DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) COMPTABILITAT Codi 15204227
Ensenyament
Grau de Relacions Laborals i Ocupació (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
VIDAL BLASCO, MARIA ARANTZAZU
Adreça electrònica mariaarantzazu.vidal@urv.cat
Professors/es
VIDAL BLASCO, MARIA ARANTZAZU
Web
Descripció general i informació rellevant A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. Aquesta assignatura forma part de le menció de Tècnic/a de relacions laborals. Per obtenir-la cal superar 18 crèdits de les assignatures de la menció. La resta de crèdits optatius, fins a 30, poden ser de tota l'oferta d'assignatures optatives activades del Grau. Iniciar a l'estudiant en els aspectes generals comptables, la realitat econòmica i financera del cicle comptable, així com en el coneixement d'aquells aspectes més rellevants que permetin elaborar una informació que sigui útil per pendre les decisions empresarials adequades.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE9 Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE9 Entén el funcionament d’una economia de mercat i les implicacions que tenen les diferents formes de mercat
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
TEMA 1 CONCEPTE DE COMPTABILITAT 1.1. L’activitat econòmica i la necessitat de informació. 1.2. Concepte i fi de la Comptabilitat. 1.3. Divisió de la Comptabilitat. 1.4. Usuaris de la informació comptable. 1.5. Característiques de la informació comptable
TEMA 2 ESTUDI GENERAL DEL PATRIMONI 2.1. Concepte de patrimoni. 2.2. Estructura econòmica i estructura financera. 2.3. Elements i masses patrimonials. 2.4. Equilibris patrimonials.
TEMA 3 INSTRUMENTACIÓ COMPTABLE 3.1. El compte com a element conceptual de representació comptable. 3.1.1. Concepte, estructura i representació del compte. 3.1.2. Tecnicismes terminològics. 3.1.3. Classificació dels comptes. 3.2. Els llibres de Comptabilitat com a instrument material de representació.
TEMA 4 EL PROCÉS COMPTABLE: EL CICLE COMPTABLE 4.1. Concepte i fases del cicle comptable. 4.2. Iniciació de la comptabilitat. 4.2.1. L’inventari. 4.2.2. Obertura de la Comptabilitat. 4.3. Desenvolupament comptable del període. 4.3.1. Registre dels fets comptables. 4.3.2. Balanç de Comprovació de Sumes i Saldos. 4.4. Tancament de la Comptabilitat. 4.4.1. Regularització de comptes. 4.4.2. Determinació del resultat de l’exercici. 4.4.3. Assentament de tancament. 4.5. L’elaboració dels estats comptables.
TEMA 5 NORMALITZACIÓ I PLANIFICACIÓ COMPTABLE 5.1. La regulació de la comptabilitat a Espanya. 5.2. Anàlisi del Pla General Comptable: característiques i estructura. 5.3. El Marc Conceptual del Pla General Comptable

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
CE9
13 17 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
CE9
6 8 14
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves objectives de tipus test
CE9
2 8 10
Proves pràctiques
CE9
6 12 18
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció
Els estudiants disposaran d'hores de consulta de l'assignatura, que es realitzaran al despatx concertant hora prèviament per correu electrònic.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves pràctiques
CE9
Supòsits pràctics corresponents fonamentalment als continguts dels temes 2, 3 i 4.
Les proves pràctiques seran realitzades en grups de quatre persones.

65 %
Proves objectives de tipus test
CE9
Test (individual) corresponent als continguts dels temes 1 al 5. El test consta de 10 qüestions.


35 %
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'assignatura serà a distància, d'acord amb les indicacions del Deganat de la FCJ.

Tant les proves pràctiques com la prova objectiva tipus test es faran a través de Moodle.

Els alumnes que superin les proves pràctiques o la prova teòrica (test) poden convalidar la part superada (pràctica o teòrica) a l'examen final de la 2ª convocatòria de gener.

A la 2ª convocatòria l'alumne haurà de realitzar un examen final que constarà de dos parts: una prova pràctica individual (7 punts) i un test individual corresponent als continguts dels temes 1 al 5 (3 punts). Les dues proves es faran a través de Moodle.


Fonts d'informació

Bàsica ICAC, Plan General de Contabilidad 2007, , última edición disponible
ICAC, Plan General de Contabilidad de pymes, , última edición disponible
Omeñaca García, J., Guía práctica de adaptación. Del PGC de 1990 al nuevo plan general de contabilidad y PGC pymes, Deusto, última edición disponible
Serra, V.; Giner, B.; Vilar, E., Sistemas de información contable. Una introducción a la contabilidad, Tirant lo Blanch, última edición disponible
Vilardell, I.; Ortín, P.; Solà, M., Introducción a la contabilidad general, McGraw-Hill, última edición disponible

Complementària Vidal Blasco, M.A.; Torres Coronas, T , Quadratonics, SA. Un caso para aprender sobre le mundo de la gestión y desarrollar competencias digitales, Global e-learning (2nd ed.), 2015
Nuevos principios para el aprendizaje y la formación en el marco de la flexiseguridad laboral, Nuevos principios para el aprendizaje y la formación en el marco de la flexiseguridad laboral, Capital Humano: Integración y desarrollo de los recursos humanos,
Vidal-Blasco, M.A.; Torres-Coronas, T.; Andrés-Sánchez, J. , The Role of Emotional intelligence in entrepreneurial networking, Journal of Entrepreneurship Research & Practice, 2015
Vidal Blasco, M. A.; Torres Coronas, T., “Becoming a successful entrepreneur through emotional intelligence development”. Handbook of Research on Learning Outcomes and Learning Opportunities in the Digital Age, Edited by Victor C.X. Wang, Florida Atlantic University, USA. Hershey (EUA). Editorial: Information , 2016
Vidal-Blasco, M.A.; Torres-Coronas, T., Competencias clave para el fomento de la movilidad internacional, , 2016
Vidal-Blasco, M.A.; Torres-Coronas, T., Los MOOC en los procesos mixtos de aprendizaje: equilibrando tecnologia y clases magistrales, , 2016
Vidal-Blasco, M.A.; Torres-Coronas, T., The role of trait emotional intelligence in predicting networking behavior, , 2017
Vidal-Blasco, M.A.; Torres-Coronas, T., MOOC and blended learning models. Analysis from a stakeholders’ perspective, En Clarke et al. (Ed.) (2018): Online course Management: Concepts, Methodologies, Tools and Applicat, 2018
Vidal-Blasco, M.A.; Jimeno-García, I.; Rodríguez-Merayo, M.A., The failure processes and their relation to the business interruption moment, , 2017
Vidal-Blasco, M.A.; Torres-Coronas, T., The Impacts of Trait Emotional Intelligence and Entrepreneurial SelfEfficacy on Perceived Behavioral Control Among Undergraduate Students, International Journal of Adult Vocational Education and Technology, 2018
Vidal-Blasco, M.A.; Torres-Coronas, T., La importancia del control conductual percibido como elemento determinante de la intención emprenedora para los estudiantes universitario, Revista Universidad & Empresa, 2019
Vidal-Blasco, M.A.; Torres-Coronas, T., MOOC y modelos de aprendizaje combinado. Una aproximación práctica, RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 2019

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent