Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Entén el funcionament d’una economia de mercat i les implicacions que tenen les diferents formes de mercat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B4 |
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d'acord amb les dades donades i la bibliografia recomanda
| | B5 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1 CONCEPTE DE COMPTABILITAT |
1.1. L’activitat econòmica i la necessitat de informació. 1.2. Concepte i fi de la Comptabilitat. 1.3. Divisió de la Comptabilitat. 1.4. Usuaris de la informació comptable. 1.5. Característiques de la informació comptable |
TEMA 2 ESTUDI GENERAL DEL PATRIMONI |
2.1. Concepte de patrimoni. 2.2. Estructura econòmica i estructura financera. 2.3. Elements i masses patrimonials. 2.4. Equilibris patrimonials. |
TEMA 3 INSTRUMENTACIÓ COMPTABLE |
3.1. El compte com a element conceptual de representació comptable. 3.1.1. Concepte, estructura i representació del compte. 3.1.2. Tecnicismes terminològics. 3.1.3. Classificació dels comptes. 3.2. Els llibres de Comptabilitat com a instrument material de representació. |
TEMA 4 EL PROCÉS COMPTABLE: EL CICLE COMPTABLE |
4.1. Concepte i fases del cicle comptable. 4.2. Iniciació de la comptabilitat. 4.2.1. L’inventari. 4.2.2. Obertura de la Comptabilitat. 4.3. Desenvolupament comptable del període. 4.3.1. Registre dels fets comptables. 4.3.2. Balanç de Comprovació de Sumes i Saldos. 4.4. Tancament de la Comptabilitat. 4.4.1. Regularització de comptes. 4.4.2. Determinació del resultat de l’exercici. 4.4.3. Assentament de tancament. 4.5. L’elaboració dels estats comptables. |
TEMA 5 NORMALITZACIÓ I PLANIFICACIÓ COMPTABLE |
5.1. La regulació de la comptabilitat a Espanya. 5.2. Anàlisi del Pla General Comptable: característiques i estructura. 5.3. El Marc Conceptual del Pla General Comptable |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
13 |
17 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
8 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
8 |
10 |
Proves pràctiques |
|
6 |
12 |
18 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
A l'inici del curs el professor facilitarà a l'alumne l'horari d'atenció per consultes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Plantejament i resolució d'exercicis i supòsits d'aplicació dels diferents temes amb la participació activa dels estudiants (a l'aula)
|
10 % |
Proves pràctiques |
|
Supòsits pràctics corresponents fonamentalment als continguts dels temes 2, 3 i 4. Data prevista de realització: una vegada explicat cada tema a classe.
L'alumne pot portar a les proves pràctiques tot el material utilitzat durant el curs i aquell altre que estimi oportú. |
60 % |
Proves objectives de tipus test |
|
Test corresponent als continguts dels temes 1 al 5. El test consta de 10 qüestions. Duració: 20 minuts. Data prevista de realització: principis de desembre.
|
30 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A les proves d'avaluació no es poden fer servir mòbils, tablets, portàtils i similars. Els alumnes que superin les proves pràctiques o la prova teòrica (test) poden convalidar la part superada (pràctica o teòrica) a l'examen final de la 2ª convocatòria de gener. A la 2ª convocatòria l'alumne haurà de realitzar un examen final que constarà de dos parts: una prova pràctica (7 punts) i un test corresponent als continguts dels temes 1 al 5 (3 punts). |
Bàsica |
Amador, S.; Romano, J. , Manual del Nuevo Plan General Contable, Centro de Estudios Financieros, Última edición disponible
Amat, O. et al., Nuevo PGC y PGC pymes: un análisis práctico y a fondo, Bresca, última edición disponible
ICAC, Plan General de Contabilidad 2007, , última edición disponible
ICAC, Plan General de Contabilidad de pymes, , última edición disponible
Omeñaca García, J., Guía práctica de adaptación. Del PGC de 1990 al nuevo plan general de contabilidad y PGC pymes, Deusto, última edición disponible
Rodríguez-Ariza, L.; López-Pérez, M.V., Contabilidad general. Teoría y práctica, Pirámide, última edición disponible
Serra, V.; Giner, B.; Vilar, E., Sistemas de información contable. Una introducción a la contabilidad, Tirant lo Blanch, última edición disponible
Vilardell, I.; Ortín, P.; Solà, M., Introducción a la contabilidad general, McGraw-Hill, última edición disponible
|
|
Complementària |
Monclús Guitart, R.; Vidal Blasco, M.A., Lliçons de Comptabilitat de Costos, Publicacions URV, 2010
Monclús Guitart, R.; Vidal Blasco, M.A., Lliçons de Comptabilitat Financera Superior, Publicacions URV, 2011
Monclús Guitart, R.; Vidal Blasco, M.A., 120 exercicis resolts de comptabilitat financera superior, Publicacions URV, 2013
Torres Coronas, T.; Vidal Blasco, M.A.; Monclús Guitart, R.; Mateo Sans, J. M. , Selecció de carteres amb informació sobre intangibles. Un estudi sobre les pràctiques de l'inversor., Publicacions URV, 2011
Vidal Blasco, M.A.; Monclús Guitart, R., Torres Coronas, T.; Angla Jiménez, J. , Valoración del desempeño económico-social. Especial referencia a las organizaciones no lucrativas., Técnica Contable (nº 733), 2010
Vidal Blasco, M.A.; Torres Coronas, T.; Arias Oliva, M.; Monclús Guitart, R. , Employability, e-entrepreneurship and economic recovery., En Wang, V. (Ed.) (2012): Handbook of Research on Technologies for Improving the 21st Century Workfo, 2012
Vidal Blasco, M.A.; Torres Coronas, T. (Eds.), Social E-Enterprise: Value Creation though ICT. , IGI Global, Hershey, Pennsylvania. , 2012
Vidal Blasco, M.A.; Torres Coronas, T., Promoting digital competences through social software: A case study at the Rovira i Virgili University., En Wang, V. (Ed.) (2011): Encyclopedia of Information Communication and Technologies and Adult Educa, 2011
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|