Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Analitzar i sistematitzar correctament el funcionament del mercat de treball i de les polítiques sociolaborals |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
| A9 |
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
| A10 |
Elaborar, implementar i avaluar estratègies de promoció socioeconòmica, d’inserció laboral i de formació del sistema d’ocupació |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
| A13 |
Elaborar, gestionar i avaluar les polítiques d’ocupació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Genèric
| | A4 |
Genèric
| | A7 |
Genèric
| | A9 |
Entén el funcionament d’una economia de mercat i les implicacions que tenen les diferents formes de mercat
| | A10 |
Dissenya projectes d’ocupació utilitzant les estadístiques i bases de dades disponibles del mercat de treball i tenint en compte els aspectes claus per poder-hi incidir
| | A12 |
Genèric
| | A13 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Genèric
| | B3 |
Analitza una situació donada i proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
| | B5 |
Genèric
| | B6 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Primera Part: L' ECONOMIA SOCIAL
1.- Introducció. |
1.1. Delimitació del sector.
1.2. Característiques generals de les entitats de l' Economia Social. |
2.- Concepte d' Economia Social i components |
2.1 Visió actual del terme Economia Social
2.2 Components. |
Segona Part: COOPERATIVISME
1.- L´Empresa Cooperativa.
2.- La Legislació cooperativa |
1.1. Concepte.1.2. Característiques.1.3. Classificació de les cooperatives.1.4. Constitució de la cooperativa. 1.5. Disolució, liquidació i extinció de la cooperativa.
2.1. La Constitució Espanyola de 1978 i les cooperatives. 2.2. Les lleis de cooperatives espanyoles: la llei estatial i les lleis autonòmiques. 2.3. Altres fonts de regulació. 2.4. L' Administració pútlica i les cooperatives. |
3.- Règim social de les cooperatives |
3.1. Els socis. Classes de socis. Drets i deures. Responsabilitat. Baixa.
3.2. Els òrgans socials: l' Assemblea General, el Consell Rector i altres òrgans. |
4.- Règim econòmic de les cooperatives. |
4.1. Introducció. 4.2. El capital social. 4.3. El patrimoni de la cooperativa. 4.4. L' exercici econòmic. 4.5. Determinació i aplicació del resultat. 4.6. Els fons socials. 4.7. Documentació social. 4.8 Comptabilitat. |
5.- Règim fiscal de les cooperatives |
5.1. La protecció fiscal de les cooperatives.
5.2. Cooperatives protegides. 5.3. Cooperatives especialment protegides. 5.4. Causes de la pèrdua de la protecció fiscal. |
Tercera Part: SOCIETATS LABORALS, SOCIETATS AGRÀRIES DE TRANSFORMACIÓ, MÚTUES i MUTUALITATS
6.- Societats Laborals, Societats Agràries de Transformació, Mútues i Mutualitats. |
6.1. Societats Laborals.
6.2. Societats Agràries de Transformació (SAT).
6.3. Mútues i Mutualitats. |
Quarta Part: LES ENTITATS SENSE FINALITAT LUCRATIVA
7.- Associacions i Fundacions.
8.- Règim fiscal dels donatius.
9.- Tractament fiscal de les ESFL. |
7.1. Associacions: Concepte i règim jurídic.
7.2. Fundacions: Concepte i règim jurídic.
8.1. Característiques.
9.1. Característiques. |
Cinquena Part: INTRODUCCIÓ A LA CREACIÓ D' INICIATIVES PRIVADES
10.- Ajuts a la creació d´empreses |
10.1. Generalitat de Catalunya.
10.2. El servei de creació d' empreses del Consell de Cambres de Comerç de Catalunya.
10.3. Els Ajuntaments i la creació d' empreses. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
22 |
24 |
46 |
Pràctiques a través de TIC |
|
3 |
6 |
9 |
Treballs |
|
2 |
5 |
7 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l' assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l' assignatura. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar a nivell pràctic la teoria d' un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC, de manera autònoma |
Treballs |
Realització d' un treball proposat pel professor. |
Descripció |
Atenció presencial al despatx en els dies i horari prefixat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Resolució d' exercicis pràctics utilitzant les TIC |
20 |
Treballs |
|
Realització d' un treball proposat pel professor |
30
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Examen de preguntes sobre questions teòriques molt concretes |
50
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En cas de no superació de l' avaluació continuada, la segona convocatòria es correspondrà amb una prova objectiva de preguntes curtes, coherent amb el concepte d' avaluació continuada. |
Bàsica |
Morillas, M.J. u Feliú, M.I., Curso de Cooperativas, 2002, Ed. Tecnos
Morillas, M.J., Curso de Cooperativas, 2008, Iustel
|
El professor al llarg del curs pot informar d' altres materials a tenir en compte. |
Complementària |
Lluís Carreras Roig, Papers de Treball, ,
, Memento Social Francis Lefebvre, 2010,
, Memento Fiscal Francis Lefebvre, 2010,
, Memento Contable Francis Lefebvre, 2010,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|