Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| A6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| A7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Genèric
| | A4 |
Genèric
| | A5 |
Argumenta i raona sobre el sistema de protecció social i les seves institucions bàsiques
| | A6 |
Genèric
| | A7 |
Comprèn l’acció protectora del sistema espanyol de protecció social, distingint-lo del sistema de dependència
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B2 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B5 |
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva
| | B6 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. LA PROTECCIÓ DE LA DEPENDÈNCIA.
|
1. La dependència com a necessitat social.
2. Dret social a la protecció de la dependència.
2.1 La dependència a la constitució.
2.2 Modalitats de protecció social.
2.3 Model legal de protecció social pública de la dependència.
|
2. EL SISTEMA PER A L'AUTONOMIA I ATENCIÓ A LA DEPENDÈNCIA.
|
1. Principis i objectius.
2. Nivells de protecció.
3. Règim de distribució de competències.
|
3. LA DEPENDÈNCIA: CONCEPTE, VALORACIÓ I RECONEIXEMENT.
|
1. Concepte.
2. Valoració.
3. Reconeixement.
4. Revisió de grau i/o nivell de dependència.
|
4, ELS BENEFICIARIS DELS SERVEIS I PRESTACIONS D'ATENCIÓ A LA DEPENDÈNCIA.
|
1. Requisits generals.
2. Drets de les persones en situació de
dependència.
3. Obligacions de les persones en situació de dependència.
|
5. PRESTACIONS DEL SISTEMA PER A L'AUTONOMIA I ATENCIÓ A LA DEPENDÈNCIA.
|
1. Tipus de prestacions: serveis i prestacions econòmiques..
1.1 Prestació econòmica vinculada al servei.
1.2 Prestació econòmica per a cures en l'entorn familiar i suport a
assistents no professionals.
1.3 Prestació econòmica d'assistència personal.
|
6. LES MESURES DE CONCILIACIÓ DE LA VIDA LABORAL PER A L'ATENCIÓ A LA
DEPENDÈNCIA,
|
1. Mesures laborals i de Seguretat Social.
1.1 Contactació
|
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
16 |
12 |
28 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
20 |
16 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Identificació del contingut de l'assignatura i de les finalitats que es pretenen assolir amb les activitats docents. Explicació de les pautes, organitzatives, metodològiques i valoratives pròpies d'aquestes activitats. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura, en la qual s'estimula la participació dels alumnes a fi d'aclarir totes les qüestions que aquests plantegen en relació amb tals continguts. Si l'alumne opta pel sistema d'avaluació continuada, l'assistència a aquesta activitat docent és obligatòria.
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Adquisició de la metodologia i tècniques que capaciten l'alumne per aplicar i interpretar correctament el concepte de dependència i inserció. Amb aquesta finalitat, es resoldran durant el curs amb freqüència quinzenal, en la pròpia classe i per escrit, diferents supòsits pràctics. Per a la resolució d'aquests supòsits, l'alumne podrà utilitzar la documentació bàsica que prèviament haurà estudiat i analitzat fora de classe. Si l'alumne opta pel sistema d'avaluació continuada, l'assistència a aquesta activitat docent és obligatòria.
|
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Els professors responsables de l'assignatura estaran disponibles per a resoldre, en els seus respectius àmbits, totes les qüestions que plantegi l'alumne el desenvolupament de les activitats docents. L'assistència i orientació a l'alumne s'efectuarà en l'horari d'atenció personalitzada que es farà públic a l'inici del curs. La dita atenció podrà dispensar, indistintament, de manera presencial o telemàtica. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Per tal de superar aquesta activitat obligatòria haurà d'obtenir-se un mínim de 5 punts
|
30 % |
Proves de desenvolupament |
|
Durant el curs es faran dues proves teòriques tipus test. |
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació en segona convocatòria consistirà en un examen tipus test i un cas pràctic. Cada part, teòrica i pràctica, s'aprovarà amb un mínim de 5 punts. Només podran fer aquesta convocatòria els estudiants que no hagin seguit l'avaluació continuada o que no l'hagin superada. |
Bàsica |
|
1. Bibliografía general
AAVV.: La situación de dependencia. Ed, Tirant lo Blanch, Valencia, 2009
Montoya Melgar, A.: Derecho del trabajo. Ed. Tecnos, 30ª ed., Madrid, 2010
2. Repertorios normativos.
A. Normativa interna.
a) Legislación
AA.VV.: Legislación social básica. Civitas. Madrid, última edición.
GALIANA MORENO, J.M. y SEMPERE NAVARRO, A.V.: Legislación laboral y de la Seguridad Social. Thomson-Aranzadi, última edición.
B. Normativa europea.
- ARELLANO CATALÁN, J.C.: Convenios, Resoluciones y Recomendaciones del Consejo de Europa en materia social. Ministerio de Trabajo y Seguridad Social. Última edición.
- http://europa.eu.int/eur-lex/es/index.html
C. Normativa internacional (O.I.T.).
- O.I.T.: Convenios y Recomendaciones: 1911-1983 MTSS. Madrid, 1984.
- O.I.T.: Convenios y Recomendaciones : 1919-1990 (Anexo). MTSS. Madrid, 1991.
- http://www.ilo.org/public
4. Repertorios jurisprudenciales.
Repertorio de jurisprudencia Westlaw Social de Thomson-Aranzadi: http://www.aranzadi.es
|
Complementària |
|
Poligrafies, monografies i articles en revistes especialitzades.
Quan procedeixi, es facilitarà la seva referència de forma paral·lela a les explicacions de la disciplina.
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DRET DEL TREBALL I/15204006 | DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL I/15204007 | DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL II/15204109 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|