Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| A7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
| A8 |
Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
| A14 |
Intervenir, assessorar i gestionar la prevenció de riscos laborals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Adquireix eines teòriques i analítiques per comprendre la complexitat del fenomen del treball i l’ocupació en la societat actual
| | A6 |
Genèric
| | A7 |
Genèric
| | A8 |
Planifica i gestiona de forma integrada els recursos humans
| | A12 |
Genèric
| | A14 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
| | B5 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1.- Conceptes bàsics de selecció de personal. |
|
Tema 2.- Metodologia del procés de selecció clàssic. |
|
Tema 3.- Selecció de personal basada en competències. |
|
Tema 4.- Anàlisi i Descripció de lloc de treball. El Perfil professional. El reclutament. |
|
Tema 5.- La pràctica efectiva de la selecció de personal a les empreses. |
- Tècniques i instruments utilitzats en el procés de selecció de personal (Eines de preselecció, Proves professionals o de coneixements, Proves en situacions reals o simulades, Outdoor training).
- L’entrevista de selecció de personal (Cracteristiques i models de l’entrevista de selecció, Funcions de l’entrevista, Metodologia i organització de l’entrevista, Insuficiencies i problemes que genera l’entrevista).
- Avaluació dels candidats.
- Limitacions etiques i legals dels procés de selecció.
|
Tema 6.- Casos pràctics. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
20 |
14 |
34 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
30 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura a l’alumne, bàsicament, els seus continguts, objectius, metodologia i criteris d’avaluació. |
Sessió Magistral |
Es l’exposició dels continguts teòrics de l’assignatura. Posant èmfasi amb les idees importants i posant exemples. L’exposició anirà recolzada amb presentacions fetes amb el programa informàtic Powerpoint i altres mitjans tradicionals. L'assistència a les sessions magistrals serà obligatòria.
Una actitud inadequada dels alumnes o el fet que estiguin realitzant altres activitats no corresponents a l'assignatura motivarà la seva exclusió de la classe. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Consisteix en la formulació d’un cas o problema, amb el posterior anàlisi de la situació, la seva resolució i en algunes ocasions un debat.
Normalment es una activitat autònoma, individual o en petit grup, on el resultat s’haurà de presentar per escrit al professor.
L'assistència a les Activitats de resolució de problemes serà obligatòria.
Una actitud inadequada dels alumnes o el fet que estiguin realitzant altres activitats no corresponents a l'assignatura motivarà la seva exclusió de la classe. |
Atenció personalitzada |
Recepció de l'estudiant per resoldre dubtes de l'assignatura. |
Descripció |
Recepció de l'estudiant per resoldre dubtes de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució dels casos pràctics, que seran tres:
A)Disseny d'un procés de selecció: On es realitzarà un cas general de selecció, L'anàlisi i descripció d'un lloc de treball, El perfil d'un lloc de treball, Determinació de les fonts de reclutament, i disseny correcte de les fases d'un procés de selecció.
B) Avaluació d'un candidat: On es realitzarà una entrevista preliminar, Proves Psicotécniques, Proves de competències, Elaboració d'una prova Situacional, Elaboració d'un outdoor training, i una entrevista en profunditat.
C)Informe d'un candidat en relació a un proces de selecció.
Aquests casos s’hauran d'entregar en els terminis fixats pel professor, si això no es produeix la qualificació serà de No Apte. |
La practica A tindrà un valor del 40% (4 punts) sobre la nota global de l’assignatura (10 punts). Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació mínima del 20% (2 punts).
La practica B tindrà un valor del 40% (4 punts) sobre la nota global de l’assignatura (10 punts). Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació mínima del 20% (2 punts).
La practica C tindrà un valor del 20% (2 punts) sobre la nota global de l’assignatura (10 punts). Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació mínima del 10% (1 punt). Cadascun d'ells s'ha de superar de forma independent, i no es fa la mitja. La no superació d'algun d'aquest casos comportara la qualificació de No Apte. |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. L'avaluació en segona convocatòria pels alumnes que No han assistit a les classes magistrals o activitats de resolució de problemes serà: - Realització d'un treball on hauran de fer les següents tasques: Anàlisi i descripció de un lloc de treball, Perfil del lloc, Determinar les fonts de reclutament, Fer un Anunci de reclutament, Dissenyar un proces de selecció, Correcció de proves psicotècniques d'un candidat, Correcció de proves de competències d'un candidat, Realització d'un entrevista en profunditat a un candidat i Elaboració d'un Informe a un candidat. Aquest treball tindrà un valor del 50% (5 punts) sobre la nota global de l'assignatura (10 punts). Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació mínima del 25% (2,5 punts). - Un control tipus test basta en el contingut de les sessions magistrals. Aquest Control tindrà un valor del 50% (5 punts) sobre la nota global de l'assignatura (10 punts). Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació mínima del 25% (2,5 punts). Cadascun de les parts s'ha de superar de forma independent, i no es fa la mitja. La no superació d'alguna d'aquestes parts comportarà la qualificació de No Apte. L'avaluació en segona convocatòria pels alumnes que han assistit a les classes magistrals o activitats de resolució de problemes serà: - Els alumnes que no han superat algun dels casos o problemes els podran repetir i entregar per superar la part pràctica en la segona convocatòria. Cal remarcar que per superar aquesta part s'exigeix una qualificació mínima del 20% (2 punts) en el cas A, 20% (2 punts) en el cas B, i 10% (1 punt) en el cas C. Cadascun d'ells s'ha de superar de forma independent, i no es fa la mitja. La no superació d'algun d'aquest casos comportara la qualificació de No Apte. |
Bàsica |
De ANSORENA CAO, Alvaro, 15 pasos para la selección de personal con exito., , Paidós Empresa.
Pereda Marín, Santiago y Berrocal Berrocal, Francisca, Técnicas de Gestión de Recursos Humanos por Competencias, 2a., Editorial Universitaria Ramón Areces
OLLEROS, Manuel., El proceso de captación y selección de personal., , Gestión 2000.
FERNANDEZ-RIOS, M, Analisis y descripcion de puestos de trabajo. , , Diaz de Santos.
HAY Group., Factbook Recursos Humanos., , Aranzadi & Thompson.
Chamorro-Premuzic, Tomás, Psicología de la selección de personal, , Tea ediciones
Pereda Marín, Santiago y Berrocal Berrocal, Francisca, Dirección y Gestión de Recursos Humanos por Competencias, , Edtorial Centro de Estudios Ramón Areces S.A.
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PSICOLOGIA DEL TREBALL I DE LES ORGANITZACIONS/15204010 | PSICOLOGIA DELS RECURSOS HUMANS/15204115 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|