Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| CE4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| CE5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| CE6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| CE7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
| CE14 |
Intervenir, assessorar i gestionar la prevenció de riscos laborals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Genèric
| | CE4 |
Genèric
| | CE5 |
Genèric
| | CE6 |
Comprèn la regulació jurídica del dret de la seguretat i salut al treball
| | CE7 |
Genèric
| | CE14 |
Comprèn la realitat de la salut laboral i la prevenció de riscos des d’una perspectiva jurídica
Distingeix els diversos àmbits de la prevenció de riscos laborals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT7 |
Identificar els principals problemes ambientals.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1.REGULACIÓ JURÍDICA DE LA SEGURETAT I SALUT EN EL TREBALL
|
1.1. FORMACIÓ HISTÒRICA.
1.2. QUADRE DE FONTS NORMATIVES.
1.3. SUBJECTES TUTELATS.
1.4. ORGANISMES ADMINISTRATIUS IMPLICATS.
|
2. PREVENCIÓ I SEGURETAT INTEGRADA. |
2.1. DEURE EMPRESARIAL DE PROTECCIÓ.
2.2. DEURES PREVENTIUS DE LA PERSONA TREBALLADORA
2.3. PLANIFICACIÓ, PLA DE PREVENCIÓ I AVALUACIÓ DE RISCOS.
2.4. INFORMACIÓ I FORMACIÓ PREVENTIVA.
2.5. VIGILÀNCIA DE LA SALUT.
2.6. PROTECCIÓ DE LA MATERNITAT.
2.7. PROTECCIÓ DELS MENORS.
2.8. RISC GREU I IMMINENT I EMERGÈNCIES.
2.9. PROTECCIÓ DE LES PERSONES TREBALLADORES ESPECIALMENT SENSIBLES.
2.10. PROTECCIÓ DE LES PERSONES TREBALLADORES D'EMPRESES DE TREBALL TEMPORAL I DE LES PERSONES TREBALLADORES AMB CONTRACTES TEMPORALS.
2.11. CONCEPTES BÀSICS DE LA PREVENCIÓN DE RISCOS LABORALS: LLOCS, EQUIPS DE TREBALL I EQUIPS DE PROTECCIÓ INDIVIDUAL |
3. GESTIÓ DE LA PREVENCIÓ |
3.1. SERVEIS DE PREVENCIÓ.
3.2. RECURSOS PREVENTIUS.
3.3. AUDITORIES.
3.4. COORDINACIÓ D'ACTIVITATS. |
4. PARTICIPACIÓ, REPRESENTACIÓ I CONFLICTE. |
4.1. DELEGATS DE PREVENCIÓ.
4.2. COMITÈS DE SEGURETAT I SALUT.
4.3. NEGOCIACIÓ COL·LECTIVA.
4.4. INTERRUPCIÓ INDIVIDUAL I PARALITZACIÓ COL·LECTIVA DE L'ACTIVITAT. |
5. RESPONSABILITATS |
5.1. RESPONSABILITAT DISCIPLINARIA.
5.2. RESPONSABILITAT ADMINISTRATIVA.
5.2.1. ACTUACIONS INSPECTORES: TIPOLOGIA I CARACTERITZACIÓ.
5.2.2. INFRACCIONS I SANCIONS.
5.2.3. PUBLICITAT DE LES SANCIONS PER INFRACCIONS MOLT GREUS.
5.3. RESPONSABILITAT PENAL.
5.4. RESPONSABILITAT CIVIL.
5.5. RECÀRREC DE PRESTACIONS. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
30 |
22 |
52 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
20 |
30 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
6 |
36 |
42 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió introductòria destinada a presentar l'assignatura i exposar el seu contingut, metodologia, objectius a aconseguir, bibliografia bàsica i criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura, de manera presencial o telemàtica. Aquesta activitat requereix la presència síncrona de l'alumnat i del professorat.
Queda prohibit l'enregistrament a través de la imatge i/o so de les classes magistrals. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Durant el període acadèmic es realitzaran exercicis pràctics relacionats amb el contingut de l'assignatura amb una freqüència setmanal.
Es recomana l'assistència a classe, sigui presencial o virtual, amb la finalitat que l'alumne o l'alumna afermi els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que el professorat té reservat per a atendre i resoldre els dubtes que el programa de l'assignatura plantegi a l'alumnat. |
Descripció |
Durant l'horari de tutoria, que es comunicarà a l'inici del quadrimestre, el professorat atendra els dubtes que l'alumnat tingui en relació amb el contingut de les activitats docents de l'assignatura.
Aquesta atenció podrà dispensar-se, indistintament, de manera presencial o per mitjà de videoconferència prèvia petició per correu electrònic al professor o la professora. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Durant el quadrimestre i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzarà un examen pràctic tipus test, compost per preguntes tancades de caràcter pràctic, amb diferents alternatives de resposta. Les respostes errònies seran penalitzades |
30% |
Proves objectives de tipus test |
|
Durant el quadrimestre, i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzaran dues proves objectives tipus test. Aquestes proves, que formen part de la primera convocatòria, avaluaran la part teòrica de l'assignatura.
Cadascuna de les proves teòriques consistirà en una prova tipus test, integrada per preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta. Les respostes errònies seran penalitzades. |
70% |
Altres |
|
Per a fer mitjana entre les diferents proves avaluatives es requereix que l'alumne o l'alumna hagi suspès una sola prova i la puntuació obtinguda en la prova suspensa sigui com a mínim de quatre (4,00)punts. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
CRITERIS DE L'AVALUACIÓ CONTINUA:Per seguir l'avaluació continua és necessari que l'alumne o l'alumna es presenti a totes i cadascuna de les proves avaluatives previstes. La no presentació a una concreta activitat avaluativa implicarà que l'alumne o l'alumna no pugui ser avaluat d'acord amb el sistema d'avaluació contínua i, en conseqüència, hagi de presentar-se a la segona convocatòria per a superar tota l'assignatura. Per poder fer mitja de les qualificacions, tan sols es podrà suspendre una de les proves avaluatives que integren l'avaluació continua amb una nota mínima de quatre (4,00) punts. Si s'han suspès 2 de les 3 proves avaluatives, encara que sigui per sobre del valor mínim de 4 punts, no es procedirà a fer mitjana. La nota final serà la que resulti de la mitjana ponderada de les diferents proves avaluatives. Per a superar l'assignatura serà necessari obtenir un mínim de 5 punts de mitja entre totes elles. Si no es supera aquesta puntuació mitjana, l'alumne/a haurà de presentar-se a segona convocatòria.AVALUACIÓ EN SEGONA CONVOCATÒRIA: Reservada a l'alumnat que no hagi seguit l'avaluació contínua o no l'hagi superat amb un mínim de 5 punts de mitjana. L'examen constarà d'una part teòrica, amb un pes del 70% i una part pràctica que suposarà el 30% restant. La nota final serà la que resulti de la mitjana ponderada de les dues parts. Per a superar l'assignatura serà necessari obtenir un mínim de 5 punts de mitjana.L'alumne o l'alumna que hagi seguit l'avaluació contínua, però no hagi superat alguna de les proves avaluatives realitzades, haurà d'examinar-se només de la part corresponent a la prova o proves no superades. La qualificació obtinguda en la prova superada es conservarà fins a la finalització de les proves avaluatives que integren aquesta assignatura.ALTRES QÜESTIONS:Durant la realització de les proves avaluatives l'alumnat no podrà portar cap mena de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzematge de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna prova avaluativa tant en suport material com electrònic comportarà la qualificació de suspens en aquesta prova avaluativa. | |
Bàsica |
Núñez González Cayetano, Marco normativo y gestión de la prevención de riesgos laborales, 2019, Tirant lo Blanch
Lópes Gandía, Juan- Blasco Lahoz, José F., Curso de prevención de riesgos laborales, 2019, Tirant lo Blanch
Sala Franco, Tomás, Derecho de la Prevención de Riesgos Laborales, 2019, Tirant lo Blanch
Garrigues Giménez, Amparo et alteri, Manual de Derecho de la Prevención de Riesgos Laborales, 2015, Tirant lo Blanch
|
Otras fuentes: - Instituto Nacional de Seguridad y Salud en el Trabajo: https://www.insst.es/home - Memento de Prevención de Riesgos Laborales (Francis-Lefebvre). - Factbook de prevención de riesgos laborales, Thomson-Aranzadi. |
Complementària |
Aguilar Del Castillo, Mª Carmen, El comité de seguridad y salud, 2013, Tirant lo Blanch
Martínez Martínez, Isabel Mª et al., Casos prácticos pra técnicos de prevención de riesgos laborales, 2013, Tirant lo Blanch
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DRET DEL TREBALL II/15204105 | DRET DEL TREBALL I/15204006 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana consultar el Pla de Treball i seguir el calendari previst des de l'inici del curs per a seguir l'avaluació continuada. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|