Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Entén el funcionament d’una economia de mercat i les implicacions que tenen les diferents formes de mercat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B4 |
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d'acord amb les dades donades i la bibliografia recomanda
| | B5 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1 CONCEPTE DE COMPTABILITAT |
1.1. L’activitat econòmica i la necessitat de informació. 1.2. Concepte i fi de la Comptabilitat. 1.3. Divisió de la Comptabilitat. 1.4. Usuaris de la informació comptable. 1.5. Característiques de la informació comptable |
TEMA 2 ESTUDI GENERAL DEL PATRIMONI |
2.1. Concepte de patrimoni. 2.2. Estructura econòmica i estructura financera. 2.3. Elements i masses patrimonials. 2.4. Equilibris patrimonials. |
TEMA 3 INSTRUMENTACIÓ COMPTABLE |
3.1. El compte com a element conceptual de representació comptable. 3.1.1. Concepte, estructura i representació del compte. 3.1.2. Tecnicismes terminològics. 3.1.3. Classificació dels comptes. 3.2. Els llibres de Comptabilitat com a instrument material de representació. |
TEMA 4 EL PROCÉS COMPTABLE: EL CICLE COMPTABLE |
4.1. Concepte i fases del cicle comptable. 4.2. Iniciació de la comptabilitat. 4.2.1. L’inventari. 4.2.2. Obertura de la Comptabilitat. 4.3. Desenvolupament comptable del període. 4.3.1. Registre dels fets comptables. 4.3.2. Balanç de Comprovació de Sumes i Saldos. 4.4. Tancament de la Comptabilitat. 4.4.1. Regularització de comptes. 4.4.2. Determinació del resultat de l’exercici. 4.4.3. Assentament de tancament. 4.5. L’elaboració dels estats comptables. |
TEMA 5 NORMALITZACIÓ I PLANIFICACIÓ COMPTABLE |
5.1. La regulació de la comptabilitat a Espanya. 5.2. Anàlisi del Pla General Comptable: característiques i estructura. 5.3. El Marc Conceptual del Pla General Comptable |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
13 |
17 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
8 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
8 |
10 |
Proves pràctiques |
|
6 |
12 |
18 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Els estudiants disposaran d'hores de consulta de l'assignatura, que es realitzaran al despatx concertant hora prèviament per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Supòsits pràctics corresponents fonamentalment als continguts dels temes 2, 3 i 4.
Les proves pràctiques seran realitzades en grups de quatre persones a classe.
Data prevista de realització: una vegada explicat cada tema a classe.
L'alumne pot portar a les proves pràctiques les transparències penjades a Moodle i els apunts presos durant les classes del curs en qüestió. |
65 % |
Proves objectives de tipus test |
|
Test (individual) corresponent als continguts dels temes 1 al 5. El test consta de 10 qüestions.
Data prevista de realització: mitjans de desembre.
|
35 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A les proves d'avaluació no es poden fer servir mòbils, tablets, portàtils i similars. Els alumnes que superin les proves pràctiques o la prova teòrica (test) poden convalidar la part superada (pràctica o teòrica) a l'examen final de la 2ª convocatòria de gener. A la 2ª convocatòria l'alumne haurà de realitzar un examen final que constarà de dos parts: una prova pràctica individual (7 punts) i un test individual corresponent als continguts dels temes 1 al 5 (3 punts). |
Bàsica |
ICAC, Plan General de Contabilidad 2007, , última edición disponible
ICAC, Plan General de Contabilidad de pymes, , última edición disponible
Omeñaca García, J., Guía práctica de adaptación. Del PGC de 1990 al nuevo plan general de contabilidad y PGC pymes, Deusto, última edición disponible
Serra, V.; Giner, B.; Vilar, E., Sistemas de información contable. Una introducción a la contabilidad, Tirant lo Blanch, última edición disponible
Vilardell, I.; Ortín, P.; Solà, M., Introducción a la contabilidad general, McGraw-Hill, última edición disponible
|
|
Complementària |
Vidal Blasco, M.A.; Torres Coronas, T., Percepción de estudiantes y empleadores sobre el desarrollo de competencias digitales en la Educación Superior, Revista de Educación, 367. Enero-marzo 2015 , 2015
Vidal Blasco, M.A.; Torres Coronas, T , Quadratonics, SA. Un caso para aprender sobre le mundo de la gestión y desarrollar competencias digitales, Global e-learning (2nd ed.), 2015
Vidal Blasco, M. A.; Torres Coronas, T., Becoming a successful entrepreneur through emotional intelligence development, Handbook of Research on Learning Outcomes and Learning Opportunities in the Digital Age, Edited by V, 2015
Nuevos principios para el aprendizaje y la formación en el marco de la flexiseguridad laboral, Nuevos principios para el aprendizaje y la formación en el marco de la flexiseguridad laboral, Capital Humano: Integración y desarrollo de los recursos humanos,
Vidal-Blasco, M.A.; Torres-Coronas, T.; Andrés-Sánchez, J. , The Role of Emotional intelligence in entrepreneurial networking, Journal of Entrepreneurship Research & Practice, 2015
, , ,
Vidal Blasco, M. A.; Torres Coronas, T., “Becoming a successful entrepreneur through emotional intelligence development”. Handbook of Research on Learning Outcomes and Learning Opportunities in the Digital Age, Edited by Victor C.X. Wang, Florida Atlantic University, USA. Hershey (EUA). Editorial: Information , 2016
Vidal-Blasco, M.A.; Torres-Coronas, T., Competencias clave para el fomento de la movilidad internacional, , 2016
Vidal-Blasco, M.A.; Torres-Coronas, T., Los MOOC en los procesos mixtos de aprendizaje: equilibrando tecnologia y clases magistrales, , 2016
Vidal-Blasco, M.A.; Torres-Coronas, T., The role of trait emotional intelligence in predicting networking behavior, , 2017
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|