Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| CE4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| CE5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| CE6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| CE7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
| CE14 |
Intervenir, assessorar i gestionar la prevenció de riscos laborals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Genèric
| | CE4 |
Genèric
| | CE5 |
Genèric
| | CE6 |
Comprèn la regulació jurídica del dret de la seguretat i salut al treball
| | CE7 |
Genèric
| | CE14 |
Comprèn la realitat de la salut laboral i la prevenció de riscos des d’una perspectiva jurídica
Distingeix els diversos àmbits de la prevenció de riscos laborals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT7 |
Identificar els principals problemes ambientals.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1.REGULACIÓ JURÍDICA DE LA SEGURETAT I SALUT EN EL TREBALL
|
1.1. FORMACIÓ HISTÒRICA.
1.2. QUADRE DE FONTS NORMATIVES.
1.3. SUBJECTES TUTELATS.
1.4. ORGANISMES ADMINISTRATIUS IMPLICATS.
|
2. PREVENCIÓ I SEGURETAT INTEGRADA. |
2.1. DEURE EMPRESARIAL DE PROTECCIÓ.
2.2. DEURES PREVENTIUS DE LA PERSONA TREBALLADORA
2.3. PLANIFICACIÓ, PLA DE PREVENCIÓ I AVALUACIÓ DE RISCOS.
2.4. INFORMACIÓ I FORMACIÓ PREVENTIVA.
2.5. VIGILÀNCIA DE LA SALUT.
2.6. PROTECCIÓ DE LA MATERNITAT.
2.7. PROTECCIÓ DELS MENORS.
2.8. RISC GREU I IMMINENT I EMERGÈNCIES.
2.9. PROTECCIÓ DE LES PERSONES TREBALLADORES ESPECIALMENT SENSIBLES.
2.10. PROTECCIÓ DE LES PERSONES TREBALLADORES D'EMPRESES DE TREBALL TEMPORAL I DE LES PERSONES TREBALLADORES AMB CONTRACTES TEMPORALS.
2.11. CONCEPTES BÀSICS DE LA PREVENCIÓN DE RISCOS LABORALS: LLOCS, EQUIPS DE TREBALL I EQUIPS DE PROTECCIÓ INDIVIDUAL |
3. GESTIÓ DE LA PREVENCIÓ |
3.1. SERVEIS DE PREVENCIÓ.
3.2. RECURSOS PREVENTIUS.
3.3. AUDITORIES.
3.4. COORDINACIÓ D'ACTIVITATS. |
4. PARTICIPACIÓ, REPRESENTACIÓ I CONFLICTE. |
4.1. DELEGATS DE PREVENCIÓ.
4.2. COMITÈS DE SEGURETAT I SALUT.
4.3. NEGOCIACIÓ COL·LECTIVA.
4.4. INTERRUPCIÓ INDIVIDUAL I PARALITZACIÓ COL·LECTIVA DE L'ACTIVITAT. |
5. RESPONSABILITATS |
5.1. RESPONSABILITAT DISCIPLINARIA.
5.2. RESPONSABILITAT ADMINISTRATIVA.
5.2.1. ACTUACIONS INSPECTORES: TIPOLOGIA I CARACTERITZACIÓ.
5.2.2. INFRACCIONS I SANCIONS.
5.2.3. PUBLICITAT DE LES SANCIONS PER INFRACCIONS MOLT GREUS.
5.3. RESPONSABILITAT PENAL.
5.4. RESPONSABILITAT CIVIL.
5.5. ACCIDENTS DE TREBALL. RECÀRREC DE PRESTACIONS. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
30 |
22 |
52 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
20 |
30 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
36 |
40 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió introductòria destinada a presentar l'assignatura i exposar el seu contingut, metodologia, objectius a aconseguir, bibliografia bàsica i criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de lassignatura, de manera presencial o telemàtica. Aquesta activitat requereix la presència síncrona de lalumnat i del professorat.
Queda terminantment prohibit l'enregistrament de les classes magistrals per qualsevol mitjà o dispositiu. Així mateix, es prohibeix la publicació dels materials docents (apunts, esquemes power point, casos pràctics etc.) en plataformes digitals alienes al moodle de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Durant el període acadèmic es realitzaran exercicis pràctics relacionats amb el contingut de l'assignatura amb una freqüència setmanal.
Es recomana l'assistència a classe, sigui presencial o virtual, amb la finalitat que l'alumne o l'alumna afermi els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que el professorat té reservat per a atendre i resoldre els dubtes que el programa de l'assignatura plantegi a l'alumnat. |
Descripció |
Durant l'horari de tutoria, que es comunicarà a l'inici del quadrimestre, el professorat atendra els dubtes que l'alumnat tingui en relació amb el contingut de les activitats docents de l'assignatura.
Aquesta atenció podrà dispensar-se, indistintament, de manera presencial o per mitjà de videoconferència prèvia petició per correu electrònic al professor o la professora. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Durant el quadrimestre, i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzaran dues proves objectives tipus test. Aquestes proves, que formen part de la primera convocatòria, avaluaran la part teòrica de l'assignatura.
Cadascuna de les proves teòriques consistirà en una prova tipus test, integrada per preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta. Les respostes errònies seran penalitzades. |
El pes de cada prova avaluativa es del 35% |
Proves pràctiques |
|
Durant el quadrimestre i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzarà un examen pràctic - que avaluarà, des d'un punt de vista eminentemente pràctic, la matèria de l'assignatura -. L’examen consistirà en el plantejament d’uns supòsits pràctics sobre els que s’hauran de resoldre unes preguntes o qüestions de tipus pràctic plantejades en diferents formats (preguntes a desenvolupar, preguntes tipus test a escollir la resposta entre vàries opcions, verdader o fals, realitzar càlculs o elaboració de breus informes i dictàmens). |
30% |
Altres |
|
Les respostes errònies seran penalitzades. Per fer mitjana entre les diferents proves cal que l'alumne o alumna hagi obtingut una puntuació mínima de quatre (4,00) punts en cadascuna d’elles. Per a superar l’assignatura serà necessari que la puntuació resultant de la mitjana ponderada de les 3 proves avaluatives sigui com a mínim de cinc punts (5,00). |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a seguir
l'avaluació continuada cal examinar-se de totes les proves avaluatives
proposades durant l’assignatura. La no realització de qualsevol de les activitats
avaluativas implicarà que l’alumnat no pugui ser avaluat d'acord amb el sistema
d'avaluació contínua i, en conseqüència, s'hagi de examinar de la part teòrica (tot el temari) i de la part pràctica a la
segona convocatòria per superar l'assignatura.
SEGONA
CONVOCATÒRIA. Reservada a l’alumnat que no hagi seguit el sistema d’avaluació
continua o que, havent-ho seguit no hagi obtingut un mínim de (5,00) punts de
la mitjana ponderada.
A la segona
convocatòria, l'alumne o alumna que hagi seguit l'avaluació continuada s'examinarà
només de la prova o proves no superades amb una puntuació inferior a 5,0 punts.
Les qualificacions obtingudes a la/les prova/es aprovada/des en primera
convocatòria es conservaran fins a la finalització de les proves que integren
la segona convocatòria i, en aquest cas, la nota final de l'assignatura serà la
que resulti de la mitjana ponderada de les proves avaluatives realitzades en 2a
convocatòria i de la prova/s superada/es en l’avaluació continua.
Per a superar
l’assignatura serà necessari que la puntuació resultant de la mitjana ponderada
de les 3 proves d’avaluació tingudes en compte d’acord amb els criteris
d’aquesta guia docent sigui com a mínim de cinc punts (5,00).
REALITZACIÓ
DE LES PROVES D’AVALUACIÓ
Durant la
realització de les proves d'avaluació, no es podrà portar cap tipus de
dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzematge de dades que no estigui
expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament
fraudulenta d'alguna prova amb ús de suport material com electrònic o sense
l'ús de suport de qualsevol tipus (còpia, plagi o qualsevol altre comportament
fraudulent) comportarà la qualificació de suspens (zero —0,00— punts) en
aquesta prova.
| |
Bàsica |
Núñez González Cayetano, Marco normativo y gestión de la prevención de riesgos laborales, 2019, Tirant lo Blanch
Lópes Gandía, Juan- Blasco Lahoz, José F., Curso de prevención de riesgos laborales, 2019, Tirant lo Blanch
Sala Franco, Tomás, Derecho de la Prevención de Riesgos Laborales, 2019, Tirant lo Blanch
Garrigues Giménez, Amparo et alteri, Manual de Derecho de la Prevención de Riesgos Laborales, 2015, Tirant lo Blanch
AAVV, Memento de Prevención de Riesgos Laborales, 2022, Francis Lefbvre
Mayo Cubo, Angel, Guia práctica de la Inspección de Trabajo y de la Seguridad Social, 2022, Aranzadi
|
Otras fuentes: - Instituto Nacional de Seguridad y Salud en el Trabajo: https://www.insst.es/home - Memento de Prevención de Riesgos Laborales (Francis-Lefebvre). - Factbook de prevención de riesgos laborales, Thomson-Aranzadi. |
Complementària |
Aguilar Del Castillo, Mª Carmen, El comité de seguridad y salud, 2013, Tirant lo Blanch
Martínez Martínez, Isabel Mª et al., Casos prácticos pra técnicos de prevención de riesgos laborales, 2013, Tirant lo Blanch
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DRET DEL TREBALL II/15204105 | DRET DEL TREBALL I/15204006 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana consultar el Pla de Treball i seguir el calendari previst des de l'inici del curs per a seguir l'avaluació continuada. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|