Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A8 |
Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
| A14 |
Intervenir, assessorar i gestionar la prevenció de riscos laborals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A8 |
Analitza els sistemes, procediments, instruments de gestió i les tècniques d’avaluació de la qualitat de les organitzacions
| | A12 |
Genèric
| | A14 |
Gestiona eines de mesura de la qualitat de vida laboral dels recursos humans
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció a la qualitat de vida laboral |
1.1 Concepte i evolució
1.2. Salut ocupacional
1.3 Perspectives, dimensions i indicadors de qualitat de vida laboral |
Tema 2. Diferencies individuals i qualitat de vida laboral. |
2.1. Processos psicosocials
2.2. Model ABC
2.3. Percepció i qualitat de vida laboral
2.4. Diferències individuals |
Tema 3. Estructura organitzativa, sistemes d'organització, organitzacions saludables i qualitat de vida laboral |
3.1. Situació contextual
3.2. Conceptes bàsics
3.3. Organitzacions saludables vs organitzacions tòxiques
3.4. Avaluació i intervenció de la qualitat de vida laboral a les organitzacions |
Tema 4. Factors psicosocials: estrés laboral, assetjament, burnout i comportament absentista. |
4.1. Condicions laborals a l'estat espanyol
4.2. Baixes laborals per causa psíquica
4.3. Estrés laboral
4.4. Burnout
4.5. Mobbing
4.6. Discriminació
4.7. Absentisme i presentisme
4.8 Violència |
Tema 5. Intervenció psicosocial en organitzacions saludables. |
5.1. Mètodes i tècniques d'avaluació
5.2. Mètodes i tècniques d'intervenció |
Tema 6. Exemples pràctics. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
10 |
15 |
25 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
5 |
10 |
Debats |
|
1 |
4 |
5 |
Fòrums de discussió |
|
0 |
1 |
1 |
Treballs |
|
5 |
20 |
25 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
3 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
2 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura: continguts, objectius, metodologia i criteris d’avaluació. Prospecció de coneixements previs i expectatives |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l’assignatura. L’exposició anirà recolzada amb presentacions fetes amb el programa informàtic Powerpoint i altres mitjans tradicionals. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució d'activitats que es plantejaran a classe per tal de portar a la pràctica els coneixements teòrics |
Debats |
Recerca d'informació i debat sobre qüestions que es plantejaran al començament de l'assignatura |
Fòrums de discussió |
Participació activa i creativa a les tres discussions plantejades mitjançant el moodle |
Treballs |
Elaboració d'un treball d'investigació sobre un tema que es proporcionarà al començament del quatrimestre.
Ha de ser original i basar-se en la literatura científica més actual. Constarà de dues parts: una part teòrica i una part pràctica.
|
Presentacions / exposicions |
Presentació, davant del grup-classe del treball d'investigació realitzat. |
Atenció personalitzada |
Atenció als dubtes respecte l'assignatura així com la preparació del treball d'investigació a realitzar sobre un del temes tractats de QVL. |
Descripció |
Personalment al despatx en horari d'atenció i prèvia petició o bé virtualment mitjaçant e-mail o moodle |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució dels exercicis i activitats plantejats a classe seguint les indicacions proporcionades per la professora i entregades a les dates establertes (la no entrega en els termes marcats implica no puntuació) |
20% |
Treballs |
|
Presentació en paper i presentació oral davant del grup-classe d'un treball d'investigació teòric i pràctic sobre un tema que es plantejarà a l'inici de l'assignatura. |
Part escrita 20%
Presentació oral
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
Dues proves de control teòric-pràctic tipus test amb opció múltiple de resposta (els errors resten) i cas pràctic
|
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assignatura és d'avaluació continuada i requereix d'una puntuació mínima de 5 en cadascuna de les parts (activitats, treball, presentació oral i proves de control). Durant les activitats avaluatives no es podrà fer servir cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades, sent motiu directe de desqualificació. Així mateix no està permés l'ús de telèfons mòbils durant les classes. L'avaluació en segona convocatòria comporta la realització de les mateixes activitats que es duran a terme durant les classes, l'exàmen, i l'elaboració el treball pràctic (escrit i presentació) que s'haurà de lliurar el dia de l'examen en paper, power point i gravació en format DVD |
Bàsica |
Tous, J. , Psicosociologia de la salud ocupacional (1): Evaluación en intervención psicosocial., , AEPA-Publidisa
Tous, J., Psicosociologia de la salud ocupacional (2): Promoción de la salud ocupacional. , , AEPA-Publidisa
Tous, J. , Quemarse en el trabajo: El síndrome del “Burnout”, , Formación en Seguridad Laboral. Volumen 4 Págs, 14
Tous, J., El comportamiento absentista y sus repercusiones en la calidad de vida y calidad delservicio en el sector hotelero. , , Septem
Tous, J, Aspectes psicosocials de la qualitat de vida laboral en el sector hoteler., , Publicacions URV
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|