Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A8 |
Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral |
| A11 |
Analitzar, diagnosticar, avaluar i definir estratègies en l’àmbit de l’organització del treball i dels recursos humans |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics i/o professionals complexos. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A8 |
Analitza els sistemes, procediments, instruments de gestió i les tècniques d’avaluació de la qualitat de les organitzacions
| | A11 |
Analitza els sistemes de qualitat en les organitzacions
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B5 |
Genèric
| | B8 |
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context d'actuació, prioritzant les necessitats i fixant objectius clars i coherents
Distribueix les responsabilitats i les tasques en funció de les potencialitats de cada membre de l’ equip; adaptant les accions i els responsables a les incidències i als canvis que sorgeixen durant l’ execució del projecte
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. Les transformacions de la producció i de l'empresa. |
1.1. El declivi del fordisme i l'aparició de les Noves Formes d'Organització del Treball.
1.2. La resposta de les empreses davant la incertesa: l'empresa xarxa.
|
2. Història de la Qualitat i els principals conceptes en gestió de la qualitat. |
2.1. La qualitat segons diferents autors. Conceptes bàsics.
2.2. Evolució de la gestió de la qualitat.
|
3. Els models de qualitat en la pràctica de les organitzacions. |
3.1. Direcció de Recursos Humans i Gestió de la Qualitat.
3.2. Les polítiques de RRHH en l'àmbit de la Gestió de Qualitat.
3.3. La qualitat en les administracions públiques.
|
4. Normalització i certificació de la qualitat. |
4.1. Els processos de certificació de la qualitat a la UE ia Espanya.
4.2. Les auditories de qualitat. Tipologies, elements i fases en l'auditoria de qualitat.
4.3. El model europeu de la qualitat (EFQM). Antecedents, objectius, desenvolupament i criteris.
|
5. La qualitat en perspectiva crítica. |
5.1. Model financer d'empresa.
5.2. Model pluralista d'empresa.
5.3. Model neomarxista d'empresa.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
8 |
6 |
14 |
Sessió Magistral |
|
23 |
20 |
43 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
10 |
20 |
Treballs |
|
14 |
43 |
57 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
7 |
0 |
7 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà l'assignatura vinculant el concepte de qualitat amb la realitat empresarial i laboral actual. Es visionaran vídeos relacionats. |
Sessió Magistral |
S'exposaran els principals conceptes, categories i teories sobre la gestió de la qualitat i les seves diverses aplicacions. S'utilitzaran Power Point i altres suports que facilitin uan millor comprensió dels continguts de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes hauran de presentar breument en tres moments del curs els avenços en els seus respectius treballs de recerca. |
Treballs |
Els alumnes elaboraran projectes d'investigació grupals vinculats amb problemàtiques socials i econòmiques. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes sobre la teoria: hauran de realitzar qüestionaris pràctics. |
Atenció personalitzada |
Les tutories s'efectuaran de manera personalitzada, individualment o en grups, depenent de les necessitats de cada alumne. |
Descripció |
S'oferirà als alumnes horaris de tutories. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Projecte d'recerca |
40% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Qüestionaris pràctics i exposicions |
20% |
Proves de desenvolupament |
|
Examen de desenvolupament |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria s'avaluarà mitjançant un examen de desenvolupament el 100% de la qualificació final. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Bàsica |
|
- Beltrán, M. (2000) "El problema de la calidad en los servicios públicos",
en A. Trinidad (coord.), Evaluación y calidad en las organizaciones
públicas, INAP, Madrid
- Belzunegui, A. & Brunet, I. (2006) Gestió de la
qualitat: teoria i pràctica, Publicacions URV, Tarragona
- Brugué,
Q.; Amorós, M.; Gomà, R. (1994) "La Administración pública y sus
clientes: ¿moda organizativa u opción ideológica?", Gestión y Analisis
Públicos, nº1.
- Brunet, I. & Böcker, R. (2007) Desarrollo, industria y empresa, Editorial Tecnos, Madrid
- Brunet, I. & Böcker, R. (2013) Capitalismo global: aspectos sociológicos, Editorial Grupo 5, Madrid
- Brunet, I., Böcker, R. et al. (2017) Formación Profesional e Innovación en Cataluña, Edicions Bellaterra, Barcelona
- Köhler,
H-D. y Martín Artiles, A. (2005) Manual de sociología del trabajo y de
las relaciones laborales, Publicaciones Delta, Madrid
|
Complementària |
|
- Badia
Jiménez, A. (2002) Calidad: Modelo ISO 9001 (Versión 2000) ,
Ediciones Desusto, Bilbao
- Bertrand, H.
(1990): Control de calidad: teoría y aplicaciones, Diaz de Santos,
Madrid
- Brunet, I.
& Belzunegui, A. (2000) Empresa y estrategia en la perspectiva de
la competencia global, Ariel, Barcelona
- Campanella,
J. (1992) Principios de los costes de calidad, Diaz de Santos, Madrid
- Costa, J.M
(1986); Gestió de la
Qualitat en un mon de serveis, Ed. Gestión 2000,
Barcelona
- Cuatrecasas,
L. (2001) Gestión integral de la Calidad. Implantación,
control y certificación, Gestión 2000, Barcelona
- Domingo, J.
& Arranz, A. (1997) Calidad y Mejora Continua, Editorial
Donostiarra, San Sebastían
- Escorsa, P.
& Maspons, R. (2001) De la vigiliancia tecnológica a la
inteligencua competitiva, Prentice Hall, Madrid
- Gómez Fraile,
F. (1996) Como hacer el manual de calidad, Fundación Confemental,
Madrid
- Gomis, J.
(1990) La gestión de calidad en las PYME, Instituto de la Pequeña y Mediana
Empresa, Madrid
- Mills, D.
(1997) Manual de auditoria, Gestión 2000, Barcelona
- Palom
Izquierdo, F. J. (1991) Circulos de Calidad: teoria y práctica ,
Boixareu Editors, Barcelona
- Senille, A.
(1999) Como evaluar su calidad. Herramientas de última generación para
la autoevaluación de las organizaciones, Gestión 2000, Barcelona
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|