Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE3 |
Analizar y sistematizar correctamente el funcionamiento del mercado de trabajo y de las políticas sociolaborales |
| CE4 |
Reconocer la complejidad y el carácter dinámico e interrelacional del trabajo y de sus agentes sociales, atenediendo de forma integrada a sus perspectivas jurídica, organizativa, psicológica, sociológica, histórica y económica |
| CE7 |
Intervenir y gestionar socio-laboralmente en las relaciones laborales |
| CE9 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos relativos al mercado de trabajo |
| CE10 |
Elaborar, implementar y evaluar estrategias de promoción socioeconómica, de inserción laboral y de formación del sistema de ocupación |
| CE12 |
Analizar y diagnosticar situaciones y problemas del mercado de trabajo (inmigración, igualdad por razón de género, desarrollo local, ...) |
| CE13 |
Elaborar, gestionar y evaluar las políticas de ocupación |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE3 |
Genérico
| | CE4 |
Genérico
| | CE7 |
Genérico
| | CE9 |
Genérico
| | CE10 |
Genérico
| | CE12 |
Diagnostica las situaciones y problemas del mercado de trabajo vinculádonlos a las políticas de recursos humanos
| | CE13 |
Identifica los aspectos clave para incidir en el mercado de trabajo, incluyendo la formación y la productividad como motores del crecimiento económico
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. La tecnologia
2. La innovació tecnològica
3. Els sistemes de ciència, tecnologia i indústria
4. El posicionament tecnològic de l’economia catalana
5. Efectes econòmics de la innovació
6. Innovació tecnològica i demanda de mà d’obra
|
1.1. Delimitació conceptual.
1.2. Classificació de les tecnologies: els sistemes tecnològics.
1.3. Cicle de vida de la tecnologia.
2.1. Delimitació conceptual.
2.2. Taxonomia de la innovació.
2.3. El procés d’innovació
2.4. La innovació en serveis
2.5. Factors determinants de la innovació.
3.1. La planificació social de les activitats d’innovació.
3.2. Elements configuradors d’un sistema de CTI.
3.3. Política industrial i tecnològica.
4.1. Introducció: el cicle de vida de les indústries
4.2. Estructura productiva.
4.3. La configuració d’avantatges competitives.
4.4. L’esforç d’inversió tecnològica.
5.1. Efectes sobre el creixement econòmic.
5.2. Efectes sobre la productivitat i la competitivitat.
5.3. Efectes sobre la ocupació i les necessitats de formació.
6.1. Canvi tecnològic i demanda de treball.
6.2. Canvi tecnològic i demanda de qualificacions.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
2 |
4 |
Sesión magistral |
|
10 |
6 |
16 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
10 |
6 |
16 |
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Pruebas de desarrollo |
|
2 |
12 |
14 |
Pruebas orales |
|
4 |
12 |
16 |
Pruebas prácticas |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Realització de pràctiques a classe, on es realitzaran diverses activitats que permetran una aproximació menys teòrica als coneixements que s'han impartir durant les sessions magistrals. |
Atención personalizada |
Atenció tutoritzada a disposició de l'alumne |
descripción |
Tutorització de l'alumne per tal d'assegurar que la comprensió de les diferents tasques que planteja l'assignatura es comprenen correctament. Potencial segona tutorització si apareixen problemes en el desenvolupament de les tasques. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pruebas de desarrollo |
|
Examen final de caràcter resum del contingut de l'assignatura |
40 |
Pruebas orales |
|
Exposició oral el darrer dia de classe. Es basa en una presentació on es demostri la capacitat d'extreure informació de la realitat i analitzar-la en base als coneixements adquirits a classe. |
40 |
Pruebas prácticas |
|
Durant el curs es realitzaran pràctiques relatives els temes tractats a la teoria cada dues setmanes. Dues d'aquestes seran avaluades, i cadascuna valdrà un 10%. Els alumnes no sabran quines proves seran avaluades fins que arribi el dia. |
20 |
Otros |
|
La participació a classe dels alumnes pot ser tinguda en compte en l'avaluació. |
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La segona convocatòria serà un examen final de caràcter prova de desenvolupament, i una sèrie d'exercicis que correspondran a la feina més pràctica desenvolupada a classe. 50% correspon a la part teòrica i 50% part pràctica. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. En cas que la presencialitat no sigui possible, l'avaluació presencial serà substituïda per proves a distància. Els estudiants seran degudament informats en temps i forma dels canvis introduïts. |
Básica |
|
-
Benavides, Carlos Ángel. Tecnología,
innovación y empresa. Madrid: Editorial Pirámide, 1998 -Freeman,
Chris i Soete, Luc. Cambio tecnológico y
empleo : una estrategia de empleo para el siglo XXI. Madrid : Fundación
Universidad-Empresa, 1996. -
Molero, José. Innovación tecnológica y
competitividad en Europa. Madrid: Editorial Síntesis, 2001. -
Vence, Xavier. Economía de la innovación
y del cambio tecnológico. Madrid: Siglo Veintiuno de España Editores,
S.A.,
1995. |
Complementaria |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
ECONOMÍA LABORAL/15204101 | ECONOMÍA/15204002 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
ECONOMÍA LABORAL/15204101 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|