Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A8 |
Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral |
| A11 |
Analitzar, diagnosticar, avaluar i definir estratègies en l’àmbit de l’organització del treball i dels recursos humans |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
| A13 |
Elaborar, gestionar i avaluar les polítiques d’ocupació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics i/o professionals complexos. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Genèric
| | A4 |
Adquireix eines teòriques i analítiques per comprendre la complexitat del fenomen del treball i l’ocupació en la societat actual
| | A8 |
Analitza els sistemes, procediments, instruments de gestió i les tècniques d’avaluació de la qualitat de les organitzacions
| | A11 |
Genèric
| | A12 |
Genèric
| | A13 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B2 |
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
| | B4 |
Genèric
| | B5 |
Genèric
| | B6 |
Genèric
| | B8 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
|
|
1. LA DIRECCIÓ ESTRATÈGICA DE RECURSOS HUMANSesa.
|
• La direcció estratègica de l'empresa.
• La gestió estratègica dels recursos humans
• Pràctiques estratègiques i planificació en les activitats de recursos humans
• Desenvolupament de capacitats fonamentals
|
2. CONCEPTE I OBJECTIUS DE L’AVALUACIÓ DE L’ACOMPLIMENT
|
•El paper de la funció de recursos humans en l'estimació de l'acompliment
• Concepte i finalitats de l'avaluació de l'acompliment
• Avaladors de l'acompliment
• Quan i com estimar i comunicar l'estimació de l'acompliment
• L'avaluació de l'acompliment com instrument de gestió i com agent de formació i canvi
• Gestió per competències
|
3. SISTEMES I MÈTODES D’AVALUACIÓ
|
• Aspectes metodològics de l'avaluació de l'acompliment
• Tècniques tradicionals per mesurar l'acompliment
• Nous mètodes d'avaluació de l'acompliment
|
4. L’ENTREVISTA D’AVALUACIÓ
|
• Que es una entrevista d'avaluació de l'acompliment?
• Etapes de l'entrevista d'avaluació
• Factors a avaluar
• Tipus d'entrevistes
|
5. FORMACIÓ I COMPETÈNCIES DELS AVALUADORS |
• Capacitació dels avaluadors de l'acompliment
• Instruments utilitzats per formar als avaluadors
• Les empreses que capaciten als avaluadors
• Recomanacions per avaluadors.
|
6. DIFICULTATS EN EL PROCÉS D’AVALUACIÓ |
• Limitacions dels sistemes d'avaluació de l'acompliment
• Necessitat d'avaluar el sistema d'avaluació de l'acompliment
|
7. COMPENSACIÓ I RETRIBUCIÓ DELS RECURSOS HUMANS |
• Gestió de la remuneració.
• Principis de la política retributiva
• Que es la retribució? Principals elements de retribució
• El diferents criteris retributius.
• La descripció i valoració de lloc de treball. Avantatges i inconvenients.
|
8. LA RETRIBUCIÓ EN BASE A L'ACOMPLIMENT |
• Els sistemes de retribució basats en l'acompliment. Principis que els sustenten
• Conseqüències positives i negatives dels sistemes de retribució basats en l'acompliment
• Disseny dels plans de retribució: retribució individual, en grup o corporativa
• Tipologia de les compensacions indirectes o prestacions socials complementàries.
• Tendències actuals en matèria de compensació i retribució
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
5 |
7 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
5 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura (continguts, metodologies i avaluació) i vinculació de la mateixa amb altres matèries vistes previament durant l'ensenyament. |
Sessió Magistral |
El professor explica els continguts del temari i els exemplifica amb articles de prensa d'actualitat, casos d'empreses reals, encoratjant als alumnes a participar de forma activa i a relacionar els continguts amb les seves pròpies experiències laborals. |
Presentacions / exposicions |
La presentació que hauran de dur a terme de forma grupal ( 3 o 4 alumnes) consisteix en explicar i desenvolupar un role playing simulant una entrevista d’avaluació, que és la culminació de la práctica que fa en grup. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Cada tema inclou la realització d'exercicis o estudis de casos amb l'objectiu d'il•lustrar i aprendre a aplicar els continguts explicats. Els casos es realitzen de forma grupal i la seva puntuació també és grupal. |
Descripció |
Els alumnes podran demanar atenció personalitzada per solucionar tots els dubtes vinculats amb la introducció i adaptació als conceptes que es veuran posteriorment durant el curs, així com per la preparació dels diferents exercicis i proves finals
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Presentacions / exposicions L'avaluació serà grupal i individual. |
10% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
S'avaluarà la capacitat de recollida de dades i la capacitat per analitzar i transmetre informació. La realització d'aquestes pràctiques comportarà treball a l'aula i fora de l'aula. Les pràctiques son 2, cadasquna val un 15%. Només es farà mitja en el cas que cadasquna superi el 3,5 |
20% |
Proves objectives de tipus test |
|
Proves objectives de tipus test Es realitzarà una prova tipus test que l'alumne haurà de puntuar com a mínim amb un 3,5 sobre 10, per tal que li faci mitja amb la part pràctica . |
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Si l'alumne no ha entregat les pràctiques proposades a l'aula, o les ha suspès, haurà de realitzar una prova pràctica durant l'examen final, que consistirà en la resolució d'un cas. Igualment, a l'examen final haurà d'entregar realitzades les pràctiques proposades a l'aula, per tal de que se l'avaluï. |
Bàsica |
|
Gómez-Mejía, Luís R.; Balkin D.B.; Cardy,
R.L., Dirección y Gestión de Recursos Humanos, , Madrid: Pearson Alhambra
García-Tenorio Ronda, J.; Sabater Sánchez, R.
(coord.), Fundamentos de Dirección de Recursos Humanos, , Madrid: Thomson
, Harvard Business Review, ,
Valverde, M., Introducció a la
Gestió de Recursos Humans, , Ediuoc
Dolan, S.L.; Valle Cabera, R.; Jackson, S.E.
y Schuler, R.S., La gestión de los recursos humanos, 3ª, Madrid: McGraw Hill
Complementària
·
Byars, L.; Rue, L. Gestión de Recursos Humanos. 1ª ed. Madrid:
McGraw-Hill (1997).
·
Claver Cortés, Enrique; Gascó Gascó, José Luís; Llopis Taverner, Juan. Los
recursos humanos en la empresa: un enfoque directivo. 2ª ed. Madrid: Civitas
(1996, reimpr. 2003).
·
Equipo Colaborador Proyecto Cranfield en España. Proyecto Cranfield: Cuatro
Años de Investigación Internacional en Gestión Estratégica de Recursos Humanos.
Barcelona: ESADE-Fundació Bosch i Gimpera (1996 i 2000).
·
Leal, A.; De Prado, A.A.; Rodríguez, L.; Román, M. El Factor Humano en las
Relaciones Laborales. Madrid: Pirámide (1999).
·
Porret, M. Dirección y Gestión de los Recursos Humanos en las Organizaciones
(6ª ed). Barcelona: Ediciones Gráficas Rey (2005).
·
Recio, E. La planificación de los recursos humanos en la empresa. 3ª ed.
Barcelona: Colección ESADE (1992).
·
Ulrich, D.; Losey, M.; Lake, G. El futuro de la dirección de recursos humanos.
Barcelona: Gestión 2000-Aedipe (1998).
.
Werther, W.B. y Davis, K. Administración de personal y Recursos Humanos. McGraw
Hill (1999).
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|