hagi superat amb una nota mínima de 4 punts cadascuna de les proves. Per a superar l'assignatura serà necessari obtenir un mínim de 5 punts. L'alumne/a que hagi seguit l'Avaluació Contínua, haurà d'examinar-se només de la prova o proves no superades. Durant la realització de les proves avaluatives l'alumne/a no podrà portar ni consultar cap mena de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzematge de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna prova avaluativa tant en suport material com electrònic comportarà la qualificació de suspens. |
Bàsica |
Vicente Antonio martínez Abascal - José bernardo Herrero Martín, Sistema de Derecho del Trabajo, ultima edición, URV
Vicente Antonio Martínez Abascal- josé bernardo Herrero Martín, Sistema de Derecho de Protección Social, última edición, URV
|
Bibliografia: - Memento de Prevención de Riesgos Laborales (Francis-Lefebvre). - Factbook de prevención de riesgos laborales, Thomson-Aranzadi. - LÓPEZ GANDÍA, J.-BLASCO LAHOZ, J.F.: Curso de prevención de riesgos laborales. Tirant lo Blanch, Valencia, 2010. - SALA FEANCO, T.: Derecho de la prevención de riesgos laborales, Tirant lo blanch, 2010. Otras fuentes: - Instituto Nacional de Seguridad y Salud en el Trabajo: https://www.insst.es/home |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomana consultar el Pla de Treball i seguir el calendari previst des de l'inici del curs per a seguir l'avaluació continuada. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|