Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Analitzar i sistematitzar correctament el funcionament del mercat de treball i de les polítiques sociolaborals |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
| A9 |
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
| A10 |
Elaborar, implementar i avaluar estratègies de promoció socioeconòmica, d’inserció laboral i de formació del sistema d’ocupació |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
| A13 |
Elaborar, gestionar i avaluar les polítiques d’ocupació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Genèric
| | A4 |
Genèric
| | A7 |
Genèric
| | A9 |
Genèric
| | A10 |
Genèric
| | A12 |
Diagnostica les situacions i problemes del mercat de treball vinculant-les a les polítiques de recursos humans
| | A13 |
Identifica els aspectes claus per incidir en el mercat de treball, incloent la formació i la productivitat com a motors del creixement econòmic
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Genèric
| | B3 |
Identifica les causes i fins de la innovació
| | B5 |
Genèric
| | B6 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. La tecnologia
2. La innovació tecnològica
3. Els sistemes de ciència, tecnologia i indústria
4. El posicionament tecnològic de l’economia catalana
5. Efectes econòmics de la innovació
6. Innovació tecnològica i demanda de mà d’obra
|
1.1. Delimitació conceptual.
1.2. Classificació de les tecnologies: els sistemes tecnològics.
1.3. Cicle de vida de la tecnologia.
2.1. Delimitació conceptual.
2.2. Taxonomia de la innovació.
2.3. El procés d’innovació
2.4. La innovació en serveis
2.5. Factors determinants de la innovació.
3.1. La planificació social de les activitats d’innovació.
3.2. Elements configuradors d’un sistema de CTI.
3.3. Política industrial i tecnològica.
4.1. Introducció: el cicle de vida de les indústries
4.2. Estructura productiva.
4.3. La configuració d’avantatges competitives.
4.4. L’esforç d’inversió tecnològica.
5.1. Efectes sobre el creixement econòmic.
5.2. Efectes sobre la productivitat i la competitivitat.
5.3. Efectes sobre la ocupació i les necessitats de formació.
6.1. Canvi tecnològic i demanda de treball.
6.2. Canvi tecnològic i demanda de qualificacions.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
12 |
24 |
36 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
10 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
Proves pràctiques |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Tutorització de l'alumne per tal d'assegurar que la comprensió de les diferents tasques que planteja l'assignatura es comprenen correctament. Potencial segona tutorització si apareixen problemes en el desenvolupament de les tasques. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Examen final de caràcter resum del contingut de l'assignatura |
40 |
Proves pràctiques |
|
Exposició oral el darrer dia de classe. Es basa en una presentació on es demostri la capacitat d'extreure informació de la realitat i analitzar-la en base als coneixements adquirits a classe. |
40 |
Altres |
|
grau de participació en el desenvolupament de les classes. Interès i assistència. |
20 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria serà un examen final de caràcter prova de desenvolupament, i una sèrie d'exercicis que correspondran a la feina més pràctica desenvolupada a classe. 50% correspon a la part teòrica i 50% part pràctica. |
Bàsica |
|
-
Benavides, Carlos Ángel. Tecnología,
innovación y empresa. Madrid: Editorial Pirámide, 1998 -Freeman,
Chris i Soete, Luc. Cambio tecnológico y
empleo : una estrategia de empleo para el siglo XXI. Madrid : Fundación
Universidad-Empresa, 1996. -
Molero, José. Innovación tecnológica y
competitividad en Europa. Madrid: Editorial Síntesis, 2001. -
Vence, Xavier. Economía de la innovación
y del cambio tecnológico. Madrid: Siglo Veintiuno de España Editores,
S.A.,
1995. |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ECONOMIA LABORAL/15204101 | ECONOMIA/15204002 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ECONOMIA LABORAL/15204101 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|